Skąd brać pomysły na posty w mediach społecznościowych? 4 sprawdzone sposoby!

by Magda

skad-brac-pomysly-na-posty-w-mediach-spolecznosciowych

O czym pisać na Facebooku, Instagramie i w innych serwisach? Skąd brać pomysły na posty w mediach społecznościowych? Czy też zadajesz te pytania, szukasz odpowiedzi? Jeśli tak to dobrze trafiłaś. W moim poście znajdziesz 4 sprawdzone sposoby na treści. Między nami powiem, że to jedno z częstszych pytań, które otrzymuję. Rozumiem, dlaczego się pojawia. Chcemy, aby nasze posty były ciekawe, interesujące, angażujące. Chcemy także odpowiadać na potrzeby naszych odbiorców. Jeśli jesteś w tej grupie to przeczytaj ten post, a postem… ruszaj do działania!

Post będzie krótki i konkretny ! :)


SKĄD BRAĆ POMYSŁY NA POSTY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH?

4 SPRAWDZONE SPOSOBY

 

1.Poszukaj inspiracji

Rozejrzyj się. Znajdź miejsca, gdzie toczą się rozmowy na temat Twojej branży. Tak, wiem – wymaga to trochę czasu, ale uwierz mi – warto! Sprawdź, jakie pytania pojawiają się w Twojej tematyce, jakie są wątpliwości, obawy, z czym zmagają się Twoi odbiorcy. Zapisz koniecznie te miejsca, bo właśnie w nich możesz rozmawiać, doradzać i budować swoją pozycję eksperta.

Przygotuj plik/ dokument i zapisuj pytania, które się pojawiają. Zajrzyj na blogi, sprawdź jakie komentarze pojawiają się pod artykułami blogowymi. Przejrzyj fora internetowe. Wykorzystaj media społecznościowe – zajrzyj na inne profile, grupy na Facebooku, profile na Instagramie czy kanały na YouTube.

To dla Ciebie świetna baza jeśli chodzi o tworzenie treści w mediach społecznościowych. Zapisuj pomysły, poszukaj inspiracji.

skad-brac-pomysly-na-posty-social-media

2.Poznawaj swoich odbiorców

Być może masz już swoją społeczność. Jeśli tak – masz trochę ułatwione zadanie. Jeśli nie – też mam na to sposób!

Przyjrzyj się opublikowanym już treściom, zarówno tym na blogu, jak i w mediach społecznościowych. Które z nich cieszą się największą popularnością? Gdzie pojawiają się pytania? Zajrzyj do statystyk na profilach , danych (jak Google Analytics). Jeśli znajdziesz treści, które cieszą się większym zainteresowaniem niż inne to jest to znak, że warto ten temat kontynuować. Pomyśl, jak możesz rozszerzyć temat, co jeszcze możesz napisać w danym obszarze.

Bądź obserwatorem i dobrym słuchaczem! Zwracaj uwagę na to, o co pytają Twoi klienci, czytelnicy. Z czym się do Ciebie zwracają podczas rozmów, w mailach, wiadomościach? Zapisuj te wszystkie tematy i odpowiadaj na nie w swoich treściach. Twórz na ten temat posty w mediach społecznościowych, na blogu.

Rozmawiaj ze swoimi klientami (obecnymi, potencjalnymi), z czytelnikami Twojego bloga. Masz do wyboru różne sposoby – stwórz ankietę, umów się na rozmowę na Skype, aby zadać kilka pytań. Sposobem, w który możesz poznać lepiej swoich odbiorców mogą być krótkie, darmowe rozmowy. Znajdziesz taką opcję na moim blogu – rozmowa 15 minut.

 

3.Wykorzystaj narzędzia, które pomogą Ci znaleźć pomysły na posty w social media

Kolejny sprawdzony sposób to narzędzia. Uwielbiam różne ułatwienia i programy, które są pomocne w codziennej pracy. Takich narzędzi jest sporo, ale dziś o jednym z nich. To narzędzie Answer the public.

program-answer-the-public

 

Oprócz tego, że zawsze rozbawia mnie widok Pana na pierwszej stronie to lubię także narzędzie za jego funkcjonalność :) Wystarczy, że wpiszesz interesujące nas słowo/ frazę, a program pokaże nam wyrażenia powiązane, zapytania, które pojawiają się w tym temacie. Pamiętaj o tym, aby wybrać język polski. Pokaże się „drzewko” z wyrażeniami, możesz je pobrać na swój i wydrukować. To jego kolejny plus. Bardzo lubię to narzędzie za jego prostotę i często z niego korzystam właśnie na etapie researchu. Podpowiedzi, które znajdziesz możesz wykorzystać w swoich postach w mediach społecznościowych.

Inne narzędzia, które mogą być przydatne:

Ubersuggest

Buzzsumo – narzędzie pozwoli Ci znaleźć najbardziej popularne artykuły z innych stron lub po wpisanych hasłach.

Keyword planner – planer słów kluczowych

 

4.Wykorzystaj monitoring internetu

Narzędzia do monitoringu internetu świetnie nadają się do monitoringu marki własnej, konkurencji, ale nie tylko. Możesz sprawdzić, jakie pytania pojawiają się w Twojej branży, tematyce. To, co musisz zrobić to ustawić frazy, które Cię interesują (możesz także wykluczyć pewne słowa), a następnie możesz zobaczyć, jakie pojawiają się pytania, wypowiedzi w internecie. Dodatkowo możesz zobaczyć, gdzie prowadzone są dyskusje, w jakich kanałach.

Narzędzia, z których możesz skorzystać to np. Brand24, SentiOne. Są to narzędzia płatne, jednak oferują także okres testowy. Możesz wypróbować narzędzie i zobaczyć, jak sprawdza się u Ciebie. 

 

Co dalej?

Zapisz pytania, które pojawiają się w Twojej tematyce. Zobacz, które z nich występują najczęściej. Wykorzystaj je w swoich postach w mediach społecznościowych. W ten sposób będziesz odpowiadać na potrzeby swoich odbiorców, budować wizerunek eksperta.

Możesz także skorzystać z mojej listy 19 pomysłów na angażujące posty w mediach społecznościowych. Wystarczy, że dołączysz do Czytelniczek mojego newslettera. Czekają na Ciebie także dodatkowe wskazówki, więc jeśli masz ochotę dołączyć to zapraszam :) 

listy-angazujace-posty

 

 


Media społecznościowe to miejsce, w którym możesz docierać do swoich klientów oraz budować relacje z obecnymi klientami, czytelnikami bloga. Zadbaj o to, aby Twoje miejsce było wartościowe i przydatne. Postaraj się, aby publikowane przez Ciebie treści były odpowiedzią na potrzeby Twoich odbiorców. Możesz skorzystać z opisanych przeze mnie sposobów :)

Teraz Twoja kolej.

Skąd czerpiesz tematy na treści w mediach społecznościowych? Daj znać w komentarzu!


oferta_Magdalena_Bek

Może Ci się spodobać