Instagram jest dla mnie serwisem społecznościowym, w którym widzę duży potencjał. To dobre miejsce do pokazania Twojego produktu, usługi, działalności, bloga. W poprzednim artykule opisałam charakterystykę, funkcje i możliwości Instagrama. Myślę, że warto mieć dobre podstawy po to, by działać skuteczniej. Zamieszczam link, byś mogła łatwo do niego trafić → Profil na Instagramie – krok po kroku.
Dziś zrobimy kolejny krok w instagramowym świecie. Jak wiesz , każdy serwis społecznościowy ma swój klimat i zasady. W moim artykule skupiłam się na kilku elementach, które moim zdaniem są ważne. To zasady, którymi się kieruję. Przed Tobą 7 zasad na Instagramie, o których warto pamiętać.
JAK KORZYSTAĆ Z INSTAGRAMA – 7 WAŻNYCH WSKAZÓWEK
1. Hashtagi na Instagramie
Na Instagramie dobrze funkcjonują hashtagi. Możesz użyć maksymalnie 30 hashtagów. Innym stanowiskiem, z którym się spotkasz jest używanie 9- 11 hashtagów. Ja zalecam stosowanie większej ilości hashtagów.
Do czego służą hashtagi?
Hashtagi pozwolą grupować treści wokół danego tematu. Przykładowo pod #motywacja znajdziesz wszystkie posty oznaczone tą nazwą. Dzięki hashtagom zwiększysz zasięg postów. Nowe osoby mogą w ten sposób dotrzeć do Twojego profilu. Ty również możesz szukać interesujących Cię treści korzystając z wyszukiwarki. Hasthagów możesz używać przy konkursach, akcjach promocyjnych, wydarzeniach, eventach. W takiej sytuacji – poinformuj osoby obserwujące Cię, aby korzystały z charakterystycznego hashtagu i używały go w swoich postach.
Hashtagi możesz także wykorzystać w Instagram Stories.
Jak używać hashtagów?
Spotkasz się z różnymi stanowiskami. Przedstawię Ci możliwości. Możesz używać tych bardzo popularnych – w celu zwiększenia zasięgu postów. Moim zdaniem warto to dobrze przemyśleć – używając bardzo popularnych hashtagów Twoje treści mogą znikąć w tłumie. Drugą kwestią jest to, do jakiej grupy będziemy w ten sposób docierać. Rekomenduję używanie hashtagów związanych z branżą, poruszaną tematyką – stosuj zarówno te bardziej ogólne, jak i węższe. Dodatkowo przyjrzyj się jakich hashtagów używają profile działające w Twojej branży. Przyjrzyj się jakie hashtagi używają osoby, do których chcesz dotrzeć. Sprawdź zawsze jakie zdjęcia znajdują się pod konkretnych hashtagiem.
Jeśli działasz lokalnie – pokaż to w hashtagach i docieraj również do lokalnej społeczności.
Ułatwieniem dla Ciebie będzie lista hashtagów. Jeśli na Twoim profilu poruszasz różne tematy- możesz stworzyć sobie grupy. Zapisz je np. w telefonie, wtedy będziesz mieć do nich szybki dostęp. Miksuj hashtagi, sprawdzaj i testuj.
Pewnie zastanawiasz się w jakim języku używać hashtagów. Czy stosować angielskie słowa? To kolejna decyzja do podjęcia. Dzięki angielskim # z pewnością zwiększysz zasięg swoich postów. Weź pod uwagę do kogo chcesz dotrzeć, czyli kto jest Twoją grupą docelową i na jakim rynku działasz. Jeśli jednak zależy Ci na dotarciu do polskich odbioców – używaj głównie tych w naszym języku. Ja w większości używam polskich hashtagów.
Jak sprawdzić popularność hashtagów?
Metoda 1 : wyszukiwarka Instagrama – w tym celu wystarczy, że użyjesz na swoim profilu lupki i wpiszesz # w wyszukiwarkę. Pojawi Ci się ilość postów z popularnym znakiem. W wyszukiwarce znajdziesz także powiązane hashtagi. Możesz uzupełnić nimi swoją listę. Poniżej przykład z wyszukiwarki dla # z polskimi znakami, a także propozycje powiązanych hashtagów.
Metoda 2 :programy zewnętrzne, dzięki którym sprawdzisz popularne hashtagi oraz liczbę postów, w których zostały wykorzystane. Część z nich posiada hashtagi w języku angielskim. Mogą jednak być dla Ciebie inspiracją do stworzenia listy.
2. Interakcje i aktywność
Wiesz, że w mediach społecznościowych ważne są interakcje, Twoja aktywność. Na Instagramie nie jest inaczej.Skoncentruj się na budowaniu społeczności. Pamiętaj o relacjach. Liczy się człowiek. Według mnie liczby nie są najważniejsze. Zgadzam się z tym, że chcemy dotrzeć do nowych klientów, czytelników bloga. Chcemy, by jak najwięcej osób poznało naszą markę. Co do tego nie mam wątpliwości. Jednak budowanie relacji to moim zdaniem element, którego nie może zabraknąć, niezależnie od tego, czy masz biznes czy blog (który de facto też może stać się Twoim biznesem).
Z tym punktem powiązany jest jeszcze jeden element- Twoja aktywność. Nie czekaj tylko aż nowe osoby przyjdą do Ciebie. Oczywiście – Twoje treści grupują się według używanych hashtagów. Warto jednak przejąć inicjatywę i docierać do nowych osób. Jakiś czas temu użyłam stwierdzenia, które dobrze oddaje co, co mam teraz na myśli.
Nie zamykaj się w swoich wirtualnych czterech ścianach.
Bądź aktywna, docieraj do nowych osób z Twojej grupy docelowej. Wtedy masz większy wpływ na rozwój Twojego profilu na Instagramie.
Jakie mam dla Ciebie wskazówki ?
- Obserwuj inne profile – szukaj osób ze swojej grupy docelowej.
- Komentuj na innych profilach, rozmawiaj.
- Zadawaj pytania w opisie postu – angażuj swoich followersów.
- Oznaczaj inne profile – zarówno te mniejsze, jak i większe marki. Oznaczać możesz w opisie posta, na zdjęciu, w komentarzu, a także w Instagram Stories. Osoba, którą oznaczysz – dostanie powiadomienie. Gdy ktoś oznaczy Ciebie – podziękuj, skomentuj, rozmawiaj :)
Bądź częścią społeczności. Rozmawiaj. Jeśli będziesz aktywna i konksekwentna – zobaczysz rezultaty swoich działań. Nie kupuj folllowersów. Lepiej mieć mniejszą społeczność, ale bardziej zaangażowaną niż „pustych” obserwujących. Bądź ludzka i otwarta :)
3. Treści na Instagramie
Treści, które umieszczasz na Instagramie będą też zależeć od Twojego celu obecności na Instagramie. Twój profil może być bardziej prywatny, codzienny, pełnić rolę pamiętnika, dokumentowania chwil. Ja spojrzę jednak na treści zamieszczane na tym serwisie bardziej z punktu widzenia marki, działalności – biznesowej czy blogowej.
Gdy tworzysz content na Instagram,weź pod uwagę to,co będzie ciekawe dla Twoich odbiorców, jak pokażesz swoją markę? Jaką wartość dasz swoim obserwującym? Czym zaciekawisz?
Co publikować na Instagramie?
Jeśli jesteś marką – nie zamieszczaj tylko treści sprzedażowych typu promocja czy „kup teraz”.
Gdy masz produkt – możesz pokazać go inaczej, np. w użyciu, konktekście, uchwycić efekt, dać rozwiązanie. Możesz pokazać także jego detale czy ciekawe wykorzystanie. Podejdź do tego kreatywnie. Instagram możesz wykorzystać jako pokazanie tego, co jest związane z Twoją marką – porady, inspiracje, wskazówki. Pozwól obserwującym od czasu do czasu wejść za kulisy – pokaż, co robisz, nad czym pracujesz.
Jeżeli chcesz budować na Instagramie swoją markę, zastanów się nad rodzajem zamieszczanych treści. Weź pod uwagę proporcje. Jeśli masz biznes czy blog – nie bazuj tylko na prywatnych zdjęciach. Oczywiście możesz je zamieszczać od czasu do czasu, by dać się poznać. Staraj się jednak trzymać tematu i powiązać zamieszczane treści z tym, czym się zajmujesz. Alternatywą jest założenie dwóch kont – jedno jest bardziej prywatne (dla rodziny, znajomych), a drugie biznesowe.
Opracuj swoją strategię, pomyśl o harmonogramie treści i planowaniu. Instagram może być dla Ciebie kolejnym kanałem dotarcia do obecnych i nowych klientów czy czytelników. Jeśli mnie czytasz to wiesz, że treści w mediach społecznościowych powinny być wartościowe, odpowiadać na zapytania i potrzeby, ale także dostarczać rozrywki, angażować, skłaniać do rozmowy. Zadbaj o dobrą proporcję. Określ temat przewodni swojego profilu na Instagramie.
4. Zadbaj o dobry wygląd profilu
Na Instagramie szukamy piękna, inspiracji. To serwis, w którym króluje content wizualny, dlatego ważne jest, aby Twój profil wyglądał dobrze i zachęcał do obserwowania. Poniżej przedstawię Ci kilka elementów, o które warto zadbać.
- Dobry opis profilu – wykorzystaj opis (bio).Nie twórz długiego opisu, rozbij tekst, dodaj emoticony. W tym celu możesz pobrać aplikację emoji (jest ich duży wybór :) ). Opis powinien być czytelny, wyraźny, przyciągający. Przekaż w nim wartość dla osoby, która Cię odwiedza. Pokaż, jakie treści znajdują się na Twoim profilu. Dobrze wykorzystaj 150 znaków. Odświeżaj i uaktualniaj swoje bio. Możesz podać kontakt do Ciebie.Uzupełnij link, który znajdzie się w Twoim opisie. Proszę Cię – dobrze wykorzystaj to miejsce. Zamieszczaj to, co istotne. Aby Twój link wyglądał lepiej – skróć go. Możesz użyć programu bit.ly. Twój opis będzie wyglądał lepiej, a dodatkowo dzięki programowi – sprawdzisz ilość kliknięć.
- Spójność – spójrz całościowo na swój profil. Postaraj się, aby były na nim elementy łączące. Zadbaj o dobre zdjęcia – pomyśl zarówno o ich stylu, jak i kolorach. To samo dotyczy grafik. Rozważ, co mają przedstawiać zdjęcia, czy mają być jasne,ciemne, a może w konkretnych kolorach? Dzięki spójności, konsekwencji zadbasz o unikalny charakter Twojego profilu na Instagramie. Nie oznacza to jednak , że nie możesz pozwolić sobie na spontaniczność czy inny rodzaj zdjęć, grafik. Postaraj się„trzymać” określonego stylu.
- Dobre zdjęcia/grafiki – zadbaj o to, by Twoje zdjęcia, grafiki przyciągały oko, były ciekawe, dobrze wykonane. Poczuj instagramowy klimat :) Jest wiele aplikacji, które pozwolą Ci urozmaicić i upiększyć Twoje zdjęcia. Możesz wykorzystać funkcje, które oferuje Ci Instagram. To filtry i edycja zdjęć. Zachowaj konsekwencję w tych elementach. Jeśli zamieszczasz na Instagramie także grafiki, może być pomocny dla Ciebie artykuł, w którym spisałam zasady tworzenia grafik w social media → Moje zasady tworzenia grafik do mediów społecznościowych.
Moja rada: Wybierz swoje ulubione filtry. Opcja ta jest dostępna, gdy chcesz umieścić post na profilu w zakładce „Filtry” – przytrzymaj filtr i przeciągnij go w wybrane miejsce.
5. Liczy się pomysł
Znajdź swój pomysł na profil na Instagramie. Zainspiruj się, obserwuj. Pomyśl, jak możesz przedstawić swoje treści, markę. Weź pod uwagę swoich odbiorców – co będzie dla nich ciekawe, interesujące, jakie treści ich przyciągną. Następnie – zrób to po swojemu ! Wyróżnij się. Zadbaj o to, by Twój profil był unikalny.
6. Regularność
Niech Twój profil na Instagramie „żyje”. Publikuj regularnie swoje treści. W ten sposób sprawdzisz, że Twoje miejsce będzie ciekawe i atrakcyjne.
Jak często publikować na Instagramie?
Nie ma złotej zasady. Testuj ilość zamieszczanych postów, sprawdzaj, jak reagują Twoi odbiorcy, przyglądaj się zaangażowaniu. Ja na swoim profilu umieszczam posty 1-2 razy dziennie, od poniedziałku do piątku. W weekend dodaję mniej treści.
Sprawdzaj także pory publikacji na Instagramie. Zobacz, co najlepiej sprawdza się u Ciebie.
7.Stosuj wezwanie do działania
Używaj wyraźnego wezwania do działania (call to action, tzw. CTA). Powiedz swoim odbiorcom, czego od nich oczekujesz, na jakiej akcji Ci zależy. Jeśli zamieszczasz link do wpisu w bio – użyj jasnego przekazu, by skierować w odpowiednie miejsce. Nie bój się używać zwrotów : „jeśli zgadzasz się z tym, co piszę – zostaw serduszko/komentarz”, „kliknij w link w bio” . CTA stosuj w w opisie profilu,a także w opisie posta. Daj znać obserwującym na czym Ci zależy, jakiej oczekujesz „akcji”.
Instagram daje Ci możliwości kontaktu z Twoimi odbiorcami. To także kolejny serwis, w którym możesz docierać do swoich odbiorców. Poznałaś kilka zasad, które moim zdaniem są ważne. Od Ciebie zależy, jak będziesz prowadzić swoje konto na Instagramie. Masz wpływ na zamieszczane treści, a także na wygląd profilu. Masz wpływ na to, jak zbudujesz relacje. Masz wpływ na to, jak wykorzystasz możliwości i potencjał. Sprawdzaj, testuj, eksperymentuj. Inspiruj się i wybierz to, co dla Ciebie jest najlepsze. Powodzenia :)
Czy masz zapytania? Czy dodasz wskazówkę od siebie?
59 komentarzy
Kompendium wiedzy!
Ja trzymam się zasady, żeby na instagramie publikować tylko swoje własne zdjęcia. Mogą być niedoskonałe, ale przyjęłam założenie, że to konto ma pokazać trochę tego, jak pracuję, co robię. Bez wchodzenia z butami w prywatność, ale też bez nadęcia i reklamowania się na każdym kroku :)
I chyba troszkę działa, bo nawiązałam już jedną współpracę z wydawnictwem, które znalazło mnie właśnie na instagramie. Powolutku, małymi kroczkami, byle do przodu :)
Ewa do kompendium jeszcze trochę,bo ciężko wszystko opisać :) Dziś 7 elementów, które mam nadzieję wnoszą coś wartościowego. Ważne jest to, co piszesz – trzymasz się swoich zasad i bardzo dobrze. Każdy prowadzi konto według swojej strategii, stylu i pomysłu. Gdy ustalałam plan na Instagram, też na początku miał pokazywać więcej kulis, ale plan uległ zmianie :))
Gratulacje owocnej współpracy :) To się nazywa sukces :) Oby takich było więcej na Twoim koncie!
Dziękuję! I czekam w takim razie na kolejny tekst.
A co do strategii – myślę, że ważne też, żeby nie dać się przez nią zaślepić. Czasem warto coś zmienić :) Ja się często łapię w pułapkę schamatu, który sama sobie narzucam.
Zgadzam się co do strategii – to nie jest rzecz stała, taka na zawsze :) Raz, że mogą przyjść nowe pomysły, dwa że niektóre elementy mogą się nie sprawdzać(dlatego też ważna jest analiza, monitorowanie i modyfikacja), trzy – nie każdemu też to odpowiada, dlatego strategie mogą być mniej lub bardziej elastyczne :)
Jak zawsze, u Ciebie same konkretne treści i porady… super, na pewno je wykorzystam!
Kasiu cieszę się, że wpis okazał się przydatny :) A Ty jak czujesz się na Instagramie? Lubisz? Jak się tam czujesz? :) Ja lubię tam przebywać, ale muszę dawkować czas :))
Też lubię i czuję się dobrze, ale kiedyś spędzałam tam więcej czasu, teraz wrzucam rzadko, ale postanowiłam się poprawić:-) Lubię Instagram:-)
Rozumiem, jak to jest z tym czasem. Też wnioskuję o wydłużenie doby, ale nikt mnie nie chce słuchać :)) Kasiu mi pomaga to, że wyznaczam sobie dzień i wtedy myślę nad treściami – co by poruszyć w danym dniu. Wiem, że nie u każdego będzie to miało zastosowanie i nie zawsze się sprawdzi, ale pozostawiam do przemyślenia :)
Odebrałam Twój planner, więc może mi pomoże:-)
Życzę Ci udanego planowania :))
Po raz kolejny coś dla mnie, zaczęłam tydzień temu i jeszcze nie ogarniam. :) Dzięki! :)
To przed Tobą jeszcze trochę do odkrycia :) Nie wiem, czy dotarłaś, ale jakiś tydzień temu zamieściłam na blogu wpis o funkcjach i możliwościach. Są też screeny i odnośniki do kilku wcześniejszych treści, np. instrukcja jak używać Instagram Stories, jak przekształcić konto na biznesowe. Ten wpis jest kontynuacją, gdzie już skupiam się na kilku zasadach. Na spokojnie – wszystko ogarniesz:) W razie pytań – możesz śmiało je zadawać – miejsce pozostawiam do wyboru :)
Magda, dziękuję bardzo! :) Jeszcze nie dotarłam do wszystkiego. Ostatnio jestem bardzooooo opieszała, ale uwierz mi, że na mojej liście rzeczy do zrobienia jest punkt, by zajrzeć na Twoją stronę i dobrze ją przewertować. :)
Dobrze wiem, co masz na myśli. Mi też brakuje czasu na kilka spraw :) Bardzo mi miło, że mój blog jest na Twojej liście:) Na spokojnie – wpisy będą czekać i nigdzie nie znikają :))
Doskonały post! Zapisuję do ulubionych!
Psychozapiski miło mi słyszeć, że post okazał się przydatny dla Ciebie :) A jak Twoje doświadczenia z Instagramem ? :)
Ja dopiero zaczynam i odkrywam jakie ma możliwości ?
No to w takim razie fajne rzeczy przed Tobą :) Pozwolę sobie podesłać Ci mój poprzedni wpis, który pojawił się w zeszłym tygodniu. Pisałam w nim o Instagramie od podstaw (pewne elementy już masz za sobą, jak założenie konta :) ), ale jest tam też opisanych kilka funkcji i możliwości :) Może będzie dla Ciebie przydatny :) https://www.magdabek.pl/profil-na-instagramie-krok-po-kroku/
O super! Świetnie, dziękuję :)
Nie ma sprawy :) Ten artykuł jest właśnie kontynuacją :))
Hmm, w sumie to samo co wszyscy powtarzają ;) Ale na pewno początkującym przyda się taki wpis.
Dziękuję za Twoją opinię. Wpis jest kontynuacją poprzedniego artykułu o Instagramie, w którym opisywane były funkcje i możliwości. Celem tego wpisu było właśnie przedstawienie pewnych zasad, o których warto na Instagramie pamiętać. Wybrałam te, które moim zdaniem są istotne i starałam się zwrócić uwagę na ważne elementy. Bardzo fajnie, że znasz te wszystkie zasady i z nich korzystasz, bo wtedy dobrze wykorzystujesz możliwości i potencjał Instagrama :)
Mam nadzieję, że Cię nie uraziłam ;) Nie to było moim celem. Po prostu już trochę takich postów widziałam i we wszystkich jest to samo. No i nie jest to tak, że jak ktoś będzie tak robił to sukces ma gwarantowany. Na to składa się jeszcze wiele innych składowych.
Ze spokojem – wszystko ok :)) Chciałam Ci tylko pokazać mój punkt widzenia. Ja też czytałam trochę postów i jakiś czas zdobywałam wiedzę i gromadziłam informacje z zakresu Instagrama, a w tym poście wybrałam kilka z istotnych moim zdaniem wskazówek (choć lista była dużo większa, ale wtedy post byłby jeszcze dłuższy, dlatego skupiłam się na kilku z nich :) ). To podkreśliłam chociażby na początku. Ja również jestem daleka od stwierdzeń typu, że jak zastosuje się kilka zasad to sukces gwarantowany – nie mam takiego podejścia i nie w ten sposób chcę informację przekazywać. W wielu dziedzinach jest tak, w tym w mediach społecznościowych, że na określony rezultat wpływ ma wiele rzeczy – tych drobnych i tych większych. Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale ja myślę sobie w ten sposób, że mimo wszystko każdy artykuł jest trochę inny, bo pisze go inna osoba i podaje informacje w swoim stylu i dokonuje wyboru pewnych treści, a także selekcji. Tak ja to widzę i sama tak postępuję :)
Dzięki za kolejne treści :) Linki do stron dotyczących hashtagow przydadzą mi się bardzo! Właśnie tego mi brakowało :)
Joanna mam nadzieję, że Instagram jest teraz trochę bliższy :) Fajnie, że znalazłaś to, czego szukałaś. Faktycznie widzę pytania o miejsca do sprawdzenia popularnych hashtagów, dlatego też znalazły się we wpisie tak, by można było dobrze wykorzystać potencjał hashtagów. W części stron są hashtagi tylko w języku angielskim (ja akurat w większości używam polskich) , ale można miskować hashtagi lub znaleźć polskie odpowiedniki :)
Świetnie wyjaśniłaś zasady działania i dodawania hashtagów! Często słyszę pytania: a co to jest? po co tego używasz? I nie umiałam im tak dokładnie tego wyjaśnić, teraz będę ich odsyłała do Twojego wpisu ;)
Poza tym, oczywiście cały artykuł bardzo przydatny i konkretny, a przy tym lekko napisany – jak zwykle super się spisałaś! :) Brawo! :)
Iza pamiętam jak ja swojego czasu “rozgryzałam” kwestię hashtaga i też zastanawiałam się jakie mam wybrać, jak mam ich używać. No to szukałam odpowiedzi :) Te podejścia do hashtagów są różne, dlatego opisałam różne “stanowiska” i myślę , że fajnie aby każdy wybrał taką strategię , jaką uważa za lepszą i skuteczniejszą dla niego. Będzie mi miło, jeśli będziesz odsyłać do mojego wpisu :)) Dzięki po raz kolejny za miłe słowa. Staram się zawsze kierować tym, by treści były dla Was przydatne :)
Właśnie nad tą spójnością ostatnio się zastanawiam mocno. Ja na razie wybrałam głownie spontan i takie trochę pokazanie mnie od kuchni. Lubię ten styl. Ale też bardzo cenię sobie spójne, bardzo przemyślane profile. Ładnie się to ogląda :)
Asiu myślę, że najważniejsze jest to, że dobrze czujesz się z tym, by takie treści pokazywać na Instagramie. Każdy ma swój styl i swoją strategię obecności na Instagramie. Ja początkowo też w zamyśle miałam w planie pokazywać więcej kulis, ale trochę zmieniły się proporcje :) Myślę, że u Ciebie mogły by fajnie sprawdzić się także treści ze wskazówkami – widzę, że czasem właśnie piszesz różne ciekawe porady – to mi się podobało i też zachęcało do dyskusji i wyrażania swojej opinii i zdania. Jeśli jednak to nie jest dla Ciebie to też nie ma co działać na siłę, bo też nie o to chodzi. Ja do profilu na Instagramie podchodzę w taki sposób, że poruszam tematy podobne, jak na blogu, a prywatnych daję mniej. Taki był mój pomysł. Ale każdy ten styl konta ma inny i to też jest fajne :) Oj masz rację – też czasem jestem pod wrażeniem niektórych kont na Instagramie. Ja również dopracowuję jeszcze swój styl :)
Dzięki Magda. No właśnie ja tę spójność lubię u kogoś i podziwiam takie konta. Też przez moment próbowałam osiągnąć jakiś schemat tego co tam publikuję, ale jednak moja dzika natura, która bardzo nie lubi żadnych schematów i ram, wygrała :) Ale kto wie jak to się ułoży w przyszłości?
Planuję właśnie przygotować więcej takich porad, cieszę się, że Ci się
podobają. A może nawet jakąś fajną identyfikację wizualną zrobię ;)
A które porady Ci się podobały ?
Twoje konto bardzo mi się podoba. Myślę, że dopracujesz swój styl, na pewno, choć dla mnie on i tak jest bardzo dopracowany. Najważniejsze, że już tam działasz, a reszta przyjdzie, ułoży się, dopracuje i wyklaruje :)
Ja też sobie myślę, że pewne rzeczy kształtują się z czasem. A druga sprawa jest taka, że są pewne wskazówki, zasady, ale każdy musi dopasować je do siebie i zobaczyć, co mu odpowiada, a co nie. To też decyzja, czy konto ma być bardziej zza kulis, czy bardziej “idziemy ” w sprawy biznesowe :)
Jeśli chodzi o porady to bardzo lubię Twoje porady odnośnie macierzyństwa właśnie, podejścia do dzieci. Myślę, że warto się tym dzielić, a może zrobić z tego coś regularnego i to ubrać w formę? :) Sprawę zostawiam do przemyślenia :)
Staram się “podpatrywać” profile innych osób, które mi się podobają i wyciągać wnioski dla siebie. Najtrudniej jest mi zwiększyć częstość publikowania, bo stawiam na własne zdjęcia, a pogoda daje mi się we znaki ;)
No tak.. pogoda może być teraz sporym utrudnieniem – nie dość, że robi się szybko ciemno to i w ciągu dnia czasem jest szaro :( Może grudzień będzie lepszy :) Już obserwuję Twój profil – ale kolorowo :) Aż mi się weselej zrobiło :) super :)
Dziękuję za tak miłe słowa :)
Aniu sama prawda :)
Ja mma duzy problem z regularnoscia postow na Insta, jakos jeszcze sie nie wdrozylam w to, na fb idzie mi o wiele latwiej. Poza tym chyba jeszcze nie znalazlam swojego stylu czy wyroznika…tak mysle, ale mam nadzieje, ze uda mi sie. Dzieki za te nazwy programow zewnetrznych do hashtagow, juz sobie zapisuje, bo znalam tylko jeden. Pozdrawiam!
Kamila jeśli chodzi o regularność to może pomocne będzie dla Ciebie ustalanie treści. Jeśli nie chcesz planować to może być to chociaż określenie “mniej więcej”. Posty możesz także zaprogramować, np. w programie Later. Do tego jest aplikacja na telefon (przypomina o poście, następuje połączenie z Instagramem, post zamieszczamy już z poziomu Instagrama). Może być to jakieś rozwiązanie. Ja ustalam harmonogram i korzystam właśnie z Later. Oczywiście spontaniczność też ma czasem miejsce :) Co do swojego stylu – to z pewnością nie jest łatwe, ja też wciąż udoskonalam swój instagramowy styl :) Pomysł pod kątem co będzie ciekawe na Twoim profilu, czy będą jakieś elementy łączące i oczywiście myślenie o odbiorcach. Jeśli chodzi o spójność to może to być np. spójność kolorystyczna, stosowanie jednego filtra, może to być ułożenie podobnych zdjęć w jednej linii (które stworzą całość), może to być też spójność stosowanych fontów (jeśli dodajesz je na zdjęciach ) czy samego wyglądu zdjęć. Jeśli chodzi o nazwy – nie ma sprawy :)) Pozdrawiam ciepło.
Planuję bardziej się skupić na Instagramie już w przyszłym roku, ale z pewnością już teraz mogę potwierdzić, że wielką robotę robi regularność. W taki sposób można podwoić liczbę interakcji w ciągu kilku dni.
Zgadzam się z Tobą – regularność jest zdecydowanie ważna. Do tego też czas, a jak wiemy – tego czasu w social media można spędzić sporo :) Trzymam kciuki za rozwój konta ! :)
Dziękuję!
Czy zajawki na wpisy (takie jak zdjęcie tytułowe posta) to dobry czy zły pomysł? Jak to widzisz?
Monika to też zależy, czy Instagram ma także być kanałem, który będzie służył promocji bloga. U mnie tak jest, więc dodaję zdjęcie artykułu, natomiast moje grafiki na Instagram odnośnie artykułów blogowych też wyglądają ciutkę inaczej niż np. na Facebooku (nie mówiąc o rozmiarze oczywiście). Ja dodaję artykuły o postach blogowych na Instagram, do tego link umieszczam w opisie profilu (skracam dodatkowo przez bit.ly) i informację zamieszczam w opisie posta. Wejścia na blog mam również z Instagrama, więc moim zdaniem warto :)
Czyli kolejna rzecz do testowania. Dzięki za odpowiedź!
Monika tak, jak napisałam- to też zależy, jak traktujesz swój Instagram – czy bardziej prywatnie czy również jako narzędzie do promocji bloga. Jeśli chciałabyś promować blog, w tym posty blogowe to warto rozważyć ich zamieszczenie. Wtedy dodatkowo umieść link do wpisu w bio , a w samym opisie posta pamiętaj o wyraźnym call to action :)
Ehh, z tym Instagramem – mnie brakuje przede wszystkim systematyczności w publikowaniu postów. Do tego nie do końca jestem zadowolona ze “spójności” mojego profilu. Czasami publikuję coś pod wpływem impulsu, a później łapię się za głowę co ja tam mam ;) W każdym razie – na pewno sporo pracy przede mną, a samego IG bardzo lubię :)
Marta ja też lubię Instagrama, choć bywa niebezpieczny (można spędzić na nim duużo czasu :)) ). Myślę sobie, że spójność jest elementem, która też wymaga trochę czasu. Sprawdzasz, szukasz swojego stylu i nagle jest ten moment i wszystko układa się w całość:) Ja też jeszcze pracuję nad swoim stylem na Instagramie, ulepszam. Co do spontanicznych zdjęć – one też są bardzo fajne, bo pokazują ludzką twarz, kulisy. Myślę, że dobrze jest zachować pewne proporcje (chyba, że profil jest bardziej prywatny). Co do systematyczności to może pomocne będzie dla Ciebie planowanie lub stworzenie choćby ogólnego harmonogramu. Mi akurat takie rozwiązanie pomaga :) Może to również coś dla Ciebie.
Muszę to właśnie przemyśleć :) – dzięki!
Marta w takim razie będę wypatrywać Twojego stylu :)
Bardzo cenny artykuł. Ja dopiero zaczynam przygodę z Instagramem i Twoje wskazówki ogromnie mi się przydadzą. Dziękuję! :)
Irena bardzo się cieszę, że artykuł jest dla Ciebie przydatny :)) Ale
super ! Powiem Ci, że ja bardzo lubię Instagrama, czasem bardziej niż
Facebooka (choć jestem częściej), ma fajny klimat. Mam nadzieję, że
wkrótce tam się spotkamy. Daj znać, jak założysz profil, z chęcią zajrzę
do Ciebie. Tematów Instagrama będzie też więcej, także zapraszam do
śledzenia. Jeśli zaczynasz swoją przygodę, może być dla Ciebie pomocny
poprzedni artykuł o Instagramie – znajdziesz w nim podstawy i ważniejsze
funkcje – podsyłam Ci link do wpisu :
https://www.magdabek.pl/profil-na-instagramie-krok-po-kroku/
Jeśli pojawią się jakieś zapytania to pytaj śmiało :)
Biorę się za czytanie i wdrażanie w życie :) A myślałaś o tworzeniu livow lub webinarów z tego zakresu? Byłabym wiernym słuchaczem! I pytaczem też :)
Irena myślałam :)) Może za jakiś czas coś się pojawi :) Wszystko do zrobienia :) Fajnie, że byłabyś słuchaczek – czyli 1 osoba jest :D
To myśl, myśl i nie przestawaj! :) Coś czuję, że nie mnie jedną ucieszyłby taki news :)
Irena dziękuję Ci za miłe słowa :) Z tą liczbą to nigdy nie wiadomo, może będzie dane mi przekonać się :)
Mam problem ze spójnością wizualną użytych zdjęć. Robię je na bieżąco, używam najczęściej jednego filtra, aparat w tel mam raczej średni.
Choć zauwazyłam, że najczęściej przewijają się moje kolory – czerwień i granat.
A jak sprawić, by odbiorcy wchodzili w interakcje?
Marianna myślę, że na wypracowanie stylu na Instagramie też potrzeba czasu. Ja również wciąż nad nim pracuję. Możesz go pokazać na różny sposób – to może być spójność kolorystyczna, spójność filtrów, element łączący na zdjęciach. Spójność to coś co sprawia, że Twoje ma coś swojego. Twój profil zawiera wtedy elementy łączące. Pomyśl, co by to mogło być, sprawdzaj, zmieniaj :) Możesz również użyć edycji zdjęć w Instagramie, ale też trzeba uważać, żeby nie przesadzić :) Zawsze można też sobie pozwolić na spontaniczność, ale fajnie trzymać się tematu poruszanego na profilu.
Jeśli chodzi o interakcje z odbiorcami to dużo też zależy od aktywności- odwiedzaj inne profile, rozmawiaj, obserwuj, pytaj. W ten sposób będziesz budować społeczność. Na swoim profilu możesz również zadawać pytania, zachęcać do dyskusji. Pomyśl również o stosowaniu co jakiś czas wyraźnego wezwania do działania, dla przykładu : “napiszcie w komentarzu co myślicie”, “dajcie znać w komentarzu ” , “podzielcie się w komentarzu”. Wszystko musi być naturalnie, autentycznie :)
Dziękuję Magda. Dopiero zaczynam przygodę z Instagramem i Twój wpis jest dla mnie bezcenny. I za planer również bardzo dziękuję ❤
Cześć Monika :) Fajnie, że do mnie trafiłaś :) Sama zobaczysz, że Instagram jest bardzo przyjazny :) A jak Twoje pierwsze wrażenia? Czy masz zapytania? Jeśli jest coś w czym mogę pomóc, podpowiedzieć to pytaj śmiało :) Do zobaczenia również tak :))