7 pytań do Ciebie zanim opublikujesz post w mediach społecznościowych

by Magda

7pytan-publikacja-posta-social-media

Czy istnieje przepis na post idealny w mediach społecznościowych ? Pewnie nie, bo gdyby tak było – zarówno Ty, jak i ja miałybyśmy same posty, które są genialne. Dzisiejszy post będzie zawierał mnóstwo pytań, więc uprzedzam Cię już teraz. Postaram się jednak, by był ciekawy, ale i skłonił Cię do kilku przemyśleń.

Zobacz… dlaczego jest tak, że ciężko o taki uniwersalny przepis? Jest kilka powodów. Każdy z nas jest inny, co innego nas interesuje (nawet, gdy nasze zainteresowania są zbliżone), różnie odbieramy treści. Posiadamy swoje preferowane formy – jedne z nas wolą video, inne – dłuższy wpis. Mamy różne potrzeby i różne oczekiwania. Wreszcie- jesteśmy zajęci – mamy swoje sprawy, zadania do wykonania, mamy firmy, blogi, rodziny, najbliższych. Brakuje nam czasu. W mediach społecznościowych jest bardzo dużo treści, które chcą nas “złapać” i zawalczyć o to, by zatrzymać się na nich na dłużej.

Skoro nie jest łatwo to czy warto budować społeczność, pokazywać markę, publikować wartościowe treści ? Ja powiem Ci, że tak (pewnie wcale Cię to nie zdziwi). Może być przecież tak, że inne osoby wejdą właśnie na Twojego bloga, stronę, kupią Twój produkt, polecą Ciebie. Dlaczego? Mieli okazję Cię poznać, zbudować z  Tobą relację. Mieli okazję zobaczyć, kim jesteś, co potrafisz, w czym jesteś ekspertem. Mogli otrzymać od Ciebie coś, co sprawi, że powiedzą sobie w myślach ” ona wie, czego potrzebuję, chcę z nią pracować”, “wiem, że ona jest ekspertem i pomoże rozwiązać mi mój problem”, lub po prostu “czuję, że będzie nam się dobrze współpracować”, “lubię jej miejsce w sieci”. Relacje, budowanie społeczności, pokazanie siebie jako eksperta (czy po prostu fajnej osoby) są niezwykle istotne. A w tym pomagają treści. Dalej mamy prostą drogę do postów, które publikujemy w mediach społecznościowych. Na tym obszarze chcę się skoncentrować.

Nie podam Ci gotowej recepty. Zadam Ci jednak kilka pytań. To 7 pytań do Ciebie – zanim opublikujesz post w social media. Potraktuj go jak listę kontrolną, sprawdzenie czy wszystko jest dobrze, czy może warto zmienić jakiś element.

W artykule znajdziesz także listę, którą możesz pobrać, by tworzyć jeszcze lepsze (i skuteczniejsze) treści.

Z góry uprzedzam, że pytania mogą nie pasować do wszystkich serwisów społecznościowych. Każdy z nich ma swój klimat, styl i specyfikę. Zamieszczam ogólne zasady. Pamiętaj jednak, by przefiltrować je przez pryzmat miejsca, w którym jesteś obecna.

Przed Tobą mała mapa działań, ale i sporo pytań.


Pytanie 1 : Jaki jest cel posta?

To jedno z ważniejszych pytań. Gdy tworzysz treści w mediach społecznościowych, pomyśl o celu. Czy Twój post ma jasno określony cel ? Czego oczekujesz ?

Cele mogą być różne. Określ czy Twój post ma angażować społeczność. A może ma kierować ruch na stronę, blog , do Twojej oferty. Może chcesz pokazać swój prezent i skierować na stronę, z której można go pobrać, by później być w kontakcie i budować relacje ? A może chcesz, by Twój post poinformował o czymś istotnym ? Być może chcesz budować swój wizerunek, pokazać , że jesteś ekspertem? A może ma rozśmieszyć czy skłoni do refleksji? Twoje pytania mogą być oczywiście inne. To, co ważne to określenie – jaki cel ma realizować konkretny post ? Nie musisz oczywiście przed każdym postem robić dużej analizy. To, co polecam to stworzenie wcześniej planu treści i określenie proporcji. W ten sposób dużo łatwiej będzie tworzyć konkretne treści. Przynajmniej u mnie to działa. Jednak Ty zrób po swojemu :)

To także spore ułatwienie (oprócz kwestii skuteczności i rezultatu na którym nam zależy). Gdy wiesz, jaki cel ma realizować post – postaraj się, by tak właśnie było. Co mam na myśli ? Jeśli post ma angażować, budować relacje – możesz poprosić o dokonanie wyboru, pomoc w podjęciu decyzji. Jeśli Twój post ma skierować na stronę www/blog – zwiększ swoje szanse – nie umieszczaj linku w treści, bo niewiele osób może w niego kliknąć. Zamiast tego możesz umieścić link z bloga/ strony (po kliknięciu – od razu trafimy w odpowiednie miejsce) lub stwórz post, który po kliknięciu w zdjęcie skieruje do strony (możesz to zrobić poprzez zakładkę “Posty strony” z narzędzia Power Editor).

Postaraj się , by post realizował jeden, jasno określony cel.

 

Pytanie 2 : Czy post jest wartościowy dla odbiorców?

Dobre treści to mały sekret i przepustka do Twojego sukcesu. Dobre treści mogą przyciągać niczym magnes i sprawić, że zbudujesz społeczność osób, które wracają do Ciebie i polecają Cię dalej. Budujesz relacje, zaufanie, dajesz się poznać, wskazujesz rozwiązania. Postaraj się, by Twoje treści były związane z tematyką, którą poruszasz. Pewnie – czasem możesz “zejść” z głównego tematu. Fajnie jednak, gdy uda Ci się znaleźć jakiś wspólny element.

Postaraj się zaoferować to, czego szukają Twoi odbiorcy. Czy dajesz to, czego potrzebuje Twoja społeczność? To niezwykle trudne pytanie. Bardzo ważnym elementem jest poznanie swoich odbiorców, ich potrzeb, marzeń. Pewnie – nigdy nie jest to 100% – pisałam o tym na początku.

To, co możesz zrobić to poznawać lepiej swoich odbiorców, obserwować i zadawać pytania. Przyglądaj się pytaniom i reakcjom. Testuj. Następnie możesz zaoferować to, co jest cenne i potrzebne. Zastanów się, jak możesz pokazać rozwiązanie problemów, wskazać możliwości , odpowiedzieć na pytania. Uprzedzaj pytania , zainteresuj , zaciekaw. Daj powód, by zostać z Tobą na dłużej i polecać Twoje miejsce dalej. Postaraj się znaleźć równowagę między tym, czego oczekują Twoi obserwujący,a  tym – co Ty możesz zaoferować.

 

Pytanie 3 : Jakie emocje chcesz wywołać? Jaką potrzebę ma zaspokoić Twój post?

Zanim opublikujesz post, zastanów się czy wywołuje on emocje i jakie one są. Na czym Ci  zależy ? Czy Twój post ma poinformować, przekazać ważną informację? A może ma rozbawić, dostarczyć rozrywki ? Być może celem jest inspiracja, motywacja, pokazanie, że można osiągnąć coś więcej, skłonienie do działania?

Twój post może także edukować, pokazać Ciebie jako eksperta, wskazywać rozwiązanie , pokazać jak pozbyć się problemu w kilku prostych krokach. Twoje treści mogą być także użyteczne, mogą pokazywać funkcje, działanie Twoich produktów.

Jak widzisz – potrzeb może być sporo. Od rozrywki poprzez potrzebę zdobycia nowej wiedzy, podzielenia się ze znajomymi czy rodziną. Twój post może sprawić, że inna osoba zatrzyma się, zastanowi nad konkretnym działaniem. Może sprawisz, że coś ulepszy ? Możesz także wywołać dobre emocje – uśmiech na twarzy, wzruszenie, dodać energii do działania. Treść, którą opublikujesz może zaspokajać potrzebę typowo społeczną – bycia razem, poczucia wspólnoty. Może też być impulsem do wykonania konkretnej akcji. Wreszcie – może sprawić, że Twoi odbiorcy pomyślą – chcę z nią pracować, chcę zobaczyć, co możemy zrobić razem.

Postaraj się wywoływać emocje. W ten sposób Twoje posty zapadną w pamięć. Twoje miejsce zapadnie w pamięć. Ty sprawdzisz, że Twoje profile będą przyciągające i ciekawe.

 

Pytanie 4 : Czy post przyciąga uwagę ? 

W mediach społecznościowych  liczą się sekundy. Scrollujemy tablicę (np. na Facebooku) i nagle jakiś post nas zatrzyma na dłużej. Przyciągnie uwagę. Dopiero wtedy poświęcamy swój czas, by się z nim zapoznać. Zadbaj o to, by Twój post wyglądał dobrze. Zrób dobre wrażenie i zainteresuj. To zadanie numer jeden – złapać uwagę, wzbudzić zainteresowanie.

Spójrz na swój post i zadaj sobie to pytanie : Czy przyciąga uwagę? Czy wygląda dobrze? Jest także kolejne pytanie : czy jest spójny z marką, stroną, blogiem, innymi profilami? Czy łatwo i szybko można stwierdzić, że post “pochodzi” z Twojego profilu ? To sprawia, że przypominamy się odbiorcom i zapadamy w pamięć.

Zanim opublikujesz swój post, sprawdź, czy przyciąga uwagę.

O czym pamiętać?

w postach używaj rekomendowanych rozmiarów grafik/ video

jeśli umieszczasz post z bloga na Facebooku, zadbaj by zdjęcie nie było miniaturką ( możesz w tym celu wykorzystać wtyczkę SEO by Yoast i wybrać zdjęcie o rekomendowanym rozmiarze 1200 x 628  px)

zastanów się, jaki format będzie najlepszy – czy lepiej stworzyć grafikę, dodać jedno lub więcej zdjęć, a może przygotować pokaz slajdów czy video?

zadbaj o spójny wygląd grafik – weź pod uwagę styl marki, stronę www/ blog, inne profile

pamiętaj o umieszczeniu na grafikach/video logo marki lub nazwy bloga

 

Więcej o zasadach grafik w mediach społecznościowych, napisałam w osobnym poście. Jeśli ten temat Cię interesuje,zapraszam Cię, by zapoznać się z artykułem → Moje zasady tworzenia grafik do mediów społecznościowych.

 

Pytanie 5 : Czy jasno dajesz znać, czego oczekujesz?

Publikując post, daj jasno znać na czym Ci zależy. To tak zwane wezwanie do działania, czyli call to action (CTA). Postaraj się wskazywać kolejne kroki. Jeśli chcesz poznać opinię, napisz o tym wprost. Istotne jest dla Ciebie przejście na stronę, by zapoznać się z Twoją ofertą – zachęć do działania.

Twoja informacja powinna być jasna i konkretna. Oczywiście nie popadamy w skrajność i swoje działania trzeba dopasować do swojej społeczności. Pewnie dobrze o tym wiesz :)

Pytanie 6 : Czy post zachęca do rozmowy?

Media społecznościowe nie są po to, by tylko pokazywać swoją ofertę , produkt. To nie tylko przekazanie informacji i umieszczenie posta, by “coś się działo”. Nie. To także rozmowa i relacje. Budowanie społeczności. Czy Twoje posty zachęcają do rozmowy, dyskusji? Czy możesz poznać zdanie swoich odbiorców, ich opinię ?

Możesz to zrobić w prosty sposób – zadaj pytanie, zaangażuj. Okaż szczere zainteresowanie i zaproś do rozmowy. Dodaj przyjazną atmosferę na Twoim profilu. Prowadź dialog.

 

 

Pytanie 7 : Jak możesz ponownie wykorzystać post ?

Tak, wiem – miało być o krokach przed opublikowaniem posta , ja piszę co dalej. Wszystko po to, by skłonić Cię do krótkiej refleksji – co dalej z treścią, którą umieścisz ? Zachęcam Cię do jednej rzeczy – zanim opublikujesz post na Twoim profilu, zapisz sobie  – co możesz zrobić, by dotarł do większej ilości osób. Jak możesz go ponownie wykorzystać? Może stworzysz nowy cykl? Być może to dobry pomysł na rozszerzenie w formie ebooka? A może świetnym pomysłem będzie nagranie video na ten temat i umieszczenie go na blogu czy kanale YouTube?

W ten sposób poprzez różne formaty i “typy” treści możesz dotrzeć do większego grona osób i zainteresować tym, co masz do przekazania. Warto zrobić to zanim post pójdzie w świat, by o tym zwyczajnie nie zapomnieć :)

Czy potrzebujesz inspiracji jeśli chodzi o tworzenie postów? Jeśli szukasz pomysłów na angażujące treści to poniżej możesz pobrać PDF z 19 pomysłami na angażujące treści.

grafika_pdf_pomysly_posty_socialmedia

[mailerlite_form form_id=28]

Klikając w przycisk wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymania praktycznych emaili i informacji handlowych.

 


Powrócę jeszcze na chwilę do tematu posta idealnego. Jaki jest  post idealny? Według mnie to post, które realizuje wcześniej ustalony cel. Nie ma jednej złotej rady, ale jest kilka wskazówek ( u mnie 7 :) ), które warto sprawdzić, zanim post ruszy w świat.

Teraz Twoja kolej.

Czy dodasz coś do mojej listy? Jaki masz sposób na skuteczne posty w mediach społecznościowych ?

 

Ps. Udanego dnia dla Ciebie, Magda


oferta_Magdalena_Bek

Może Ci się spodobać

31 komentarzy

firliki 1 czerwca, 2017 - 9:36 am

Przyznaję, że nie zastanawiam się za bardzo nad postami publikowanymi w mediach. Tak jak treści na bloga przygotowuję bardzo starannie, tak na Fb na przykład już mniej…ale ostatnio oczywiście coraz bardziej przykładam się do działań “na zewnątrz” bloga, więc i posty na Fb pewnie będę miał niedługo bardziej przemyślane ;-) Magdo, a zdradzisz mi gdzie robisz te swoje grafiki do pobrania?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 czerwca, 2017 - 8:56 pm

Estera wiadomo, że nie chodzi o to, by 15 minut zastanawiać się, bo wtedy jeszcze nic nie opublikujemy :))) Ale można uwzględnić kilka elementów na etapie tworzenia posta lub podczas układania harmonogramu treści. A tu taka lista kontrolna :) Bardzo się cieszę, że zaczynasz więcej działać. Masz super miejsce, więc tylko chwalić się i pokazywać. Jasne – już piszę odnośnie grafik. Te utworzone w Canva, mam już gotowe szablony, więc w miarę szybko jest stworzyć nowe :) “W miarę” bo wiadomo, zawsze się coś poprawia i ulepsza :))

Joanna - www.progresuj.pl 1 czerwca, 2017 - 1:20 pm

Magda, dziękuję za przypomnienie tych treści. Czy mogłabym prosić Cię o wyjaśnienie jaka jest różnica w umieszczaniu linku do bloga na te dwa różne sposoby, które opisujesz w drugim akapicie w pkt. 1. Nie wiem czy dobrze to robię… Dzięki :)

Irmina 1 czerwca, 2017 - 3:16 pm

Podbijam pytanie:)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 czerwca, 2017 - 9:06 pm

No pewnie – odpowiedziałam :))

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 czerwca, 2017 - 9:06 pm

Asiu pewnie już piszę :) Umieszczenie linku z bloga jest jak najbardziej ok, bo wtedy na Facebooku od razu zaciąga się zdjęcie i po kliknięciu przechodzimy na stronę. Taki jest cel posta i o to chodzi :)) Drugi sposób – można stworzyć post od zera, np. gdy kierujemy na jakąś stronę (np. prezent, oferta) – wtedy możemy stworzyć post, który wygląda jak reklama, ale reklamą nie jest :) Tworzymy od postaw post – dodajemy adres na który ma kierować , zdjęcie dowolne, nagłówek i opis (taki pod zdjęciem), dodatkowo jest możliwość dodania przycisku CTA (można wybrać spośród kilku przycisków). To zwłaszcza może się przydać, gdy chcesz skierować na dowolną stronę i dodatkowo umieścić dodatkową zachętę czyli przycisk :) Jeśli chodzi o instrukcję stworzenia takiego posta to linkuję do notatki z fanpage z rodzajami postów. W punkcie 8 opisuję ten rodzaj – https://www.facebook.com/notes/lekka-zmiana-mamy/rodzaje-post%C3%B3w-na-fanpage/386212628390377/

Wtedy jeśli chcemy kierować na blog/ stronę to właśnie jest sens umieszczać takie posty, które po kliknięciu w zdjęcie – skierują na stronę. Czasem są umieszczone posty gdzie jest grafika ale po kliknięciu nigdzie nie kieruje, a link jest gdzieś w treści (jednak zdjęcie nie jest podlinkowane). Wtedy część osób nie kliknie w link, przez co tracimy szansę na przejścia na stronę.

Joanna - www.progresuj.pl 9 czerwca, 2017 - 11:19 am

Rozumiem Magda, bardzo Ci dziękuję kochana za wyczerpującą odpowiedź :)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 12 czerwca, 2017 - 10:58 am

Asiu nie ma za co dziękować :* Pozdrawiam

Irmina 1 czerwca, 2017 - 3:20 pm

U mnie najskuteczniejszy jest “osobisty smaczek”, czyli przemyślenia, ale nie takie na siłę, tylko to, co akurat mam w głowie. Tak jakbym z kimś dyskutowała na dany temat:)
Zaciekawiłaś mnie tym pytaniem o emocje. Jakoś wcześniej nie zastanawiałam się nad tym jakie emocje chcę wywołać… Gdzieś w tym całym pędzie “dopieszczania posta”, żeby był przydatny i bardziej personalny, to pytanie mi umknęło…

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 1 czerwca, 2017 - 9:09 pm

Irmina bardzo fajnie, że dodajesz taki smaczek, świetnie :) W ten sposób budujesz fajne relacje i społeczność :)) Ta rozmowa jest niezwykle istotna. Myślę, że właśnie przez taką rozmowę wywołujesz emocje :) Ważne, by post nie był “suchy”, taki, że wiesz.. tutaj umieszczam link – mam nowy post. Fajnie właśnie coś dodać – np. podzielić się informacjami, zaspokoić potrzebę wiedzy, rozbawić, skłonić do refleksji czy zainspirować :)

Irmina 2 czerwca, 2017 - 8:56 am

Dokładnie, żeby od razu dać coś czytelnikowi, jeszcze zanim wejdzie w link:)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 2 czerwca, 2017 - 4:21 pm

Tak i zachęcić do przeczytania artykułu, dać znać dlaczego warto :))

zaciszerozmaitosci.pl 1 czerwca, 2017 - 11:04 pm

Ja przyznaję, że mam z postami społecznościowymi jakiś problem… O ile treści blogowe przychodzą lekko, to jednak ogarnięcie fb i zbudowanie odpowiedniego klimatu idzie nieco po grudzie. No ale ja w kwestiach społecznościowych to taki naturszczyk jestem :/ Lista pytań genialna!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 2 czerwca, 2017 - 4:24 pm

Cieszę się, że lista jest przydatna :) Jeśli chodzi o treści w mediach społecznościowych to dobrze jest wyjść od swojej grupy odbiorców i ich potrzeb, a następnie określić cele, jakie mają być realizowane. Do tego można zrobić burze mózgów i wypisać sobie tematy, ogólne kategorie. To daje sporo bo wtedy nie trzeba się zastanawiać, tylko można korzystać z listy i realizować plan. Taka wcześniejsza praca sporo ułatwia. Pisałam także o tym w artykule o planie treści. Umieszczę, bo może akurat będzie pomocny :) https://www.magdabek.pl/jak-stworzyc-plan-tresci-w-mediach-spolecznosciowych/

zaciszerozmaitosci.pl 3 czerwca, 2017 - 11:53 pm

Dziękuję bardzo :) Zaraz wchodzę i tu. Pozdrawiam!

panidorcia 2 czerwca, 2017 - 11:07 am

Możliwość pobrania artykułu to genialny pomysł! :) Idziesz jak burza, wszystkie Twoje wpisy blogowe i na fb są bardzo pomocne, rzetelne, wyczerpujące… Wielkie gratulacje i dzięki za to, co robisz :)
Ja dzięki Uli Phelep już mam zrobioną listę pomysłów na fb i to mi bardzo pomogło. A co ciekawe, zauważyłam, że ogromną popularnością się cieszą publikacje osobistych przemyśleń okraszone selfikami ? I również posty, które mi wpadły do głowy i bez zastanawiania się poszły na fanpage, np historyjki czy coś ciekawego z sieci wraz z komentarzem :) Czasami im dłużej człowiek się zastanawia, tym gorzej na tym wychodzi ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 2 czerwca, 2017 - 4:27 pm

Dziękuję Ci bardzo :* Staram się, by było ciekawie i przydatnie. Też nie zawsze mi wychodzi :))) Taki feedback jest bardzo cenny – dziękuję raz jeszcze :) Takie listy pomysłów są super i można je dopasować do siebie. Co ciekawe – czasami rodzą się wtedy też nowe pomysły i już lista jest całkiem spora :))
Posty osobiste u mnie też cieszą się dużym zainteresowaniem. Myślę, że to normalne i wręcz fajnie pokazać siebie jako osobę z krwi i kości, to z pewnością buduje relacje, ale i dajemy się poznać. U mnie selfie chyba by średnio wychodziły – nie jestem bardzo fotogeniczna :))

Beata Redzimska 2 czerwca, 2017 - 11:18 am

Magda bardzo fajnie to rozlozylas na czynniki pierwsze. Rzeczywiscie te podane przez Ciebie pytania bardzo pomagaja. Teraz trzeba tylko wymyslec na nie jak najlepsze odpowiedzi; czyli posty ktore odpowiedza na TAK i spelnia te wszystkie wymagania. Takie proste (z pozoru), a takie trudne (w praktyce). Pozdrawiam serdecznie Beata

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 2 czerwca, 2017 - 4:27 pm

Dziękuję Beata. Tak, to jest trudne. Tak, jak pisałam – nie zawsze jest dobry efekt, to wręcz niemożliwe. Fajnie jednak czasem zastanowić się i pomyśleć o celach, ale i o odbiorcach – czy treści są ciekawe, potrzebne, interesujące :)

Marina_green77 2 czerwca, 2017 - 12:40 pm

Bardzo dobre spostrzeżenia:) wydrukuję je sobie i podczas pisania będę zerkać i sprawdzać czy to wszystko mam zawarte. Można to nazwać przepisem na sukces, jeśli nasz wpis będzie to wszystko posiadał na pewno spotka się z szerokim echem i miłym odbiorem czytelników.

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 2 czerwca, 2017 - 4:28 pm

Dziękuję za Twoje słowa :)) Jeśli chodzi o przepis na sukces to ciężko by wszystko i zawsze zadziałało, ale można zwiększać swoje szanse, próbować, a to już sporo :) Bardzie się cieszę , że lista jest przydatna :)) Można powiesić przy biurku :)))

Katarzyna Żuk 6 czerwca, 2017 - 4:41 pm

Bardo przydatna lista pytań, mam jednak trudność z uzyskaniem odpowiedź na pytanie, czy mój post jest wartościowy dla moich odbiorców, czy trafia w ich potrzeby… ? Dokładam starań, żeby był interesujący i ciągle mam wrażenie, że to jest tak, że “wydaje mi się”…ale jednak tego nie wiem….bo sama sobie odpowiadam na to pytanie obserwując lajki, komentarze lub ich brak a także dyskusje na grupach powiązanych tematycznie z moją działalnością…Dobrze, że są takie blogi jak Twój, uświadamiasz mi, ile jeszcze przede mną nauki ;)

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 7 czerwca, 2017 - 9:42 am

Katarzyna jeśli chodzi o to, czy post jest wartościowy to zobacz jakie są reakcje, komentarze. Jeśli chodzi o wcześniejsze działania to zobacz jakie otrzymujesz zapytania, jakie dyskusje toczą się na grupach związanych z Twoją tematyką, na innych profilach. Warto także zajrzeć na inne blogi, przeczytać komentarze. Możesz także pytać wprost swoich odbiorców co jest dla nich istotne, czego szukają. To, co fajnie zrobić to stworzenie dokumenty na zapisywanie pytań, które pojawiają się. Będziesz miała bardzo dużą bazę pomysłów :) Dziękuję za miłe słowa.

Patrycja 6 czerwca, 2017 - 9:57 pm

Bardzo przydatny tekst, dzięki Magda ☺ dorzuciłabym jeszcze dbałość o poprawność językową, rzecz często traktowana po macoszemu w mediach społecznościowych, a wg mnie bardzo ważna. Fajnie, gdybyś kiedyś napisała coś o wykorzystaniu hashtagów w kontekście postów ☺ pozdrawiam, Patrycja

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 7 czerwca, 2017 - 9:47 am

Witaj Patrycja, dziękuję za Twój komentarz. To prawda jeśli chodzi o poprawność językową, dziękuję za uzupełnienie ! Bardzo ważna, zdecydowanie :) Jeśli chodzi o hashtagi to mam taką listę do pobrania – hashtagi na Instagramie. Znajdziesz ją w dziale “wiosenne porządki” jako zadanie 6, wystarczy kliknąć na grafikę i lista jest Twoja :) https://www.magdabek.pl/wiosenne-porzadki-zadania/
Jeśli chodzi o hashtagi na Facebooku to one nie przyjęły się tak bardzo. Mogą sprawdzić się przy oznaczaniu cyklu postów/wpisów, konkursach, wyzwaniach lub przy budowaniu rozpoznawalności marki (rozpowszechnianie własnego hashtagu). Na Twitterze – hashtagi jak najbardziej stosujemy, według badań najlepiej 2-3 :)
Mam nadzieję, że choć po części odpowiedziałam na Twoje zapytanie. Gdy będziesz potrzebować więcej informacji – daj mi znać :)

Patrycja 14 czerwca, 2017 - 6:40 pm

Cześć Magda, bardzo dziękuję za odpowiedź, notabene bardzo ciekawa tematyka bloga i w wolnej chwili zamierzam poczytać wiecej ☺ wg mnie hashtagi na FB też się sprawdzą, ale raczej w formie pewnej puenty, a nie jako oznaczenie, ale to takie moje spostrzeżenie .. Pozdrawiam!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 16 czerwca, 2017 - 8:12 pm

Dziękuję Ci Patrycja :) Oczywiście zapraszam do odwiedzin, będzie mi miło :) Tak – jako puenta mogą się sprawdzić :))

Patrycja 20 czerwca, 2017 - 10:53 am

Oczywiście będę odwiedzać :) bardzo fajny blog i śliczne grafiki, pozazdrościć!

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 20 czerwca, 2017 - 11:37 pm

Dziękuję bardzo za Twoje słowa :*

Iwona Kmita 14 lipca, 2017 - 2:15 pm

Spotkałam się z opinią, że zadawanie pytania w poście to takie narzucenie odbiorcy własnego toku myślenia, tak jak byśmy nie wierzyli w jego samodzielne myślenie. Co o tym sądzisz?

Magda Bek (Lekka Zmiana Mamy) 15 lipca, 2017 - 1:27 pm

Nigdy tak nie pomyślałam. Dla mnie pytania to sposób na dialog, a o to chodzi w mediach społecznościowych. Oczywiście nie chodzi o narzucanie zdania, ale o to, by porozmawiać ze sobą i być otwartym także na odmienne opinie :)
Ja lubię rozmawiać, uwielbiam relacje, stąd nie wyobrażam sobie inaczej :)

Comments are closed.