Czy chciałabyś stworzyć biznes, który przetrwa wiele lat? Który stanie się inspiracją dla innych i będzie przyciągać do Twojego biznesu właściwych ludzi – Klientów, którzy chętnie płacą i polecają Cię dalej, Partnerów Biznesowych i Współpracowników, którzy wnoszą prawdziwą wartość do Twojej firmy? Jeśli tak, to potrzebujesz inspirującej misji, która sprawi, że będziesz przecierać oczy ze zdumienia, że nagle wszystko może tak wspaniale działać!
Czym jest misja?
Misja nie kojarzy się na pierwszy rzut oka z biznesem – bardziej już z wojskowością lub religią. Guru zarządzania, Steven Covey stwierdził w swojej książce „Najpierw rzeczy najważniejsze”,że podstawą istnienia i dobrego funkcjonowania przedsiębiorstwa jest deklaracja jego misji. Jeszcze ważniejsze jest, by każdy człowiek oraz każdy zespół miał swoją deklarację misji. Istotą deklaracji misji jest wyrażenie na piśmie racji istnienia. To klucz do odnalezienia życiowej drogi i zadań, które chcesz zrealizować. Dzięki jasnej deklaracji misji masz mocny, stały punkt odniesienia, który możesz wykorzystać do inicjowania, oceny i doskonalenia wszystkich podejmowanych decyzji i działań.
Siła tkwi w prostocie
Można zatem powiedzieć, że misja jest jak kompas, który nie pozwala zboczyć Ci z kursu. Kiedy na niego patrzysz, zachwyca Cię prostota jego działania, a przy tym jego swoista niezawodność. Pomyśl jednak, czy gdyby kompas był skomplikowanym, opatrzonym niezrozumiałą instrukcją naszpikowaną zlepkiem technicznych zwrotów maszyną, czy miałby tę samą magię? Czy zdołałby sprawdzić się w tak różnych warunkach? Pewnie nie.Tak samo jest z misją. Czasem firmy budują swoją misję w oparciu o skomplikowane, niezrozumiałe dla większości terminy albo piszą 20-stronnicowe elaboraty na temat misji swojej firmy i dziwią się, jak to możliwe, że taka mądra misja, taka skrupulatna, wysmakowana, a nie działa! Jak to możliwe?! Ano możliwe, bo siłą misji jest jej genialna prostota, która oddaje sedno tego, co chcemy robić! Dlatego sprawdza się w każdej sytuacji, w której znajduje się firma.
Misja jest sercem Twojej firmy
A my tak często o tym zapominamy i budujemy rozbudowane eseje o misji, których nikt w firmie nie jest w stanie powtórzyć, czyli naszej firmie brakuje serca, które pompuje życiodajną krew do mózgu i pozostałych organów. Powiem więcej, gdy nie mamy swojej misji, to żyjemy misją kogoś innego – swoich klientów, konkurencji, a to mało przyjemna sprawa – to tak jakbyś był całe życie podłączony do aparatury, która dokonuje transfuzji. Nie możesz nigdzie odejść, nie możesz cieszyć się rozwojem i otaczającym światem, bo jesteś do niego przywiązany siecią rurek, igieł i kabelków. Czy już wiesz, dlaczego tak często firmom brakuje życia? Nie mają żywej misji, która jak krew dostarcza wszystko to, co potrzebne do życia, a zabiera to, co toksyczne, niepotrzebne, szkodliwe. Wpuść w krwioobieg swojej firmy żywą misję i zacznij rozwijać się naprawdę!
Stwórz misję, która Ciebie inspiruje !
Jeśli chcesz zatem stworzyć inspirującą misję swojej firmy, zacznij od zastanowienia się, co jest Twoją osobistą misją? Czego pragniesz? Jakie są Twoje priorytety? W czym jesteś dobra? Jakie masz dalekosiężne cele? Wsłuchaj się w siebie, zbadaj emocje, jakie towarzyszą Ci przy budowaniu Twojej misji, a najważniejsze – poczuj się zainspirowana samą sobą! To ważny kok do budowania firmy, która przyciąga właściwych ludzi! Daj sobie czas, postaraj się wsłuchać w swoje serce, ale także w emocje Twoich Klientów i daj im powód, by kupowali właśnie od Ciebie! Poznaj siebie, poznaj Klientów, poznaj ich wartości, priorytety i potrzeby, a potem zastanów się, co możesz dla nich zrobić, by świat stał się lepszym miejscem! Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym procesie, to zapraszam na konsultacje do mnie, a także do pobrania krótkiego przewodnika: “Jak krok po kroku stworzyć misję?”, który za darmo możesz pobrać TUTAJ.
Dzięki misji Twoja firma zapuści mocne korzenie, które będą pozwalały jej wzrastać i rozwijać się! To mocny fundament, który sprawia, że stajesz się widoczna dla ludzi, którzy współdzielą Twój sposób widzenia świata. A praca z nimi to czysta przyjemność. Naucz się zatem świadomie przyciągać ich do siebie!
Jeśli masz już swoją misję i chcesz nas nią zainspirować – podziel się w komentarzu!
To także dobre miejsce na Twoje zapytania :)
Agnieszka Karakurd
Coach i Strateg Kobiecych Biznesów, Project Manager, psycholożka, pedagożka. Pomysłodawczyni i współtwórczyni portalu KOBIETA i FIRMA. Jej marzeniem jest, by kobiety prowadziły wspaniałe biznesy, świetnie nimi zarządzały i zarabiały naprawdę dobre pieniądze. Wspiera i wzmacnia kobiety w budowaniu mocnych biznesów i uwalnianiu ich finansowego potencjału.