5 powodów dla których warto budować listę email

by Magda

5-powodow-dla-ktorych-warto-budowac-liste-email

Dużo piszę o mediach społecznościowych. Nic dziwnego – w końcu to temat, którym się zajmuję (także zawodowo). Jest jednak pewne niebezpieczeństwo – zbytnie skupienie się tylko na działaniach w social media. Ważne jest szersze spojrzenie, uwzględnienie celów, które chcemy osiągnąć, jak i innych działań. Media społecznościowe nie istnieją w próżni, nie są oderwanym tworem. Podczas pracy z moimi klientami, właśnie na to kładę nacisk – aby obecność w mediach społecznościowych wspierała i uzupełniała inne działania. To jeden z kanałów komunikacji z naszymi odbiorcami – obecnymi, przyszłymi klientami czy czytelnikami bloga. Właśnie dlatego powinny one wspierać inne elementy, kanały.

Działania w mediach społecznościowych powinny kierować do miejsc, na których nam zależy, np. bloga, strony internetowej, portfolio, oferty czy listy email. Chcę, abyś pomyślała o systemie, który powinien wzajemnie uzupełniać się.

Napisałam wyżej o budowaniu listy email. Lista email,powiesz? Czy ten kanał komunikacji pomoże rozwinąć mój biznes, blog? Nie powiem Ci, że to rozwiązanie sprawdzi się zawsze i wszędzie. Wiesz, że nie stawiam na magiczne sposoby i sztuki. Jednak w większości biznesów i blogów to na prawdę dobre rozwiązanie. Jeśli nie posiadasz listy email lub nie wykorzystujesz jej możliwości – przeczytaj ten post. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania, jak stworzyć newsletter od strony technicznej i jak promować ten kanał komunikacji – zostań ze mną, na końcu tego artykułu znajdziesz odnośniki do innych moich postów w tym temacie.

Poznaj 5 powodów, dla których warto budować listę email.


5 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO BUDOWAĆ LISTĘ EMAIL

 

Powód 1: Lista email to kolejny kanał komunikacji

Media społecznościowe to świetny sposób na to, aby docierać do nowych osób czy budować relacje z obecnymi odbiorcami. Nie są one jednak Twoją własnością. Musisz podporządkować się pasującym zasadom, regułom. Często czytam opinie o tym, że trudno jest działać na Facebooku – spadające zasięgi, nowy algorytm. Czy też myślisz w ten sposób? Tak – wcale nie jest to łatwe. W osiąganiu dobrych efektów pomaga plan, przygotowanie, wykorzystanie możliwości które dają nam serwisy. Potrzebne jest także śledzenie nowości (i ich wykorzystanie) czy zdobywanie nowej wiedzy (np. o reklamie na FB).

Lista email jest Twoją własnością. Zyskujesz kolejny kanał komunikacji ze swoimi odbiorcami, na dodatek – własny kanał. Możesz w ten sposób informować o ważnych wydarzeniach, promocjach, nowej ofercie. Możesz kierować do ważnych informacji na swoich profilach w mediach społecznościowych czy w grupie.

Lista email to także świetne miejsce do budowania relacji ze swoją społecznością (będę pisała o tym niżej).

Powód 2: Zwiększenie ruchu na swoim blogu

Lista email może przyczynić się do zwiększenia ruchu na Twoim blogu. Na dodatek – w bardzo prosty sposób. Jeśli opublikujesz nowy post na swoim blogu – warto jest poinformować o tym w różnych miejscach. Wykorzystaj swoje profile w mediach społecznościowych, a dodatkowo – wyślij email do listy swoich subskrybentów. Możesz opisać krótko co znajduje się w artykule i dlaczego warto jest zajrzeć.

To jednak nie wszystko. W ten sam sposób, możesz przypominać o wcześniej opublikowanych postów na Twoim blogu. Możesz kierować do swojej oferty, pochwalić się nową realizacją czy projektem. Jeszcze innym sposobem jest stworzenie sekwencji email, w trakcie której poruszasz konkretny temat i tutaj możesz także przypomnieć swoje opublikowane wcześniej treści.

Czy korzystasz z tego sposobu?

budowanie listy email - 5 powodow

Powód 3: Informowanie o ofercie, sprzedaż

Jeśli poprzednie powody, nie przekonały Cię to myślę, że ten punkt zachęci Cię do stworzenia (lub lepszego wykorzystania) listy email. Wykorzystaj listę email, aby poinformować swoich odbiorców o swojej ofercie, ciekawej promocji, rabacie czy nowej kolekcji.

Czasem spotykam się z wątpliwościami (być może Ty także je masz) : a co jeśli przedstawię swoją ofertę i osoby wypiszą się z mojej listy mail? To nic złego. Skoncentruj się na tym, aby przyciągnąć osoby, które będą chciały zapłacić także za Twoje płatne produkty, a nie tylko korzystać z darmowych treści. Biznes jest po to, aby zarabiać, więc pomyśl, gdzie są osoby, które skorzystają także z Twojej płatnej oferty.

Jest jeszcze jeden plus. Poprzez dostarczanie wartościowych i merytorycznych treści (a czasem poprzez pisanie zupełnie na luzie), ludzie poznają Cię, zdobywasz zaufanie, pokazujesz się jako ekspert. Osoby w Twojej bazie to Twoi potencjalni klienci. Dlaczego? Zostawili swój adres email. Są zainteresowani poruszaną przez Ciebie tematyką. Nie bój się przedstawić także płatnej oferty. To Twoja bardziej kompleksowa pomoc.

Informować o swojej ofercie możesz zarówno poprzez wysyłane wiadomości, ale nie tylko. Pomyśl o stworzeniu sekwencji kilku maili po zapisie na Twoją listę. Przekazuj zarówno wiedzę, jak i opinie zadowolonych klientów, a także informuj jak można z Tobą pracować, co oferujesz dodatkowo.

 

Powód 4: Budowanie relacji ze swoją społecznością

Email marketing to kanał komunikacji, w którym możesz postawić na bardziej osobiste relacje, na rozmowę. Sprzedaż, ruch na blogu są ważne, jednak pamiętaj także o budowaniu relacji ze swoją społecznością.

Zadbaj o regularną wysyłkę wiadomości, daj coś wyjątkowego (nie wysyłaj tylko informacji o postach blogowych). Możesz przygotować dodatkowe materiały, podzielić się wskazówkami, dzięki czemu sprawiasz, że to ekskluzywny kanał komunikacji. Pytaj o zdanie, badaj potrzeby, odpowiadaj na zapytania. Pytaj, co jest potrzebne, jakie są wyzwania Twojej społeczności. Daj się poznać swoim odbiorcom.

Powód 5: Budowanie pozycji eksperta

Pomyśl, jaką wartość możesz dostarczyć swoim odbiorców. Jeśli będzie to tylko informowanie o blogowych postach czy oferta to… nie jest to dobre rozwiązanie! Dostarczaj regularnie wartości czytelnikom Twojego newslettera. Możesz przygotować dodatkowe materiały, podzielić się wskazówkami.

W ten sposób budujesz zaufanie, wzmacniasz swój wizerunek. Bezcenne. Wykorzystaj ten kanał komunikacji także po to, aby pokazać, że znasz się na tym, czym się zajmujesz.

 

Dodatkowe materiały

Wiem, że o budowanie listy email (jak i o kwestie techniczne) jest wiele pytań, dlatego poniżej znajdziesz linki do moich wcześniejszych artykułów, a także listę do pobrania. Korzystaj śmiało. 

1.Jak stworzyć przyciągający newsletter w 6 krokach – przejdź do artykułu.
2.Sposoby na budowanie listy mailingowej – przejdź do artykułu.
3. Jak stworzyć przyciągający lead magnet, czyli prezent za zapis – przejdź do artykułu.

 


Lista email może być kolejnym kanałem komunikacji z Twoimi odbiorcami. W ten sposób możesz budować relacje, poznawać potrzeby, ale i informować o swojej płatnej ofercie. Znajdź pomysł na ten kanał komunikacji i dobrze go wykorzystaj.

Teraz Twoja kolej.

Czy wykorzystujesz możliwości listy email? Napisz w komentarzu. 

 


wspolpraca_Magdalena_Bek

Może Ci się spodobać