Instagram jest świetnym miejscem, w którym możesz zaprezentować swoją markę, w dobrym stylu. Zaangażowanie jest nawet kilkanaście razy większe niż w innych serwisach, więc wykorzystaj to ! Wprowadzane są nowe funkcję, dzięki który masz jeszcze więcej możliwości. To od Ciebie zależy co z nimi zrobisz. Możesz w ciekawy sposób ( i przyciągający uwagę) pokazać Twój biznes, blog czy zarazić pasją. Znajdziesz tutaj piękne zdjęcia ( Czy Ty także obserwujesz konta na widok których zachwycasz się i podziwiasz ich styl i klasę?). Możesz także działać strategicznie i wykorzystać tę platformę, by docierać do nowych osób, budować społeczność, ale i zapadać w pamięć. To kolejna przestrzeń, w której odbiorcy mogą spotkać się z Tobą i prowadzić dialog. To także szansa na to, by pozostać w pamięci i budować rozpoznawalną markę. Możesz stworzyć konto, które będzie ciekawe i interesujące.
W moim artykule pokażę Ci 4 miejsca, dzięki którym możesz pokazać to, co oferujesz – ciekawie, kreatywnie i w dobrym stylu. Wykorzystaj te możliwości, by pokazać swoją markę, zaangażować społeczność i zapaść w pamięć.
4 MIEJSCA NA INSTAGRAMIE – POKAŻ CIEKAWIE SWOJĄ MARKĘ
1.Bio na Instagramie
Opis na Instagramie (tzw. bio – możesz spotkać się ze zdaniem : „kliknij w link w bio” ) to 150 znaków, które możesz świetnie wykorzystać, by zaprezentować to, kim jesteś i czym się zajmujesz. Skoro liczba znaków jest ograniczona to skoncentruj się na tym, by dobrze je wykorzystać.
Dlaczego opis na Instagramie jest ważny?
To jeden z pierwszych elementów, które widzimy po wejściu na profil. Po wejściu na konto widzisz zdjęcie profilowe, opis oraz kilka ostatnich zdjęć. To dlatego bardzo ważne jest, by Twój opis był ciekawy, jasny. Powinien zachęcać do obserwowania i wykonania określonej akcji (np. do przejścia na blog, do strony z ofertą/prezentem ).
Pokaż ciekawie swoją markę. Napisz kim jesteś, czym się zajmujesz, co jest Twoją pasją. Daj znać obserwującym, co znajdą na Twoim profilu. Opisz, w czym możesz pomóc, co zyskają osoby, które zostaną z Tobą. Daj dobry powód do obserwowania. Następnie… dotrzymaj obietnicy. Obietnicy, powiesz? Tak – to co umieścisz w opisie to obietnica, którą dajesz swojej społeczności. Zadbaj o to, by treści, które umieszczasz były zgodne z tym, co obiecałaś w opisie. Trzymaj się swojego tematu.
Bio na Instagramie to także świetne miejsce do pokazania Twojej oferty i przekierowania ruchu (np. na blog, zapisu na listę email). Właśnie w opisie możesz umieścić klikalny link (tak – jeden klikalny link na cały Twój profil! ). Wykorzystaj to miejsce i skieruj obserwujących tam, gdzie chcesz. Link w opisie możesz zmieniać, dlatego pamiętaj o uaktualnieniu :)
W opisie zachęć do wykonania konkretnej akcji, czyli do kliknięcia w umieszczony link czy kontakt z Tobą. Daj jasno znać na czym Ci zależy. To tak zwane wezwanie do działania (call to action – CTA).
TIP: Aby Twoje bio było bardziej czytelne i przyciągało uwagę – rozdziel tekst, użyj emoticon.
Sposoby na świetne bio :
♦ nagłówek – wytłuszczona część opisu – umieść tutaj esencję tego, co znajdziemy na profilu. Możesz umieścić także imię i nazwisko. To dodatkowe miejsce do wykorzystania, więc nie dubluj tego, co jest w nazwie profilu.
♦kim jesteś – w czym jesteś ekspertem, w czym pomagasz, jaką jesteś osobą
♦ wartość – pokaż odbiorcom wartość, korzyść, daj znać, co znajdą na Twoim profilu
♦ wezwanie do działania (CTA) – daj znać, na czym Ci zależy
♦ umieść link
♦ możesz umieścić adres email – jeśli to dla Ciebie istotne
2.Wykorzystaj Instagram Stories
Kilka miesięcy temu Instagram wprowadził funkcję relacji. Cieszą się coraz większą popularnością , a obecnie korzysta z nich ponad 200 mln użytkowników Instagrama ( całkiem sporo, prawda? ). Ja również bardzo lubię tę funkcję i chętnie z niej korzystam.
W ostatnim czasie dostałam kilka zapytań od Was odnośnie tej funkcji, stąd postanowiłam poruszyć ten temat. Pokażę Ci, jak jej używać i w jaki sposób zaprezentować to, czym się zajmujesz.
Instagramowe relacje to zdjęcia lub filmy. Są widoczne dla Twoich obserwujących (lub osób, które wejdą na Twój profil) przez 24 godziny, po czym znikają. Możesz do nich dodać naklejki, tekst, napisać coś.
TIP: Możesz umieścić kilka relacji i stworzyć historię lub umieścić instrukcję. Nagraj relację i zapisz ją na telefonie. Następnie wgraj jedną po drugiej !
Instagram Stories jest genialną okazją ku temu, by dać się poznać, budować społeczność, wzbudzać zainteresowanie.To kolejne miejsce, które możesz wykorzystać ku temu, by zapadać w pamięć i pokazać to, co jest dla Ciebie istotne. To genialne miejsce, by budować relacje ze swoją społecznością, ale i… promować swoją ofertę, produkty czy blog.
Możesz pokazać siebie jako eksperta, dzieląc się wskazówkami i poradami. To dobre miejsce, by pokazać kulisy. W świetny sposób możesz pokazać to, nad czym pracujesz i zapowiedzieć to, co za chwilę ujrzy światło dzienne (wydarzenie, oferta, post, kurs itp.). Gorąco zachęcam Cię do tego, by włączyć Instagram stories do Twojej strategii obecności w tym serwisie.
Jak wykorzystać Instagram Stories?
To, co pokażesz w relacjach zależy tylko od Ciebie. Uwierz mi, że masz bardzo dużo możliwości (może więcej niż teraz myślisz). Czasem widzę pytania : „Co mam tutaj zamieszczać? „. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi.
♦ Pokaż kulisy Twojej pracy – nad czym pracujesz, jak wygląda Twój dzień, w jakim miejscu pracujesz i co tworzysz
♦ Umieść krótkie instrukcje, tutoriale.
♦ Podziel się wskazówką, ulubionym narzędziem.
♦ Pokaż swój zespół, współpracowników.
♦ Zaprezentuj swój post blogowy, zaproś na inne profile.
♦ Pokaż swój produkt w użyciu, zaprezentuj ofertę specjalną.
♦ Umieść zapowiedź tego, co niedługo się pojawi – kurs, post, oferta, produkt.
♦ Pokaż swoją codzienność i daj się poznać !
♦ Pokaż materiały, bonusy.
♦ Umieszczaj kulisy – uchyl rąbka tajemnicy.
Sama widzisz, że pomysłów jest dużo, a to tylko mała część. Podejdź do tego kreatywnie i pokaż w ciekawy sposób swoją markę, pasję.
Poniżej znajdziesz listę z pomysłami – jak wykorzystać Instagram Stories oraz funkcję galerii zdjęć. Zainspiruj się i zobacz, co możesz wprowadzić u siebie.
Jak stworzyć Instagram Stories?
Wiesz już, w jaki sposób możesz wykorzystać instagramowe relacje. Przed Tobą krótka cześć techniczna. Stwórz krok po kroku swoje story !
Krok 1 : Przejdź do ekranu tworzenia relacji
Wybierz „+” przy ikonie Relacji. Możesz także nacisnąć na znak aparatu. Zostaniesz przeniesiona do miejsca, w którym możesz stworzyć relację.
Krok 2: Określ, co chcesz umieścić.
Na dole znajdziesz kilka możliwości :
√ Na żywo – możesz przeprowadzić transmisję na żywo na Instagramie. Transmisja trwa maksymalnie do 60 minut. Po zakończeniu – znika z relacji. Masz możliwość jej zapisu.
√ Normalny – tutaj możesz zrobić zdjęcie lub nagrać krótki film. Możesz także umieścić zdjęcie/film z Twojego telefonu (tylko te, które powstały w ciągu ostatnich 24 godzin). W tym celu przesuń palcem w dół po ekranie, by mieć do nich dostęp. Aby nagrać film przytrzymaj dłużej na znaku kółka :)
√ Boomerang – możesz nagrać krótki film, który będzie się zapętlał.
√ Bez użycia rąk – możesz nagrać film, bez konieczności przytrzymywania przycisku.
Aby obrócić kamerę na przednią, użyj ikony ze strzałkami.
Krok 3 : Dodaj swojej relacji ciekawego wyglądu !
Możesz ozdobić swoją relację. U góry masz dostępne naklejki – możesz dodać coś ciekawego, umieścić godzinę, dodać lokalizację. Dzięki ikonie pisaka – możesz napisać coś, narysować. Ikona z literami da Ci możliwość napisania tekstu.
Krok 4 : Zdecyduj, co zrobisz z relacją.
Swoją relację możesz usunąć, zapisać lub umieścić w relacji. Jeśli nie chcesz jej umieszczać wybierz „Anuluj” lub opuść ekran relacji. Możesz także ją zapisać poprzez przycisk „Zapisz” lub wgrać do relacji – wybierając „+” z napisem „Twoja relacja”.
Sama widzisz, że to nic trudnego :) Teraz pozostaje tylko dobrze wykorzystać tę funkcję i fajnie się bawić :)
3.Galeria zdjęć na Instagramie
A gdyby umieścić więcej treści w jednym poście? Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu funkcji galerii zdjęć. Możesz pokazać więcej i zaciekawić swoją marką. Post w formie albumu posiada dodatkową ikonę na zdjęciu. Po wybraniu takiego posta, wystarczy przesunąć w bok, by zobaczyć więcej.
To kolejne miejsce, które możesz wykorzystać po to, by pokazać swoją markę, biznes czy blog w dobrym stylu. W albumie umieścisz do 10 zdjęć lub filmów. Każde z nich możesz edytować i wybrać filtry.
Możesz po prostu pokazać więcej, nie zarzucając obserwujących dużą ilością zdjęć. W ciekawy sposób możesz pokazać swój produkt, detale czy kulisy. Możesz przygotować ciekawe zestawienie czy kolekcję. Poniżej znajdziesz listę z kilkoma pomysłami.
Jak wykorzystać galerię zdjęć na Instagramie?
♦ Pokaż kolekcję, serię produktów.
♦ Pogrupuj tematy – pokaż swoje treści w określonym kontekście.
♦ Zaprezentuj detale produktów czy ich funkcje.
♦ Wpuść obserwujących za kulisy – pokaż wydarzenie, spotkanie, miejsce pracy, zadania nad którymi pracujesz.
♦ Przedstaw swoich pracowników.
♦ Pokaż prezenty za zapis na listę email.
♦ Pokaż najlepsze posty blogowe.
♦ Umieść zapowiedź swojego produktu.
♦ Pokaż etapy tworzenia – produktu, kursu, posta blogowego.
Poniżej znajdziesz listę z pomysłami – jak wykorzystać Instagram Stories oraz funkcję galerii zdjęć. Zainspiruj się i zobacz, co możesz wprowadzić u siebie.
Jak stworzyć galerię zdjęć?
Stworzenie albumu na Instagramie to kwestia kilku kliknięć. Pokażę Ci je w kilku krokach.
Krok 1 : Wybierz ikonę albumu
Na etapie dodawania zdjęcia/filmu – zobacz ikonę albumu ( 2 kwadraty). Wybierz ją, a następnie przejdź do wyboru treści.
Krok 2: Wybierz treści
Z galerii telefonu po prostu wybierz treści, które mają pokazać się w albumie. Możesz określić ich kolejność.
Krok 3: Edycja, filtry
Każde zdjęcie/video możesz edytować czy dodać filtry. Przy postach znajdziesz dodatkową ikonę – po jej wybraniu możesz dodać filtry, dokonać edycji. Gdy wszystko jest gotowe, przejdź dalej i dodaj opis do swojego posta :)
4.Pokaż się kreatywnie – aplikacje Instagrama : Boomerang, Layout
Istnieje bardzo dużo aplikacji do obróbki zdjęć na Instagramie. Masz w czym wybierać. O części z nich napisałam w poście o przydatnych narzędziach do Instagrama → Przydatne narzędzia do prowadzenia konta na Instagramie.
Sam Instagram posiada także aplikacje, które możesz wykorzystać, by pokazać się… kreatywnie.
♦ Layout for Instagram
Jest to aplikacja do tworzenia kolaży ze zdjęć. W kilka minut możesz przygotować ciekawy post, np. z kulisami Twojej pracy czy pokazujący ofertę.
To, co wystarczy zrobić to wybrać interesujące Cię zdjęcia, a następnie wybrać układ. Po jego wskazaniu, możesz zmieniać kolejność zdjęć w układzie, zastosować efekt lustrzanego odbicia, przerzucić, dodać obramowanie. Gotowe!
Stwórz ciekawy post na Instagramie i przyciągnij uwagę swoich obserwujących.
♦ Boomerang
A gdyby tak pokazać siebie na większym luzie? Pewnie, że tak! Za marką, blogiem, stoi człowiek z krwi i kości :) Możesz podejść na większym luzie i dostarczyć swoim obserwującym trochę rozrywki. Idealnie sprawdzi się do tego aplikacja Boomerang.
Boomerang – o co chodzi?
Wystarczy, że wybierzesz aplikację i nagrasz filmik. Koniecznie nagraj go w ruchu. Aplikacja będzie go przewijać do przodu i do tyłu, zapętlając go. Zresztą zobacz sama, jak to wygląda.
Przyciągnij uwagę i zaskocz swoich odbiorców. Pokaż produkt, historię w ciekawy i zabawny sposób. Podziel się sukcesem, pokaż swoją codzienność czy zadania.
Możesz pokazać swój produkt w użyciu, zaprezentować jego funkcję. Umieść relację z wydarzenia, ważne momenty. Celebruj sukcesy , pokaż to, co dzieje się za kulisami. Zabawna forma sprawi, że Twoje treści będą przyciągać wzrok.
Sama widzisz – na Instagramie masz wiele możliwości ku temu, by ciekawie, kreatywnie pokazać swoją markę i budować społeczność wokół tego, czym się zajmujesz. Pomyśl, co możesz zrobić z opisanymi (jak i pozostałymi ) funkcjami. Tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz.
A Ty – jak prezentujesz swoją markę? W jaki sposób wykorzystujesz opisane miejsca? Napisz w komentarzu o swoich pomysłach.