Poznaj przydatne lifehacki w WordPressie – działaj szybciej i efektywniej! (post gościnny)

by Magda

ola-gosciniak-jestem-interaktywna-6post gościnny: Ola Gościniak, autorka bloga Jestem interaktywna 

autorka książki Bądź online


Tworzenie strony internetowej to szereg działań, które wpływają na rozwój Twojej firmy bądź bloga, wyświetlanie w wyszukiwarkach oraz wizerunek eksperta w sieci. Warto poznać dobre praktyki, dzięki którym Twoje działania będą przynosiły jeszcze lepsze efekty. Wbrew pozorom takie drobne rzeczy mogą wpływać na całokształt Twojego istnienia w sieci. Sprawdź, co warto zrobić na każdym etapie tworzenia, jak i prowadzenia strony WWW. Oto lifehacki, które pozwolą Ci szybciej osiągnąć lepsze efekty i być krok przed innymi.

Początki tworzenia strony WWW

To jeden z ważniejszych etapów tworzenia strony WWW. Właśnie teraz musisz podjąć ważne decyzje dotyczące ogólnej koncepcji, hostingu, czy domeny. Często ze strachu, przed ilością początkowych zadań odwlekasz tworzenie strony w nieskończoność. Nie warto tego robić! Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest poświęcenie chwili na wypisanie poszczególnych zadań i sumienne skreślanie konkretnych działań z listy. O czym dodatkowo warto pamiętać na tym etapie?

Zarezerwuj domenę – jeśli zależy Ci na danej domenie, a jeszcze nie masz pewności, czy wybierzesz akurat tę, to zawsze możesz ją zarezerwować. Taka rezerwacja ważna jest 14 dni. Przez ten czas nikt inny nie będzie jej mógł wykupić, a Ty zyskasz czas na ostateczne podjęcie decyzji. Pamiętaj także, że domena, którą wybierzesz nie musi zostawać z Tobą do końca – jak będzie taka konieczność możesz ją zmienić. Niech zatem ta kwestia nie blokuje Twoich działań.

Profesjonalny email – już na początku działań w sieci warto robić dobre wrażenie. Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę swojej firmy, czy też bloga, profesjonalny adres mail jest zawsze mile widziany. Najlepiej wybrać taki, który jest w domenie Twojej strony. Skonfigurujesz go w ramach firmy, w której masz hosting i domenę. W tym celu skontaktuj się z obsługą klienta.

Sesja zdjęciowa – nie kryj się ze swoją twarzą, wprost przeciwnie, pokaż ją na stronie WWW. Wzbudzisz tym większe zainteresowanie odbiorców. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno przy blogu, jak i stronie firmowej. Zdjęcia z sesji możesz wykorzystać także we wszystkich social mediach, w których się udzielasz. Jeśli chcesz, by profile te były spójne, wykorzystaj wszędzie to samo zdjęcie, jako profilowe.

W trakcie działań

Masz już swoją stronę WWW bądź bloga? To najlepszy czas na dbanie o szczegóły, dokształcanie się, nawiązywanie nowych znajomości, a także ułatwianie sobie pracy związanej ze stroną internetową.

Warto uczestniczyć w wydarzeniach branżowych – to okazja nie tylko do zwiększania wiedzy, jak i poznawania wielu ciekawych osób. Poszerzanie ilości kontaktów to podstawa nie tylko, wtedy gdy prowadzisz firmę, ale także, jeśli jesteś blogerem. Zainteresuj się takimi wydarzeniami jak WordCamp, Influencer Live Poznań czy I <3 Marketing.

Korzystaj z wygodnych aplikacji na telefon – nie da się ukryć, że smartfon to jedno z podstawowych narzędzi blogera, jak i przedsiębiorcy, który buduje swój biznes online. Skorzystaj z aplikacji do zapisywania zadań, pomysłów na teksty oraz rozliczenia faktur.

Dowiedz się, gdzie klikają odbiorcy – zastanawiasz się, czy poszczególne elementy są odpowiednio rozmieszczone na Twojej stronie? Zależy Ci, by odbiorcy klikali w określone miejsca? Sprawdź, czy aktualny układ na Twojej stronie WWW spełnia swoje zadanie. Jak to zrobić? Skorzystaj z Heatmap, czyli tak zwanych map cieplnych. Zobaczysz na nich dokładnie, gdzie klikają Twoi odbiorcy. Tym samym łatwiej będzie Ci dostosować układ strony do Twoich celów.

Szybki kontakt – umieść na stronie formularz kontaktowy i ułatw tym samym nawiązanie z Tobą szybkiego kontaktu. Teraz odbiorca nie zrezygnuje z napisania do Ciebie wiadomości, przez to, że to czasochłonny proces.

Aktualne informacje – co jakiś czas aktualizuj informacje na podstronach. Zadbaj między innymi o to, by w portfolio znajdowały się aktualne prace. Nie strasz realizacjami sprzed kilku lat!

Zapisuj pomysły i je organizuj — skorzystaj z aplikacji do organizacji czasu/ zadań. Zapisuj tam pomysły, rozpisuj projekty i wprowadzaj porządek do swoich działań nad stroną WWW.

 

Promowanie swojej strony

Budowanie społeczności, dbanie o optymalizację pod SEO, czy działalność w social media – te wszystkie czynności mają na celu wypromowanie Twojej strony WWW oraz budowanie wizerunku eksperta. By osiągnąć, jak najlepsze efekty należy działać na wielu płaszczyznach, uzbroić się w cierpliwość i pamiętać, że tylko systematyczne działania przynoszą najlepsze rezultaty.

Deleguj zadania – nie da się ukryć – wraz z rozwojem Twojej działalności będzie przybywało Ci obowiązków. Zastanów się nad delegowaniem zdań, za którymi nie przepadasz bądź takich, które zajmują Ci za dużo czasu. Ten zaoszczędzony czas możesz wykorzystać na to co robisz najlepiej i tym samym zwiększyć zyski ze swojej działalności/bloga.

Zainstaluj pixel FB – obowiązkowo zainstaluj na stronie pixel Facebooka. Dzięki niemu z łatwością pokierujesz reklamy na FB do użytkowników, którzy byli na Twojej stronie WWW.

Pisz – prowadź blog! To świetny sposób, by pozycjonować stronę WWW, budować wizerunek eksperta, a także docierać do nowych odbiorców z wartościowymi treściami.

Działaj systematycznie – dotrzymuj obietnic. Publikuj artykuły w ustalonym czasie, nie zaniedbuj swoich kanałów social media i pokazuj, że nie porzucasz tego, co dla Ciebie ważne.

Pamiętaj o społeczności – Twoja społeczność to skarb! Ceń ją, dbaj o jej potrzeby, a także zapewnij swoim odbiorcom dobrą jakość, merytoryczne treści i oryginalność przekazu.

Powyższe lifehacki sprawią, że ruszysz sprintem po lepszą stronę WWW, zaangażowaną społeczność, jak i prężnie rozwijający się biznes. Wdrażaj te wskazówki w życie, bądź cierpliwy, a z pewnością szybko zobaczysz różnice.

Teraz nie masz już wymówki! Czas zabrać się do działania!


Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia przez cały proces tworzenia strony WWW, to sięgnij po książkę Oli Gościniak „Bądź online”, która aktualnie jest do kupienia w przedsprzedaży na www.badzonline.pl. To podręcznik z ćwiczeniami, który umożliwi Ci zaplanowanie, wyklikanie i wypromowanie strony WWW. W książce znajdziesz także porady, checklisty i wypowiedzi ekspertów ( jest także kilka słów ode mnie ;) ) z poradami dotyczącymi blogowania i biznesu online.

 

Teraz Twoja kolej.

Jakie są Twoje lifehacki w WordPressie? Podziel się w komentarzu!

Może Ci się spodobać

Leave a Comment