Profil na Instagramie – krok po kroku

by Magda

profil-na-instagramie-krok-po-kroku

Jak prowadzić profil na Instagramie? W jaki sposób korzystać z serwisu? Jak wykorzystać go do pokazania swojej marki i przyciągnięcia odbiorców?  W tym poście dowiesz się, jak rozpocząć swoją przygodę z Instagramem.

Moim celem jest wprowadzenie Cię w instagramowy świat. Chcę pokazać Ci możliwości tego serwisu. Zobaczysz, jak go używać. We wpisie znajdziesz także linki do moich innych artykułów na temat tego serwisu, a także przydatne instrukcje.

Potraktuj ten artykuł jako wprowadzenie do Instagrama, post “na start”.  Przed Tobą profil na Instagramie krok po kroku.


PROFIL NA INSTAGRAMIE – KROK PO KROKU

 

1.Charakterystyka Instagrama

Instagram posiada zupełnie inny klimat, niż np. Facebook czy Twitter. Jak zauważyłaś – każdy serwis społecznościowy ma swoje charakaterystyczne cechy. Instagram to świat obrazów, zdjęć, ale i video (możliwość publikacji video do 60 sekund, Instagram Stories, aplikacja IGTV). To także dobre miejsce na to, aby w ciekawy sposób pokazać swoją markę, dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, czytelników.

Instagram jest aplikacją mobilną. Posiada także wersję na komputer.

Na Instagramie także działa algorytm. Treści w aktualnościach nie pokazują się chronologiczne, ale dopasowane są m.in. do naszych zainteresowań, ale i zachowań w obrębie serwisu, aktywności, ilości spędzanego czasu.

 

2. Czy warto założyć profil na Instagramie?

Z pewnością warto docierać do odbiorców różnymi kanałami i nie skupiać się tylko na jednym miejscu. Jeśli chodzi o obecność w mediach w społecznościowych to moim zdaniem na początku warto skupić się na 1-2 serwisach i prowadzić je dobrze, ciekawie, pokazywać wartość dla odbiorców. Warto wziąć także pod uwagę czas.

Zanim założysz konto – warto zadać sobie kilka pytań. Jaki jest cel Twojej obecności na Instagramie? Ustal zarówno główny cel, jak i te mniejsze – szczegółowe. Czy znajduje się tutaj Twoja grupa docelowa? Jaki masz pomysł na prowadzenie swojego profilu? Jakie treści będziesz zamieszczać?

Ważne pytania zebrałam i rozwinęłam w jednym z artykułów. Zajrzyj, aby zobaczyć jak możesz działać efektywniej Jak działać efektywniej w mediach społecznościowych? 6 pytań

Pokażę Ci teraz kilka funkcji Instagrama. Dodam jeszcze istotną informację – ja korzystam z  Instagrama na systemie Android. Jeśli masz systemu iOS – wygląd będzie się nieznacznie różnił.

 

3. Kilka funkcji Instagrama

Na Instagramie masz do wyboru 4 rodzaje kont.

Rodzaje kont na Instagramie

  • Konto prywatne – Twoje posty będą widoczne dla zatwierdzonych osób obserwujących. Inne osoby zobaczą kłódkę Jeśli ktoś chce Cię obserwować, wysyła prośbę – możesz ją zatwierdzić bądź odrzucić.  Domyślnie Twoje konto ustawione jest jako publiczne, możesz to zmienić w ustawieniach.
  • Konto publiczne – Twoje posty są widoczne. Każda osoba może Cię obserwować, nie jest wymagana akceptacja.
  • Konto biznesowe –daje Ci dostęp do statystyk, pojawia się przycisk kontaktowy (możesz podać mail, telefon, adres ). Jest także możliwość promocji postów z poziomu Instagrama. Konto biznesowe daje także możliwość korzystania z funkcji Sklepu na Instagramie.
  • Konto twórcy – w tej opcji znajdziesz dodatkowe etykiety do wykorzystania, a także dostęp do dodatkowych statystyk. Będziesz mieć dostęp do skrzynki odbiorczej z podziałem na Główną i Ogólną.

Kilka ważnych funkcji na Instagramie

 

  • Filtry – możesz korzystać z filtrów Instagrama. Dzięki nim upiększysz swoje zdjęcie/film. Nie przesadzaj z ilością. Najlepiej zdecydować się na jeden filtr i stosować go konsekwentnie.
  • Edycja – posty przed zamieszczeniem możesz edytować. Do wyboru masz sporo opcji -możesz dopasować m.in. jasność, kontrast, strukturę, nasycenie kolorów, cienie , wyostrzenie.
  • Lokalizacja – w poście oznaczysz swoją lokalizację.
  • Oznaczanie profili – osoby możesz oznaczyć w poście, ale także w komentarzu, opisie czy w funkcji Instagram Stories. Możesz oznaczać znajomych, ale i marki.
  • Wiadomości prywatne – oprócz rozmów i aktywności pod postami, możesz także kontaktować się za pomocą wiadomości (direct message). W wiadomości możesz wysłać zarówno tekst, jak i zdjęcie, film, inny profil a nawet hashtag. Wiadomość możesz wysłać do jednej osoby lub utworzyć grupę (maksymalnie do 15 osób).

 

4. Jakie treści można zamieścić na Instagramie?

  • zdjęcie – możesz zrobić je z poziomu aplikacji lub wybrać je z galerii telefonu. Na Instagramie dobrze wygląda zdjęcie w kwadracie (rekomendowany rozmiar to 1080 x 1080px, dobrze wygląda także 800 x 800 px), możesz także zamieścić zdjęcie prostokątne. Poniżej pokażę po kolei , jak wygląda dodanie zdjęcia na Instagramie.

Jak dodać post na Instagramie

  • film – tak, jak w przypadku zdjęcia- możesz dodać filtry, możesz go przyciąć i dodać okładkę. Film możesz nagrać z poziomu aplikacji lub wgrać z telefonu. Czas trwania filmu to aktualnie do 60 sekund.
  • galeria zdjęć – A gdyby umieścić więcej treści w jednym poście? Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu funkcji galerii zdjęć. Możesz pokazać więcej i zaciekawić swoją marką. Post w formie albumu posiada dodatkową ikonę na zdjęciu. Po wybraniu takiego posta, wystarczy przesunąć w bok, by zobaczyć więcej. W albumie umieścisz do 10 zdjęć lub filmów. Każde z nich możesz edytować i wybrać filtry.Możesz po prostu pokazać  więcej, nie zarzucając obserwujących dużą ilością zdjęć. W ciekawy sposób możesz pokazać swój produkt, detale czy kulisy. Możesz przygotować ciekawe zestawienie czy kolekcję.
  • Instagram Stories – inaczej relacje – to zdjęcia lub filmy, które są widoczne na Twoim profilu przez 24 godziny, potem znikają. Możesz je utworzyć z poziomu aplikacji (zrobisz to na trzy sposoby : w aktualnościach wybierz „+” przy „Twoje zdarzenie”, kliknij ikonę aparatu lub przesuń ekran w prawo). Do relacji możesz dodać tekst, narysować coś, użyć kolorów. Stworzoną relację możesz zapisać na telefonie, usunąć, przesłać. Widzą ją osoby, które Cię obserwują, a także odwiedzający Twój profil. Swoje Insta story możesz udostępnić jako post. Możesz także oglądać relacje osób, które obserwujesz. W zakładce „Eksploruj” znajdziesz zaproponowane przez Instagram relacje, dobrane na podstawie Twoich zainteresowań. Relacje to treści publikowane „tu i teraz” – pokaż swoją firmę, to czym się zajmujesz, zamieszczaj krótkie instrukcje, daj się poznać. Buduj relacje z Twoimi odbiorcami.  Więcej informacji o sekcji Stories znajdziesz w dalszej części artykułu.
  •  Video live –  transmisja może trwać maksymalnie do 60 minut, po jej zakończeniu zniknie z naszego profilu. W trakcie video live będzie można komentować, wysyłać emoticony czy serduszka. Osoby, które nas obserwują dostaną powiadomienie. Live video będzie widoczne w miejscu, gdzie znajdują się relacje z dodatkowym napisem „Live”. Najlepsze transmisje będą mogły znaleźć się w zakładce „Eksploruj” w sekcji „Top video”.
  • aplikacja IGTV – możesz założyć swój kanał w aplikacji instagramowej i umieszczać dłuższe video (od 15 sekund do 10 minut). Dodatkowo w swoim Instagram Stories możesz umieścić link do konkretnego z Twojego kanału. Więcej o aplikacji IGTV przeczytasz w moim artykule o nowościach → Sklep na Instagramie, IGTV, udostępnianie postów, czyli 4 ostatnie nowości w social media 

5. Jak założyć konto na Instagramie?

Znasz już kilka funkcji Instagrama. Dobrze wiedzieć, w jaki sposób założyć konto. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • komputer – wystarczy, że wejdziesz na stronę www.instagram.com i uzupełnisz dane
  • telefon – pobierz bezpłatną aplikację : App Store  dla systemu Android ze sklepu Google Play lub dla systemu Windows Phone ze sklepu Windows Phone Store.

6. Co zobaczysz na swoim koncie?

Tak będzie wyglądać Twoje konto. Musisz jeszcze uzupełnić informacje. Ja mam konto biznesowe, więc jest więcej przycisków – u góry mam dostęp do statystyk, jest także przycisk kontaktowy.

Na swoim profilu znajdziesz informacje o ilości postów, ilość Obserwujących, a także liczbę Obserwowanych przez Ciebie kont. Pod zdjęciem znajduje się opis, tzw. bio. Zamieść w nim link kierujący poza Instagram. Poniżej opiszę, co oznaczają poszczególne ikony.

Konto na Instagramie

Do czego służą ikony na Twoim koncie?

Domek -tu znajdziesz aktualności.  U góry jest ikona aparatu do zrobienia zdjęcia. W prawym górnym rogu – ikona samolocika- to wspomniane wcześniej direct message. Poniżej znajdziesz Instagram Stories osób , które obserwujesz. W aktualnościach zobaczysz zdjęcia osób, które obserwujesz (pamiętaj o algorytmie), reklamy ( z napisem sponsorowane), będą także pojawiać się propozycje innych kont.

Post możesz z tej pozycji polubić (ikona serduszka lub dwukrotne uderzenie w zdjęcie), skomentować lub przesłać w wiadomości prywatnej lub udostępnić w swojej relacji.

Lupkazakładka eksploruj – znajdziesz w niej propozycje zdjęć, filmów, relacji, które Instagram dobiera na podstawie Twoich zainteresowań (m.in. biorąc pod uwagę Twoją aktywność). U góry znajdziesz wyszukiwarkę- ogólną, według profili, # i lokalizacji.

Plus :  tutaj zrobisz zdjęcie/film lub wybierzesz z galerii, dokonasz edycji, dodasz filtry. Z tej pozycji zamieścisz post na Instagramie.

Serduszko – znajdziesz tutaj aktywności wykonywane na Twoim profilu (np. powiadomienie o polubieniu czy skomentowaniu przez inną osobę).

Ludzik – przejdziesz do swojego profilu.

 

wspolpraca_Magdalena_Bek

7. Co dalej po założeniu konta na Instagramie?

Krok 1 :Uzupełnij informacje na profilu

  • zdjęcie profilowe
  • nazwa profilu, nazwa w opisie
  • opis (tzw. bio) – masz do wykorzystania 150 znaków. Opisz to,co znajdziemy na Twoim profilu. To ma być esencja, pierwsze wrażenie. Opis i to co zobaczymy na profilu powinny zachęcać do kliknięcia “follow” Wzbogać bio emoticonami.
  • Link – będzie widoczny w  opisie. To jedyny klikalny link na Instagramie, który przeniesie na zewnątrz. Możesz go zmieniać dowolną ilość razy. Umieszczaj w nim to, co istotne, np. link do artykułu blogowego, zapisu na newsletter, kurs, stronę www. Aby wyglądał lepiej , możesz użyć narzędzia bit.ly, które skóci długi link. Dzięki temu narzędziu sprawdzisz także ilość kliknięć.
  • Kilka postów na początek, tak by Twój profil nie świecił pustkami. Ważne jest, aby Twoje zdjęcia, grafiki były spójne ze sobą. Nadal charakterystyczny styl Twojemu profilowi.

Krok 2 : Przejdź do ustawień

Warto od początku zadbać o ustawienia na Twoim profilu. Dzięki temu nie będziesz tracić na to czasu wcześniej. Co warto możesz ustawić?

  • Połączenie z innymi profilami w mediach społecznościowych – możesz powiązać swój profil np. z Facebookiem czy Twitterem. Będziesz mogła zamieszczać posty z Instagrama w innych miejscach. Ja osobiście nie robię tego zbyt często. Decyzja należy do Ciebie. Połączenie Instagrama z Facebookiem umożliwi Ci także umieszczanie reklam na Instagramie. Ścieżka, jaką musisz przebyć : Ustawienia – Powiązane konta.
  • Powiadomienia push – ustal o jakich aktywnościach Instagram ma wysyłać Ci powiadomienie.
  • Propozycje obserwowanych kont – ta opcja dla odmiany jest dostępna tylko z poziomu komputera. Gdy ją zaznaczysz Instagram będzie informował Cię o propozycjach kont do obserwowania. Twój profil również będzie polecany innym użytkownikom. Gdy wyłączysz tę opcję – Twoje konto nie będzie pokazywać się w propozycjach do obserwowania.
  • Prywatność –  w tym miejscu możesz określić m.in. kto może komentować Twoje posty, relacje, możesz ustawić filtry komentarzy.

 

Krok 3 : Poinformuj o swoim profilu na Instagramie

Skoro już masz konto i wszystko jest gotowe – czas na małą promocję Twojego profilu. Musisz o nim poinformować. W jaki sposób?

  • obserwowanie znajomych – możesz zacząć od obserwowania znajomych. W Ustawieniach dodatkowo znajdziesz także opcję “Obserwuj użytkowników ” oraz “Zaproś znajomych”. Jeśli nie masz takiego zamiaru, możesz pominąć ten krok.
  • poinformuj na innych profilach w mediach społecznościowych – daj znać, że założyłaś konto na Instagramie, poinformuj co można tam znaleźć. Skoro masz już swoją społeczność – wykorzystaj to! Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku możesz to zrobić w różny sposób : w poście ( możesz go wesprzeć reklamą ), na banerze.
  • informacja na stronie www/blogu – dodaj linki do Instagrama na swojej stronie. Masz kilka miejsc do wyboru : górne menu, dolne menu, prawa kolumna – wykorzystaj wtyczki. Możesz także zamieszczać informację we wpisach blogowych.
  • informacja w newsletterze – jeśli prowadzisz
  • informacja w stopce maila
  • możesz poinformować mnie – chętnie zajrzę do Ciebie :)

8. Jak korzystać z  Instagram Stories?

Instagramowe relacje to zdjęcia lub filmy. Są widoczne dla Twoich obserwujących (lub osób, które wejdą na Twój profil) przez 24 godziny, po czym znikają. Możesz do nich dodać naklejki, tekst, napisać coś.

Dodatkowo możesz skorzystać z funkcji tzw. Wyróżnionych relacji i zapisać swoją relację na profilu. Relacje możesz pogrupować tematycznie, nazwać je i stworzyć okładki.

TIP: Możesz umieścić kilka relacji i stworzyć historię lub umieścić instrukcję. Nagraj relację i zapisz ją na telefonie. Następnie wgraj jedną po drugiej !

Masz także możliwość dodania do swojej relacji większej ilości zdjęć/filmów za pomocą jednego kliknięcia. 

W sekcji Stories pojawia się coraz więcej funkcji, m.in. możliwość dodania ankiety, opcja zadania pytania, obserwuj więc wprowadzane nowości i wykorzystaj je.

Instagram Stories jest genialną okazją ku temu, by dać się poznać, budować społeczność, wzbudzać zainteresowanie.To kolejne miejsce, które możesz wykorzystać ku temu, by zapadać w pamięć i pokazać to, co jest dla Ciebie istotne. To genialne miejsce, by budować relacje ze swoją społecznością, ale i… promować swoją ofertę, produkty czy blog.

Możesz pokazać siebie jako eksperta, dzieląc się wskazówkami i poradami. To dobre miejsce, by pokazać kulisy. W świetny sposób możesz pokazać to, nad czym pracujesz i zapowiedzieć to, co za chwilę ujrzy światło dzienne (wydarzenie, oferta, post, kurs itp.). Gorąco zachęcam Cię do tego, by włączyć Instagram stories do Twojej strategii obecności w tym serwisie.

Jak wykorzystać Instagram Stories?

To, co pokażesz w relacjach zależy tylko od Ciebie. Uwierz mi, że masz bardzo dużo możliwości (może więcej niż teraz myślisz). Czasem widzę pytania : „Co mam tutaj zamieszczać? „. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi.

♦ Pokaż kulisy Twojej pracy – nad czym pracujesz, jak wygląda Twój dzień, w jakim miejscu pracujesz i co tworzysz

♦ Umieść krótkie instrukcje, tutoriale.

♦ Podziel się wskazówką, ulubionym narzędziem.

♦ Pokaż swój zespół, współpracowników.

♦ Zaprezentuj swój post blogowy, zaproś na inne profile.

♦ Pokaż swój produkt w użyciu, zaprezentuj ofertę specjalną.

♦ Umieść zapowiedź tego, co niedługo się pojawi – kurs, post, oferta, produkt.

♦ Pokaż swoją codzienność i daj się poznać !

♦ Pokaż materiały, bonusy.

♦ Umieszczaj kulisy – uchyl rąbka tajemnicy.

 

Jak stworzyć Instagram Stories?

Wiesz już, w jaki sposób możesz wykorzystać instagramowe relacje. Przed Tobą krótka cześć techniczna. Stwórz krok po kroku swoje story  !

Krok 1 : Przejdź do ekranu tworzenia relacji

Wybierz „+” przy ikonie Relacji. Możesz także nacisnąć na znak aparatu. Zostaniesz przeniesiona do miejsca, w którym możesz stworzyć relację.

Krok 2: Określ, co chcesz umieścić.

Na dole znajdziesz kilka możliwości :

Type – możliwość dodania tekstu, do wyboru masz różne style pisma

Na żywo – możesz przeprowadzić transmisję na żywo na Instagramie. Transmisja trwa maksymalnie do 60 minut. Po zakończeniu – znika z relacji. Masz możliwość jej zapisu.

√ Normalny – tutaj możesz zrobić zdjęcie lub nagrać krótki film. Możesz także umieścić zdjęcie/film z Twojego telefonu (tylko te, które powstały w ciągu ostatnich 24 godzin). W tym celu przesuń palcem w dół po ekranie, by mieć do nich dostęp. Aby nagrać film przytrzymaj dłużej na znaku kółka :)

√ Boomerang – możesz nagrać krótki film, który będzie się zapętlał.

Superzoom – kolejne kreatywne narzędzie od Instagrama, zobacz jak wygląda

Cofnij

Układ

√ Bez użycia rąk – możesz nagrać film, bez konieczności przytrzymywania przycisku.

 

Aby obrócić kamerę na przednią, użyj ikony ze strzałkami.

 

Krok 3 : Dodaj swojej relacji ciekawego wyglądu !

Możesz ozdobić swoją relację. U góry masz dostępne naklejki – możesz dodać coś ciekawego, umieścić godzinę, dodać lokalizację. Dzięki ikonie pisaka – możesz napisać coś, narysować. Ikona z literami da Ci możliwość napisania tekstu.

Do swojej relacji możesz także dodać filtry.

 

Krok 4 : Zdecyduj, co zrobisz z relacją.

Swoją relację możesz usunąć, zapisać lub umieścić w relacji. Jeśli nie chcesz jej umieszczać wybierz „Anuluj” lub opuść ekran relacji. Możesz także ją zapisać poprzez przycisk „Zapisz” lub wgrać do relacji – wybierając „+” z napisem „Twoja relacja”.

Sama widzisz, że to nic trudnego :) Teraz pozostaje tylko dobrze wykorzystać tę funkcję i fajnie się bawić :)

 

Prowadzenie Instagrama może zająć trochę czasu. Zobacz artykuł z listą przydatnych narzędzi → Przydatne narzędzia do prowadzenia konta na Instagramie

Mam dla Ciebie prezent.

Wykorzystaj dobrze możliwości profilu na Instagramie. Odbierz mini audyt – Instagram, ulepszaj swoje działania.

[mailerlite_form form_id=29]


Instagram to kolejny serwis, w którym możesz pokazać swoją markę, budować pozycję eksperta i angażować społeczność. Od Ciebie zależy, jak go wykorzystasz.

Jak to wygląda u Ciebie? Czy korzystasz z Instagrama? Jeśli tak – podziel się, jeśli nie -to czy zamierzasz założyć swój profil? Możesz także zadawać pytania pod wpisem.

 

Przy tej okazji chcę zaprosić Cię na moje konto na Instagramie.

 

 


oferta_Magdalena_Bek

Może Ci się spodobać

85 komentarzy

Magda 24 listopada, 2016 - 10:20 pm

Dziękuję, jasno i konkretnie, jak zwykle :-) Teraz już nie mam żadnej wymówki ;-)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 25 listopada, 2016 - 12:57 am

Magda cieszę się, że artykuł okazał się pomocny. Starałam się krok po kroku przeprowadzić przez ważne funkcje, zaczynając od podstawowych informacji. Dziękuję Ci za miłe słowa :) Zdecydowanie teraz nie masz wymówki :) Myślę, że u Ciebie bardzo fajnie sprawdzi się profil na Instagramie :) Jakbyś miała zapytania to pisz śmiało :)

Zaneta Forr 24 listopada, 2016 - 10:43 pm

Uwielbiam Instagram, za szybkie przeróbki zdjęć :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 25 listopada, 2016 - 12:58 am

Żaneta to prawda, można szybko upiększyć zdjęcia. Czy korzystasz również z dodatkowych programów? Czy możesz jakiś polecić? :)

Monika Juniewicz 25 listopada, 2016 - 8:20 pm

Przepraszam, że zadam bardzo głupie pytanie, ale jak technicznie dodać grafikę zrobioną np. w Canva na Instagram? To znaczy, że muszę to jakoś najpierw załadować do pamięci telefonu? Twoje posty, które publikujesz Magda to nie tylko są zdjęcia, ale też grafiki – jak to można technicznie dodać, skoro z komputera nie można?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 25 listopada, 2016 - 9:37 pm

Monika to wcale nie jest głupie pytanie i w ogóle nie wiem skąd te obawy :) Pisałam o tym niedawno na fp, z pewnością poruszę jeszcze w którymś z kolejnych artykułów. Już piszę :) U mnie w sumie większość to grafiki :) Aby zamieścić grafikę na Instagramie (ja głównie właśnie robię w Canvie) masz różne rozwiązania: 1. Dropbox – wtedy masz go na komputerze i telefonie. Wrzucasz gotową grafikę do wersji na komputerze, ona automatycznie pokazuje się w aplikacji na telefon, zapisujesz ją na urządzeniu i wtedy już publikujesz za pomocą Instagrama (schemat tak, jak opisałam). Czasem korzystam również z tego rozwiązania :) 2. Korzystanie z programów do programowania postów w mediach społecznościowych – z tego rozwiązania korzystam najczęściej. Do wyboru np. Later (ja korzystam z tego akurat) https://later.com/ , jest też Buffer, Hoootsuite. Instagram w regulaminie nie zezwala na taką automatyczną publikację postów, czyli, że programujesz w programie i post pojawia się na profilu. Dlatego jest inne rozwiązanie. Do tych programów (opiszę na Later, ale działają na podobnej zasadzie) jest dodatkowa aplikacja na telefon, gdy nadejdzie godzina publikacja postu wtedy aplikacja “przypomina” o tym poście- wtedy aplikacja łączy się z Instagramem i post publikujesz już z poziomu Instagrama. W praktyce wygląda to tak : tworzysz grafikę – zakładasz konto w którymś z programów – ładujesz grafikę do programu – ustawiasz datę, godzinę publikacji – w momencie publikacji grafika pojawia się w aplikacji na telefon i tak umieszczasz ją na Instagramie. Może brzmi to jakoś dziwnie, ale to fajny system i intuincyjny.W Later w opcji bezpłatnej do 30 postów jest za darmo. Mi to raczej starcza, a jak kończy się limit to korzystam z Dropbox. 3. Są też programy na komputer – Grambl, Bluestack – tam umieszczasz posty, one pojawiają się na Instagramie. Ja z nich nie korzystam. Zastanawiam się jak też ma to się do regulaminu Instagrama, nie znalazłam jasnych odpowiedzi na “tak” lub na “nie”. Między innymi z tego względu zdecydowałam się na drugie rozwiązane. Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam :) Gdybyś miała zapytania to pytaj :)

Monika Juniewicz 25 listopada, 2016 - 9:47 pm

Dziękuję Ci kochana – teraz wszystko rozumiem! :) Musiałam jakoś przeoczyć ten Twój post na fb, muszę częściej do Ciebie zaglądać. Bardzo dziękuję za wyjaśnienia!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 25 listopada, 2016 - 10:37 pm

Tak to jest z tymi postami, że one niestety giną :( Chcę zbierać informację w jednym miejscu, stąd też artykuły na blogu, będzie też coś dodatkowego w newletterze :) Cieszę się, że teraz już sprawa jest jasna :)

Monika Juniewicz 25 listopada, 2016 - 10:44 pm

No właśnie zapisałam się dzisiaj na Twój newsletter, żeby niczego nie przegapić :), ale nie przyszło mi jeszcze potwierdzenie. Chyba wpisałam źle mój adres email. Spróbuje jeszcze raz.

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 25 listopada, 2016 - 10:53 pm

Bardzo mi miło Monika :) Czasem mail przychodzi z opóźnieniem, może też być w folderze “Spam”. Możesz spróbować jeszcze raz (jeśli faktycznie mail był błędny). W razie problemów – daj mi znać to będę działać :)

Monika Juniewicz 26 listopada, 2016 - 5:06 pm

Wiesz Magda, że nie dotarł do mnie ten mail z potwierdzeniem? Za pierwszym razem mogłam pomylić się podając adres email, ale za drugim raczej jestem pewna, że wpisałam dobrze. Nie mam też nic w spamie. Nie wiem, czy masz taką możliwość w swoim programie mailingowym, ale jakby co, to możesz zaznaczyć, że potwierdzam, chęć dołączenia do Twojej listy:)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 26 listopada, 2016 - 10:34 pm

Monika mam taką możliwość :) Wysłałam do Ciebie maila z zapytaniem na Facebooku poprzez wiadomość prywatną. Czekam na informację i będziemy działać dalej :)

Majniaki 26 listopada, 2016 - 12:24 am

Ja już używam, ale z relacji jeszcze nie korzystałam. Najczęściej publikuję, to co aktualnie pojawia się na blogu, ale od czasu do czasu wrzucę też coś prywatnie. Świetne rady :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 26 listopada, 2016 - 2:14 am

Majniaki najważniejsze to znaleźć swój styl, pomysł na Instagram. A zawsze też można coś zmienić :) Zaskonczyłaś mnie z Instagram Stories, myślałam, że masz już przetestowane :) Może artykuł zachęci Cię do spóbowania :) Ja lubię tę funkcję i zdecydowanie muszę z niej więcej korzystać :) Jestem już na Twoim Instagramie :)) Dziękuję za Twój komentarz :)

Iwona Janiak 26 listopada, 2016 - 10:44 pm

Dziękuję! ja nie posiadam konta na Instagramie, ale się przymierzam, także Twój wpis jest dla mnie strzałem w 10-tkę!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 26 listopada, 2016 - 10:52 pm

Iwona w takim razie cieszę się, że mogłam pomóc :) To pierwszy wpis o Instagramie , ale temat będzie kontynuowany, dodatkowo pojawiają się także informacje na fanpage, więc jeśli masz ochotę – zapraszam również tam :) Mi Instagram przypadł do gustu, dobrze czuję się w tym miejscu. Mam nadzieję, że do zobaczenia. Daj znać, jak już będziesz miała konto :) Jeśli pojawią się jakieś zapytania z Twojej strony – pytaj śmiało :)

Iwona Janiak 27 listopada, 2016 - 9:06 am

trochę się boję zacząć, ale dam radę :D

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 6:15 pm

Iwona – no pewnie , że dasz radę :)Jak już utworzysz profil to daj znać – będę obserwować :)

Iwona Janiak 28 listopada, 2016 - 11:24 am

no to konto utworzyłam ;) już nikt mi nie zabierze nicku :P teraz je dopracować, czyli analiza kolejnych punktów Twojego wpisu :) długa droga przede mną :P

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 28 listopada, 2016 - 3:12 pm

Iwona jak już będzie gotowe (jak będziesz chciała pokazać) to podeślij nazwę – dołączę :) Powodzenia w tworzeniu :)

Iwona Janiak 3 grudnia, 2016 - 8:24 am

No dobra, pierwsze zdjęcie dodane, może nie tematyczne, ale sprawdzałam działanie instagramu :) także profil uważam za otwarty https://www.instagram.com/szydelkowecudasie_iwonitki/ .

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 3 grudnia, 2016 - 7:37 pm

Ale super Iwona :) Szczerze się ucieszyłam :) Już obserwuję i do zobaczenia również na Instagramie :))

Noemi.Life 27 listopada, 2016 - 2:40 pm

Cieszę się, że będziesz kontynuowała temat Instagramu. Najbardziej interesują mnie Stories i Video Live, bo o tym niby wiem, ale nie korzystam.
Ciekawe zmiany zachodzą w tym produkcie: wygląda na to, że Instagram chce wykosić i Snapchata, i Vine, i… ojej, jak się nazywa ta aplikacja z wideo dostępnym przez 24 godziny i serduszkami? zapomniałam… Podoba mi się to, bo nie lubię się rozdrabniać.

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 6:26 pm

Noemi ciężko byłoby opisać wszystko w jednym artykule, dlatego temat z pewnością będzie kontynuowany. Chciałam napisać o podstawach, możliwościach, funkcjach, by później przejść dalej :) Część informacji poruszam na fanpage, szykuję także dodatkowe materiały. Jeśli chodzi o Instagram Stories to zachęcam Cię do wypróbowania, zrobiłam do tego instrukcję – przesyłam raz jeszcze : http://bit.ly/2foxF7a . Instagram bardzo się rozwija, co chwilę wprowadzane są nowe funkcje (mniejsze lub większe), są również testy (np. ułatwienie zakupów na Instagramie – z przyciskiem “Shop now” , który ma kierować do witryny zewnętrznej). Rozwija się też samo Instagram Stories, więc faktycznie trochę się dzieje :) Z serduszkami kojarzy mi się Periscope, jednak nie używam :)

Joanna PS 27 listopada, 2016 - 7:28 am

Magda, super wartościowy wpis! Ostatnio chodził mi po głowie pomysł przekształcenia swojego konta na biznesowe (choć nie wiedziałam, czy jest sens), a także zastanawiałam się nad tą opcją Insta Story, o której tyle słyszę, a nie mogę znaleźć u siebie.. W wolniejszej chwili zasiadam i szukam jej zgodnie z Twoimi wskazówkami! Link do postu oczywiście sobie zapisałam ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 6:33 pm

Joanna cieszę się, że wpis jest przydatny :) Jeśli chodzi o konto biznesowe to mnie przekonał dostęp do statystyk, a także dodatkowy przycisk kontaktowy – można umieścić adres, email lub telefon i w ten sposób ułatwić kontakt. Ja lubię Instagram Stories i zdecydowanie chcę z niej częściej korzystać :) Opis znajdziesz w notatce, starałam się opisać krok po kroku. Aby rozpocząć wystarczy z poziomu zakładki z aktualnościami (domek) wcisnąć aparat w lewym górnym rogu, nacisnąć w “Twoje zdarzenie” lub przesunąć ekran w prawo. Wtedy można zrobić zdjęcie/film lub wgrać materiały z telefonu przez przeciągnięcie ekranu w dół (jednak tylko te, które zostały wykonane w ciągu ostatnich 24 godzin :) ). Później tylko ozdobić :) Możesz spróbować testowo- pobawić się, ale nie wysyłać treści do relacji. Powodzenia w tworzeniu Asiu :)

Sylwia Antkowicz 27 listopada, 2016 - 8:24 am

Jeszcze nie posiadam konta na Instagramie, ale z racji pisania blogachyba będzie to konieczność w najbliższym czasie

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 6:35 pm

Sylwia u mnie też tylko blog i dzięki obecności na Instagramie również chcę docierać do Czytelniczek, a także budować relację z obecnymi Czytelniczkami :) Jeśli się zdecydujesz to podaj proszę link do siebie – chętnie zajrzę :)

Edyta moj-kawalek-podlogi 27 listopada, 2016 - 9:30 am

Uwielbiam Instagram! To dla mnie źródło wielu inspiracji zarówno pod kątem zdjęć jak i kulinarnych pomysłów :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 6:39 pm

Ja też bardzo lubię ! Można tam przepaść i spędzić wiele czasu :))

Ania Liść jarmużu 29 listopada, 2016 - 5:31 pm

To jego największa zaleto-wada :D

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 29 listopada, 2016 - 11:44 pm

Coś w tym jest Aniu :))

Noemi.Life 27 listopada, 2016 - 2:45 pm

Magda, a ja na Insta wrzucam przede wszystkim migawki z podróży: ciekawe obiekty, krajobrazy, wnętrza restauracji, potrawy. Przeważnie robię to tak, że strzelam fotkę i od razu publikuję wraz ze ściągniętą na bieżąco lokalizacją (to dla mnie ważne, choć Instagram podobno zrezygnuje zaraz z mapy), a potem z komputera ewentualnie uzupełniam hashtagi.
Masz pomysł, co mogłabym zrobić, żeby zachować spójność profilu?

I jak odkryć, które hashtagi przyciągają ludzi? (To chyba pomysł na nowy wpis). Bo nie zawsze udaje mi się z nimi wstrzelić i zdjęcie wydaje mi się ciekawe, a ruch jest kiepściutki…

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 7:13 pm

Noemi dużo też zależy od tego, w jakim celu używasz Instagrama – czy ma być bardziej , prywatny czy chcesz używać go do promocji bloga. Moim celem jest używanie Instagrama m.in. dlatego, aby docierać do nowych Czytelniczek bloga, budować relację z obecnymi Czytelniczkami, budować świadomość, pokazywać to, czym się zajmuję. Dobrze też mieć pomysł na treści – pomyśl, co chciałabyś zamieszczać na Instagramie – ja przygotowałam sobie listę kategorii, które chcę poruszać – opieram się na tematach, które poruszam na blogu, to taki mój temat “przewodni”. Wokół tych treści chcę skupiać osoby, które mnie obserwują i przyciągać osoby, które są zainteresowane taką tematyką. Pokazuję też trochę siebie i kulis, choć to w mniejszym stopniu. Z tego, co rozumiem – chcesz pokazywać swoje życie – tam , gdzie jesteś, gdzie podróżujesz, co robisz, jak wspomniałaś – na bieżąco. Aby to ujednolicić możesz zastanowić się nad jakimś przewodnim tematem , znaleźć elementy łączące. Wtedy ważne jest, aby opis dobrze oddawał to, co na profilu się znajduje. Nie wiem, jakie treści chcesz zamieszczać , co chcesz pokazać na Twoim profilu, jaki masz na niego pomysł, więc ciężko mi też doradzić, żeby nie ingerować :) Jeśli robisz zdjęcia to pomyśl o tym , aby miały podobne elementy, styl – ten sam filtr, określone kolory.

Dokładnie – o hashtagach będzie w kolejnym artykule (ten byłby już za długi :) ). Jeśli chodzi o popularne hashtagi to informację znajdziesz w wyszukiwarce Instagrama lub możesz skorzystać z programów zewnętrznych, np. https://websta.me/hot, http://tagsforlikes.com/ (tutaj # angielskie , najbardziej popularne). Są dwa podejścia do hashagów : albo używanie tych bardzo popularnych , albo mniej popularnych. Mi bliższe jest podejście używanie hashtagów związanych z tematyką, branżowych (wtedy używam tych szerszych i tych węższych) , nie używam # bardzo popularnych, bo one trochę “giną” w tłumie. Jak wspomniałam – są dwa podejścia, więc też jest decyzja do podjęcia :) Temat będę jeszcze poruszać :)

Co do oznaczania lokalizacji – to też jest dobre, bo w wyszukiwarce ktoś może trafić na Twój profil szukając właśnie po lokalizacji. Jeśli chodzi o rezygnację to zgadza się – Instagram rezygnuje z funkcji “fotomapy” , po ostatniej aktualizacji widać fotomapę na swoim profilu, jednak nie widać jej na profilu innych osób (ja już tak mam). Jednak zdjęcia nadal można oznaczać :)

Sławomira | Idąc przez las 27 listopada, 2016 - 3:05 pm

Mam instagrama, od początku miał być słowiańsko-artystyczny, ale trochę pozmieniałam od czasu jego założenia. Chociażby teraz każdy wpis jest po angielsku (obserwują mnie głównie obcokrajowcy), a w hashtagach mam trzy języki, tak samo w bio. Zrusyfikował mi się profil tak trochę. Próbuję się trzymać zasady, że na trzy zdjęcia, jedno jest z rysunkiem, jedno to jakiś pejzaż czy coś – ostatnio było słońce, bo chciałam zapytać o kult słońca, ale nikt z obserwujących mnie pogan nie odpowiedział – zaś trzecie zdjęcie jest dowolne, do tego celuję w jasne, jaskrawe kolory.
Jeśli chciało ci się to czytać, to zajrzenie na profil pewnie nie robi różnicy :)

Podobnie jak Noemi przeczytałabym o przyciągających ludzi hashtagach ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 27 listopada, 2016 - 7:26 pm

Sławomiara ważne, że masz pomysł na swój profil na Instagramie, ważna jest konsekwencja , spójność :) Już obserwuję Twój profil. Oczywiście – temat hashtagów również się pojawi, na ten wpis już by to było za wiele :)

Matylda | Calm Station 28 listopada, 2016 - 1:16 pm

Ja cały czas zastanawiam się nad sensem istnienia mojego instagramowego profilu. Bardzo lubię go prowadzić, ale mam wrażenie, że pokazuję na nim trochę inne treści niż na blogu – raczej takie nastawione typowo na estetykę. Z drugiej strony, chcę żeby Instagram pracował na moją korzyść i ruch na profilu przekładał się na ruch na blogu – wydaje mi się jednak, że moje fotki przyciągają trochę inne osoby niż preferowany przeze mnie typ czytelnika… Wciąż szukam złotego środka i wydaje mi się, że jestem coraz bliżej – czas zweryfikuje :) Krótko mówiąc, taka odpowiedzialna promocja samego siebie w mediach społecznościowych to naprawdę szalenie skomplikowana sprawa!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 28 listopada, 2016 - 3:22 pm

Matylda masz rację – obecność w social media to też działanie według planu i strategii – oczywiście jeśli faktycznie chcemy realizować jakieś cele :) Nie odcinam się oczywiście od luzu i spontaniczności bo w tym wszystkim jesteśmy też my:)) Myślę o Tobie i to co mi przychodzi jako pierwsze do głowy to jakaś decyzja – czy profil na Instagramie będzie bardziej prywatny czy ma służyć do promocji bloga, czyli wyjście od celu (dlatego m.in. linkowałam do artykułu o social media bo jest trochę uniwersalny dla wielu serwisów). Twoja grupa docelowa z pewnością tam jest :) Teraz też kwestia treści, jakie będziesz dostarczać. Jeśli Instagram ma służyć promocji bloga to dobrze, aby posty nawiązywały do poruszanej przez Ciebie tematyki. Nie musi to być oczywiście 100% , bo fajnie też przedstawiać kulisy , ludzką twarz czy Ciebie, to , co robisz, ale dobrze znaleźć jakiś element łączący z Twoim blogiem. Do tego opis profilu – on też musi jasno wskazywać na to, o czym jest profil i co na nim znajdziemy. Inna rzecz – hashatagi. Ja używam # związanych z moją tematyką, z moją branżą (węższych i szerszych), czasem też odbiegam od tematu, ale w przeważającej części używam takich właśnie hashtagów. Dla inspiracji dobrze jest zobaczyć na profile o podobnej tematyce , sprawdzić reakcje, treści, a potem zrobić oczywiście po swojemu, zastanowić się czym Ty możesz przyciągnąć, zainteresować. Możesz też przyjrzeć się #, których używają, by stworzyć swoje “listy”. Alternatywą jest też posiadanie dwóch kont : jedno bardziej prywatne, a drugie blogowe :) Jest też to jakaś opcja.

Matylda | Calm Station 28 listopada, 2016 - 6:02 pm

Dzięki Magda, póki co tak właśnie robię – nie podejmuję żadnych pochopnych kroków, nie decyduję się na nic, tylko przyglądam się innym i zastanawiam, w jakim kierunku oni idą :) A rozdzielenie kont z pewnością jest jakąś opcją, ale w moim przypadku chyba nie zdaje egzaminu – prowadzenie jednego regularnie to już wystarczająco duże wyzwanie ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 28 listopada, 2016 - 11:02 pm

Jasne – rozumiem kwestię trudności w prowadzeniu dwóch profili – to tylko jedna z możliwości :) Pewnie – przyglądaj się, inspiruj, a potem zastanów się nad swoim stylem, charakterem profilu, Twoim pomysłem na prowadzenie. Gdy jest plan, strategia – później jest już łatwiej – potwierdzam :))

Make Happy Life 29 listopada, 2016 - 6:47 am

Instagram to kopalnia inspiracji. Dla mnie jest on dopełnieniem bloga, raczej

wrzucam tam trochę codzienności, nie pisze o postach na blogu – a może powinnam? Nie wiem, ale po prostu lubię to miejsce ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 29 listopada, 2016 - 11:52 pm

Zdecydowanie – to miejsce wielu inspiracji :) Jeśli chodzi o wybór treści to jest to też uzależnione od celu Twojej obecności na Instagramie i przyjętej strategii. Możesz traktować go jako profil bardziej prywatny i dla znajomych, albo wykorzystywać go np. do promocji bloga. Jednym z moich celi jest kierowanie na blog, także informowanie o wpisach blogowych, dlatego umieszczam grafiki z taką informacją oraz link kierujący do konkretnego artykułu. Decyzję pozostawiam Tobie. Przede wszystkim nic na siłę :)

Karo 29 listopada, 2016 - 12:52 pm

Właśnie zakładam konto na IG dla sklepu, mojego Narzeczonego. Na pewno Twoje rady bardzo mi pomogą. Dziękuję :*

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 29 listopada, 2016 - 11:52 pm

Bardzo się cieszę Karolina. Jak sklep to pewnie duże pole do popisu. A jaka branża? W razie pytań – pisz śmiało :)

halmanowa 29 listopada, 2016 - 1:12 pm

Używam instagrama, ale jako profil publiczny. Póki co nie widzę potrzeby przechodzić na biznesowy. Poza tym boję się trochę kwestii technicznych związanych z połączeniem Insta z Facebookiem. Twój wpis jest niezwykle przydatny i chętnie wykorzystam kilka podpowiedzi u siebie :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 29 listopada, 2016 - 11:56 pm

Dobrze, że Instagram daje różne możliwości :) Dobrze wybrać to, co jest dla nas istotne. Ja zdecydowałam się na konto biznesowe, aby mieć dostęp do statystyk, a także skorzystać z przycisku kontaktowego. U mnie na szczęście nic złego technicznie się nie dzieje :) Cieszę się , że wpis jest przydatny i znalazłaś w nim coś dla siebie.

Szkolne inspiracje 29 listopada, 2016 - 2:41 pm

Niestety, w ogóle nie czuję Instagrama. Założyłam konto, ale wyszło ni to prywatne, ni to blogowe. Całkowita porażka jak dla mnie. Przede wszystkim nie umiem robić dobrych zdjęć. Na bloga wrzucam zazwyczaj zdjęcia z banków. I tu jest chyba pies pogrzebany. :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 30 listopada, 2016 - 12:02 am

Szkolne inspiracje ja na swoim profilu na Instagramie w większości tworzę grafiki, zamieszczam też różne treści. Myślę, że warto skupić się na dłużej na treściach. Pomyśl – co możesz pokazać. Może jakieś wskazówki, porady, inspiracje czy kulisy. Możesz zastanowić się, co będzie ciekawe , interesujące dla osób z Twojej grupy docelowej. Dobrze ułożyć sobie wszystko w całość, pamiętać także o spójności. Stworzyłam dziś nowy wpis o Instagramie, gdzie piszę o kilku zasadach prowadzenia konta. Może będzie dla Ciebie przydatny? Podsyłam link :) https://www.magdabek.pl/jak-korzystac-z-instagrama-7-wskazowek/

Szkolne inspiracje 30 listopada, 2016 - 2:04 pm

Dziękuje za podpowiedzi. muszę to głęboko przemyśleć. :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 30 listopada, 2016 - 9:43 pm

Mi zawsze pomaga do ustalenia treści kartka i długopis :) Mam notes, gdzie spisuję pomysły. Jeśli coś mi wpadnie do głowy (nawet na później) to zapisuję, żeby nie uciekło:) Wtedy z tych pomysłów można stworzyć fajną całość i też są pomysły na przyszłość. Powodzenia w tworzeniu :)

Ania Liść jarmużu 29 listopada, 2016 - 5:29 pm

Wow co za dawka informacji! Ja już początki mam za sobą, ale ciągle staram się zdobyć jak najwięcej informacji o IG :) Pozdrawiam serdecznie!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 30 listopada, 2016 - 12:03 am

Aniu dziękuję za miłe słowa :) Bardzo dobrze, że się uczysz i szukasz informacji. Bardzo to popieram :))

MamaEnter 29 listopada, 2016 - 9:42 pm

Bardzo przydatny wpis, wszystkie informację w jednym miejscu, jasno opisane, dla mnie tajemnicą są profile gdzie ktoś ma kilka postów, a setki obserwatorów.. muszę połączyć IG z facebookiem, ja mam problem z facebookiem w sensie ze stroną bloga, jakoś nie mogę sie do niej “przekonać” nie lubie jej:) zaraz zajrzę co napisałaś o fejsie. Dzieki za wpis!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 30 listopada, 2016 - 12:06 am

Cieszę się, że wpis jest dla Ciebie przydatny. Istnieją też takie profile, pewnie mają jakąś ciekawą strategię, a może są to znane osoby? Jeśli chodzi o Facebooka to warto przyglądać się możliwościom, sprawdzać testować, ale i bawić się :) Pamiętaj o wartościowych treściach, o rozmowach, byciu aktywną. Możliwości jest wiele, można je fajnie wykorzystać do promocji bloga :)

Agata | Okiem fizjoterapeutki 1 grudnia, 2016 - 7:51 pm

Oj mój profil na Instagramie leży i kwiczy… Trochę brakuje mi pomysłu i czasu bo nie chcę powielać tych samych treści, które udostępniam na facebooku. Talentu do robienia dobrych zdjęć też nie mam, ale czas się chyba zabrać za ogarnięcie tego medium bo to mój wielki wyrzut sumienia ;) czekam na kolejne artykuły!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 grudnia, 2016 - 10:15 pm

Agata ja też mam takie podejście by nie powielać treści i aby każdy profil był na swój sposób unikatowy. Podejścia w tej kwestii też są różne,ale mi bliższa jest właśnie ta :) To, co możesz zrobić to wypisać sobie pomysły na treści, możesz też zamieszczać artykuły z bloga, może jakieś porady, ciekawostki, mogą być to także treści zza kulis. Gdy zaczniesz sobie wypisywać pomysły , z pewnością trochę ich się uzbiera. Pomyśl przede wszystkim o swoich odbiorcach – co będzie dla nich ciekawe, czego potrzebują, co sprawi, że Twój profil będzie interesującym i ciekawym miejscem. Treści zależą od strategii, którą przyjmiesz, ale myślę ( i wiem), że masz dużo informacji do przekazania i teraz tylko kwestia formy :) Zdecyduj także czy Twój Instagram ma być bardziej profesjonalny czy “luźniejszy” :) Powodzenia ! :)

Agata | Okiem fizjoterapeutki 5 grudnia, 2016 - 2:10 pm

Muszę w końcu usiąść i zrobić porządną burze mózgów :) myślałam, żeby po prostu zamieszczać podobne treści jak na facebooku i od czasu do czasu dzielić się jakimiś “ciekawostkami” zza kulis. Zastanawiam się jednak nad częstotliwością takich wpisów typowo z poradami. Czy codzienna publikacja jakiejś wskazówki to nie zbyt często? Na fanpage wrzucam jedną w tygodniu i zastanawiam się nad zwiększeniem częstotliwości, ale nie chcę przesadzić z ilością informacji :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 5 grudnia, 2016 - 7:44 pm

Agata ja akurat mam podejście, aby każdy profil w mediach społecznościowych miał swój własny styl i swoje treści. Oczywiście decyzję pozostawiam Tobie :) Masz dużo wiedzy – teraz tylko to pokazać. Zdjęcia z kulis są bardzo fajne, jednak myślę, że można jeszcze więcej “wycisnąć” z zamieszczanych treści na profilu. Fajnie zadbać o różnorodność treści, a przy tym zachować spójność (np. kolorystyczną, elementy łączące w postach/na zdjęciach , zestaw fontów). Możesz oprócz porad zamieszczać też filmiki, jakieś informacje o ćwiczeniach, jeśli chcesz kierować posty na blog to możesz też takie informacje zamieszczać. Wszystko zależy od pomysłu i oczywiście od tego, co będzie interesujące dla Twojej grupy do której chcesz dotrzeć. Najlepiej usiąść z kartką i wypisać sobie różne tematy i postaram się ułożyć profil “w całość ” :) To, co piszesz jest ważne – nie można przesadzić z ilością informacji, bo oprócz porad, wskazówek dobrze sprawdzają się też treści lżejsze czy inspiracje.

Agata | Okiem fizjoterapeutki 5 grudnia, 2016 - 8:30 pm

Chciałabym prowadzić moje profile tak jak piszesz właśnie. Żeby każdy z nich miał swój własny styl. Na instagram jakoś pasują mi takie lżejsze i krótsze treści i chyba najbardziej chiałabym się skupić na ciekawych grafikach niż zdjęciach. Co do ćwiczeń cały czas sie zastanawiam bo umieszam je w newsletterach, a tu najbardziej zależy mi na wyjątkowym traktowaniu moich subskrybentów więc jak narazie są to treści tylko dla nich :) masz racje, że muszę sobie to wszystko dokładnie rozpisać.
P.S. Dziękuję Ci za tak cierpliwe odpisywanie na wszystkie moje rozterki! :) oficjalnie zostałaś moim ulubionym specjslistą od social mediów ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 5 grudnia, 2016 - 9:19 pm

Rozumiem Agata :) Tu myślałam bardziej od czasu do czasu o krótkich filmikach (wiadomo max 60 sekund), to też mogło by urozmaicić fajnie Twój profil. Z pewnością wygląd profilu jest bardzo istotny, w końcu treści są wizualne :)

Agata bardzo Ci dziękuję za miłe słowa, to duże wyróżnienie! :) Do specjalistki jeszcze trochę, ale pracuję nad tym :) Dziękuję :)

anexx88 1 grudnia, 2016 - 11:06 pm

a jak zobaczyć to insta stories na windows phonie?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 grudnia, 2016 - 11:21 pm

Nie mam aktualnie dostępu do telefonu z Windows Phone. U mnie na Android Stories pojawia się w zakładce z aktualnościami u góry. Z tego, co czytałam Stories powinno również pojawić się na Windows Phone. Jeśli nie ma u Ciebie to spróbuj zrobić aktualizację, możesz po niej wylogować się z Instagrama, zalogować ponownie. Mam nadzieję, że będzie działać u Ciebie :)

Agata | Okiem fizjoterapeutki 5 grudnia, 2016 - 8:20 pm

Niestetyna windows phone nie jest dostepne insta story :( mam telefon z tym systemem właśnie i długi próbowałam je uruchomić. W ogóle aplikscja Instsgram na WP jest cały czas wersją beta i pozostawia wiele do życzenia. Wiele opcji nie jest w ogóle dostępnych. Ja korzystam z aplikacji 6tag i jest ona troszkę lepsza, ale nadal nie da się zrobić wszystkiego. Albo ja jeszcze do tego nie dotarłam ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 5 grudnia, 2016 - 8:36 pm

Tak, wiem Agata, na Windows Phone nie ma wielu funkcji i jest, jak piszesz wersja beta :( Nie działa też konto biznesowe. Ja z kolei dotarłam do artykułu, gdzie było napisane o aktualizacji Stories na telefony z systemem Windows 10 Mobile. Jest też tam informacja o aktualizacji aplikacji i wyłączeniu telefonu i ponowieniu próby. Na tym opieram informacje, bo niestety nie mam dostępu do WP.

Geny po ojcu 10 lutego, 2017 - 10:17 am

Dziękuję za polecenie artykułu, świetnie napisany, zwięźle i na temat? za chwilę czytam kolejne?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 16 marca, 2017 - 12:14 pm

@genypoojcu:disqus bardzo się cieszę, że artykuł okazał się przydatny :)

Agnieszka Biernat-edMontessori 16 marca, 2017 - 11:24 am

A jak zmienić profil prywatny (publiczne oglądanie) na biznesowy?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 16 marca, 2017 - 12:18 pm

Cześć Agnieszka :) Przy opisie konta biznesowego podlinkowałam do notatki na fanpage, gdzie jest instrukcja jak dokonać przekształcenia, więc możesz także tam zajrzeć, bo są zdjęcia. Opiszę również tutaj :) Aby zmienić konto na biznesowe, najpierw należy połaczyć profil na Instagramie z fanpage. Wybieramy z telefonu “Ustawienia” – “Powiązane konta” – “Facebook”, następnie przechodzimy dalej, łączymy z fanpage i akceptujemy. Aby dokonać przekształcenia, również korzystamy z Ustawień. Znajdziemy tam opcję “przełącz na profil firmowy”. Instagram prowadzi nas przez zmianę konta. To, co trzeba zrobić to wprowadzić jakąś informację kontaktową (mail, telefon lub adres) – wystarczy jedna informacja. Po wprowadzeniu, przechodzeniu dalej – konto jest przekształcone w biznesowe. Statystyki są dostępne dla postów dodanych po przekształceniu konta.

RDJ 11 kwietnia, 2017 - 11:41 am

Pytanie.. jesli mam profil prywatny to ktoś kto mnie nie obserwuje może sobaczyć moje relacje z InstaStory????

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 11 kwietnia, 2017 - 11:49 am

Witaj. Jeśli profil jest prywatny to InstaStory zobaczą tylko osoby, które Cię obserwują (osoby, które zostały zatwierdzone). Osoby, które nie są obserwującymi, nie zobaczą relacji w aktualnościach czy z poziomu profilu.

test1 30 kwietnia, 2017 - 11:38 pm

test1

ss.lv

Martyna is Ciulu! 1 maja, 2017 - 12:11 am

Martyna is Ciulu!

martyna.pl

Batirulez.blogspot.com 17 czerwca, 2017 - 7:08 pm

Cześć Magdo :) a jak wmontować w insta stories aktywny link, który otwiera się po naciśnięciu “zobacz więcej” (u doku ekranu). Widziałam to u innych osób i nie mam pojęcia jak to zrobić. Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 17 czerwca, 2017 - 10:11 pm

Cześć :) Tak, tak wiem o co chodzi :) Opcja póki co dostępna jest tylko dla zweryfikowanych profili (konta dużych marek, mają niebieski znaczek :) ). Czekam sama na tę funkcję – aż będzie dostępna dla wszystkich. Można to świetnie wykorzystać linkując do strony/bloga :))

Batirulez.blogspot.com 17 czerwca, 2017 - 10:28 pm

Dziękuję pięknie ? A na to nie wpadłam, że to opcja “dla wybranych” ? No właśnie także pomyślałam o tym linkowaniu do bloga i kombinowałam od kilku dni ?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 18 czerwca, 2017 - 12:08 am

Tak,póki co tylko zweryfikowane konta, więc pewnie kwestia czasu :) To trochę czasu Ci zeszło, ale mam nadzieję, że przy tych poszukiwaniach trafiłaś na inne ciekawe informacje :))

Alicja10100 26 czerwca, 2017 - 12:40 pm

Hej Magdo mam duży problem chce sobie założyć instagrama na tablecie Lenovo i telefonie htc i kiedy się rejestruje to nie da się zarejestrować tylko ciagle pokazuje się taki błąd ” Aplikacja jest niedostępna: Aplikacja, które chcesz użyć nie jest już dostępna lub dostęp do niej został ograniczony. ” Nawet 2 miesiące temu to samo wyskakiwało . Prosze o pomoc ?

Michał Sękowski 16 lipca, 2017 - 10:02 am

Dzień dobry, może Pani będzie mogła mi pamóc. Mam niestety od kilku dni problem z instagramem. Zdjęcia trafiają w kosmos. Próbowałem wpisywać tylko jeden #
pod zdjęciem z tych które zwykle. Żaden nie działa, wpisałem zupełnie inny też zdjęcie nie pokawiło się. Już nie mam pomysłu.
Pozdrawiam
Michał

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 24 lipca, 2017 - 12:13 am

Witaj Michał. Doszły mnie słuchy, że był jakiś błąd na Instagramie i hashtagi nie działały. U mnie jest już wszystko dobrze. Mam nadzieję, że i u Ciebie wróciło do normy.

Kasia Lea Ho 22 sierpnia, 2017 - 7:44 pm

Dzień dobry :) Potrzebuję pomocy z instagramem :) Mam już jedno konto ale chciałabym sobie założyć drugie (konto typu fanpage) i teraz mam problem bo jak klikam w opcję dodaj konto wpisuję nazwę użytkownika i hasło i otrzymuję informację, że nazwa użytkownika nie jest przypisana do konta. Czy to oznacza miałam zarejestrować się drugi raz?? czy założyć drugi profil na IG używając tego samego adresu e-mail?? Dla mnie to trochę zawiłe, może mi Pani pomóc :)??

Magda Bek (magdabek.pl) 29 sierpnia, 2017 - 11:09 am

Witaj Kasiu :) Już piszę :) Załóż drugie konto na Instagramie za pomocą innego adresu email.Proces zakładania nie różni się niczym od pierwszego konta :) Następnie gdy konto będzie już gotowe, możesz przełączać się między nimi, bez konieczności wylogowywania się. Wtedy (gdy już będzie ono gotowe) wybierz opcję “Dodaj konto” , wprowadź dane do logowania drugiego konta i w ten sposób będziesz mogła przełączać się między kontami ( w prawnym dolnym rogu będzie małe zdjęcie z drugiego konta, po jego wybraniu przejdziesz do profilu i przy nazwie użytkownika będziesz mogła przełączyć się na drugie konto).

Monika BeactiveBehappy 6 listopada, 2017 - 9:25 am

Witam Serdecznie,
Dziękuję za poradnik bardzo praktyczny :)
Chciałam zapytać jeszcze czy linki w bio na Instagramie muszę edytować ręcznie jeśli co kilka dni mam nowy tekst na blogu i chcę odesłać obserwujących na bloga do nowego tekstu?

Magda Bek (magdabek.pl) 24 stycznia, 2018 - 11:29 pm

Tak, jeśli zmieniasz link w bio, wtedy trzeba edytować za każdym razem :)

Dorota z kobietytomy.pl 2 stycznia, 2018 - 3:36 pm

Ja na razie się uczę…szkoda, że opcje na komputer są tak ograniczone…

Magda Bek (magdabek.pl) 24 stycznia, 2018 - 11:30 pm

To prawda, na komputerze jest trochę mniej opcji. Może z czasem będzie ich więcej, zobaczymy :)

Comments are closed.