Profil LinkedIN – o czym pamiętać? Kilka wskazówek na start

by Magda

linkedin-profil-kilka-wskazowek

W dzisiejszym artykule zajmę się wprowadzeniem do kolejnego serwisu, a mianowicie LinkedIN. Czy warto zakładać tam profil? To częste pytanie, które od Was dostaję. Serwis ten to nie tylko okazja do znalezienia nowej pracy czy szukania ofert (choć może dobrze sprawdzić się do tego celu). To miejsce, które daje kilka innych możliwości.

Prowadząc swój profil LinkedIn możesz pokazać siebie jako eksperta. Nie bez powodu mówi się, że jest to serwis dla profesjonalistów. To kolejna okazja, by pokazać, że znasz się na tym co robisz. To dobre miejsce, by wzmocnić swój wizerunek, np. poprzez publikowanie wartościowych publikacji czy umieszczone rekomendacje na Twoim profilu. Pamiętaj, że wszystkie opinie, rekomendacje, potwierdzenia Twoich umiejętności są ogromnie ważne. W internecie mają one bardzo duży wpływ na dokonywane transakcje. Działa także znana pewnie Tobie reguła, która nazywa się społecznym dowodem słuszności.  LinkedIn jest kolejnym miejscem, które możesz wykorzystać, by umieścić opinie innych osób.

Czy jest coś jeszcze? Tak. Możesz w łatwy sposób nawiązać współprace czy poszerzyć swoje kontakty o osoby, z którymi chcesz współpracować. Rozwijaj sieć swoich kontaktów biznesowych, by osiągnąć jeszcze więcej. Znajdziesz tutaj osoby z wielu branż, także z wyższych stanowisk. Jeśli Twoim celem jest dotarcie do osób decyzyjnych to również jest to miejsce dla Ciebie.

Zapytasz mnie – skąd wziąć czas na aktywność w kolejnym serwisie społecznościowym? Aktywność – to słowo jeszcze raz podkreślę :) Gdy bowiem zdecydujesz się założyć kolejny profil, pamiętaj o tym, by prowadzić na nim komunikację i docierać do osób, na których Ci zależy, a przez to realizować swoje cele. No więc… co z tym czasem? Wyznacz sobie plan minimum. LinkedIn może być serwisem wspierającym Twoje działania. Nie musisz tutaj publikować tak często, jak np. na Facebooku. Wyznacz sobie konkretny czas na publikację, jak i na budowanie relacji.

Oczywiście weź pod uwagę cele, które chcesz osiągnąć. To tyle tytułem wstępu. Teraz czas na wskazówki. 


PROFIL LINKEDIN – O CZYM PAMIĘTAĆ? KILKA WSKAZÓWEK NA START

 

1.Ustaw spersonalizowany link do swojego profilu

Drobna wskazówka na początek. Przejdź do linku na swoim profilu. Nie zostawiaj nazwy z ciągiem znaków czy cyfr. Ustaw natomiast swoje imię i nazwisko. W ten sposób łatwiej będzie Cię znaleźć w serwisie. Twój profil będzie też wyglądał bardziej profesjonalnie. To 2 minuty pracy, a od razu robisz dobre wrażenie :)

Jak ustawić spersonalizowany link na swoim profilu LinkedIN?

Już spieszę z pomocą.

Aby zmienić adres na taki z Twoim imieniem i nazwiskiem, przejdź na swój profil. Następnie po prawej stronie zobaczysz sekcję z napisem ” Edytuj profil publiczny i adres URL”

linkedin-spersonalizowany-link

 

Po prawej stronie będziesz miała możliwość zmiany adresu. Wystarczy, że klikniesz na ołówek i możesz wprowadzić swój adres.

Nazwa mojego profilu to : https://www.linkedin.com/in/magdalena-bek/

Oczywiście zapraszam Cię do odwiedzin.

2.Zrób dobre wrażenie. Uzupełnij zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Tutaj działają takie same zasady, jak w innych serwisach. Zadbaj o to, by po wejściu na profil, wyglądał on dobrze. Koniecznie umieść swoje zdjęcie profilowe. Według badań przeprowadzonych przez LinkedIN, możesz zyskać nawet 20 razy więcej kliknięć niż na profilu bez zdjęcia. Skoro to serwis dla profesjonalistów to zadbaj o odpowiednie zdjęcie. Nie umieszczaj zdjęcia z wakacji czy avatara. Pamiętaj, że to Ty budujesz swój wizerunek.

LinkedIN daje Ci także możliwość umieszczenia zdjęcia w tle. Nie wszyscy korzystają z tej opcji, a szkoda. To dodatkowe miejsce, w którym możesz poinformować o swojej stronie, produktach, ofercie czy ważnym wydarzeniu. U mnie znajdziesz logo mojego bloga.

3.Zadbaj o dobry nagłówek

Nagłówek jest ważnym elementem na Twoim profilu. To nie tylko rodzaj krótkiego podsumowania i opis tego, czym się zajmujesz. Umieść tutaj słowa kluczowe, po których chcesz, by inni użytkownicy LinkedIn mogli Cię znaleźć. Zadbaj o to, by nagłówek oddawał to, czym się zajmujesz, w czym jesteś specjalistą. Krótko i konkretnie.

 

4.Uzupełnij podsumowanie

Kolejna sekcja, jaką znajdziesz na swoim profilu to podsumowanie. Poświęć na to miejsce trochę czasu. Maksymalnie możesz umieścić tutaj 2000 znaków. Koniecznie umieść także tutaj słowa kluczowe. Pochwal się swoimi najważniejszymi osiągnięciami, sukcesami, projektami. Opisz to, co jest Twoją mocną stroną.

Podsumowanie możesz także uzupełnić o linki, a także o zdjęcia, dokumenty czy prezentacje.

 

5.Dobrze uzupełnij sekcje na profilu

Uzupełnij ważne sekcje na swoim profilu. Pokaż, że jesteś profesjonalistą!

Elementów, które możesz uzupełnić jest bardzo dużo. Poniżej kilka z nich.

Doświadczenie – umieść stanowiska, które zajmowałaś, wprowadź aktualne miejsce pracy. Opisz także swoje sukcesy, jak i to w czym jesteś specjalistą. W opisie umieść słowa kluczowe. Jak widzisz, jest kilka miejsc, w których możesz ich użyć.  W tej sekcji możesz także umieścić linki, zdjęcia czy dokumenty.

Edukacja – warto umieścić informacje o ukończonych szkołach, studiac.

Kursy, publikacje, certyfikaty – jeśli jest coś, czym możesz się pochwalić – zrób to ! Umieść takie informacje na Twoim profilu.

To jeszcze nie wszystko :) Możesz umieścić informacje o nagrodach, konkursach, jak i odbytym wolontariacie. Czym dokładniej będzie uzupełniony Twój profil, tym lepiej.

6.Pamiętaj, aby umieścić Twoje umiejętności

To kolejne bardzo ważne miejsce na Twoim profilu. LinkedIn daje Ci możliwość wprowadzenia Twoich umiejętności – obszarów, w których czujesz się dobrze. Co jest takiego ważnego w tej sekcji? Twoje umiejętności mogą być potwierdzone przez osoby, które są w Twojej sieci kontaktów ! W ten sposób otrzymujesz potwierdzenie dla swoich mocnych stron, a Twój profil wygląda jeszcze bardziej profesjonalnie. Pamiętasz, jak na początku tego posta pisałam o społecznym dowodzie słuszności? Koniecznie uzupełnij te umiejętności, w których jesteś ekspertem.

 linkedin-umiejetnosci

7. Poproś o rekomendacje

Na swoim profilu, możesz także umieścić opinie od zadowolonych klientów czy współpracowników. To kolejny element, który tylko potwierdzi Twoje umiejętności i profesjonalizm. Rekomendacje mogą być wystawione przez osoby, które są w Twojej sieci kontaktów. To, co możesz zrobić to poprosić o taką opinię.

Jak poprosić o rekomendacje ?

Aby poprosić inną osobę o rekomendację, przejdź do jej profilu. Po wybraniu ikony z trzema kropkami, znajdziesz informację ” Poproś o rekomendację”

linkedin-rekomendacje

 

W kolejnym etapie, określasz skąd się znacie, a także wprowadzasz, jakiego stanowiska ma dotyczyć rekomendacja. Następnie możesz sformułować odpowiednio wiadomość, by zachęcić do wystawienia opinii.

Sama również możesz wystawić rekomendację innej osobie. To także dobry sposób na zachęcenie do tego, by udzielić jej Tobie.

 

8.Publikuj treści

Jeśli Twój profil w serwisie LinkedIn jest już dobrze wypełniony to czas na publikację treści. Nie musisz umieszczać ich tak często, jak na Facebooku czy Twitterze. Postaw jednak na regularność. Komentuj także posty innych osób.

Możesz publikować zarówno posty z linkiem, posty tekstowe, jak i grafiki i video. Zadbaj o to, by były one związane z Twoją branżą. Jest jeszcze jeden rodzaj posta, który jest ciekawym rozwiązaniem. Możesz publikować dłuższe artykuły. Artykuły na LinkedIn? Tak – umieścisz je na platformie w obrębie serwisu.  W ten sposób możesz umieszczać artykuły eksperckie. Wyglądają one, jak post na blogu. Możesz dodać cover photo, dostępna jest opcja formatowania. Artykuł możesz uzupełnić o zdjęcia , linki czy video.

Dlaczego warto wykorzystać artykuły w serwisie LinkedIN ? Oczywiście pokazujesz się, jako ekspert w branży. Ale to nie wszystko. Gdy opublikujesz taki artykuł, każda osoba, którą masz w sieci swoich kontaktów, otrzyma o tym powiadomienie. Fajnie, prawda? Dodatkowo takie artykuły, dobrze pozycjonują się w Google, zadbaj zatem o dobry tytuł.

 

Zobacz w jaki sposób przygotować taki artykuł w obrębie LinkedIN  publikowanie artykułu. 

 

Publikacje są także widoczne na Twoim profilu. Jednym słowem -warto.

Aby opublikować taki artykuł, wybierz „write an article”.

linkedin-jak-dodac-artykul

 

Publikując treści w serwisie LinkedIN, pamiętaj o tym, aby pokazać się jako ekspert.  Buduj wizerunek profesjonalisty. Lepiej postawić na mniej treści, ale dobrych jakościowo. Umieszczaj artykuły, linki do Twojego bloga. Możesz dzielić się ciekawostkami z branży, osiągnięciami i sukcesami. Możesz pokazywać, co dzieje się w firmie czy przestawić swoich współpracowników.

LinkedIn umożliwia oprócz profilu osobistego, stworzenie także profilu firmowego, tzw. Company Page. To kolejna możliwość ku temu, by promować swoją firmę w tym serwisie.

 


Serwis LinkedIn daje Ci kolejną możliwość, by pokazać czym się zajmujesz. Towarzyszy mu inny klimat i styl, jednak czy to nie jest ciekawe? Dla mnie zdecydowanie tak ! Możesz pokazać swój biznes w różny sposób. Tak, jak w każdym serwisie – zadbaj o dobre uzupełnienie swojego profilu, poświęć na to trochę czasu. Następnie publikuj dobre treści i postaw na aktywność. Mam nadzieję, że do zobaczenia.

 

Teraz Twoja kolej.

Czy korzystasz z serwisu LinkedIn, by pokazać swój biznes, blog  i budować

swój wizerunek?

 

Przy tej okazji, zapraszam Cię do sieci kontaktów w serwisie LinkedIN.

 


oferta_Magdalena_Bek

 

Może Ci się spodobać