Media społecznościowe dają Ci możliwość docierania do klientów – możesz pokazać to, czym się zajmujesz, możesz budować swoją pozycję eksperta. Możesz nawiązywać nowe znajomości, relacje z partnerami biznesowymi. Możesz docierać do czytelników swojego bloga. Możesz tutaj bardzo wiele.
Pamiętaj jednak o bardzo ważnej rzeczy – to co publikujesz w sieci, w tym w mediach społecznościowych – zostaje. Pierwsze wrażenie. Wizerunek. Pozytywna opinia o Twojej osobie, o Twoim miejscu. Wygląd Twojego profilu, to co na nim publikujesz, ale i rozmowy w różnych miejscach (w otchłaniach mediów społecznościowych ;) ) mają wpływ na to, co będą o Tobie mówić czy pisać. I tak – masz dowolność, a ja jak zawsze niczego Ci nie narzucam (jeśli mnie czytasz to bardzo dobrze o tym wiesz, że daleko mi do oceniania). Chcę tylko zwrócić dziś Twoją uwagę na jeden element. To Ty kształtujesz swój wizerunek. Masz na niego wpływ. Masz wpływ na to, jak będziesz odbierana przez inne osoby.
W mediach społecznościowych spotkasz swoich klientów (którzy szukają opinii, rekomendacji), dotychczasowych klientów (którzy mogą wyrazić opinię, a ja życzę Ci, by była ona pozytywna!) , osoby, które będą Cię polecać, jak i takie, z którymi możesz nawiązać współpracę. Są czytelnicy Twojego bloga, którzy mogą polecać Twoje miejsce, ale i takie osoby, które jeszcze Cię nie znają i może szukają właśnie takiego miejsca jak Twoje.
Masz wpływ na to, jakie wrażenie wywołasz w odbiorcy. Proszę – nie zrozum mnie źle, nie chodzi o to, by coś sztucznie kreować. Nie chodzi o zatracenie autentyczności. Chodzi o to, że mamy wpływ na to, jak się zaprezentujemy, jak będziemy odebrane przez inne osoby.
W moim artykule znajdziesz informacje – jak zbudować profesjonalny wizerunek w mediach społecznościowych.
To 5 wskazówek, które możesz zastosować od zaraz. Z przykładami. Bez magicznych sztuczek – jak zawsze ;)
JAK BUDOWAĆ PROFESJONALNY WIZERUNEK W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH. 5 WSKAZÓWEK DO ZASTOSOWANIA OD ZARAZ
1. Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie, czyli uzupełnij informacje na profilu
2. Treści, które budują Twój wizerunek, czyli pomyśl co umieścisz na swoich profilach
3. Opinie klientów o współpracy
♦ Czy chcesz pracować wspólnie nad Twoimi działaniami w mediach społecznościowych lub internecie? Zapoznaj się z możliwościami współpracy.
4. Buduj relacje na grupach na Facebooku, czyli uwaga na spam
5. Miej rękę na pulsie
Wizerunek w mediach społecznościowych to coś, na co masz wpływ. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Pokaż, że znasz się na tym, co robisz. Zawsze sprawdzi się autentyczność, ale i uprzejmość wobec drugiej osoby. Staram się często porównywać obecność w mediach społecznościowych do „świata offline” – tutaj także jest znacznie milej, gdy porozmawiamy z drugą osobą, pomożemy czy podziękujemy za dobre słowo. Tutaj także ważne jest wrażenie, jakie robimy na rozmówcy, zatem tak samo w mediach społecznościowych – zadbaj o miejsca, które tworzysz, aby wywołać pozytywne doświadczenie.
Jak budujesz swój wizerunek w mediach społecznościowych? Wkładam w każdy post dużo pracy, więc będzie mi po prostu miło, gdy podzielisz się w komentarzu swoją refleksją, opinią :)