5 skutecznych sposobów na promocję bloga

by Magda

5-sposobow-na-promocje-bloga

Nie wiem, czy wiesz, ale w momencie publikacji tego posta (29.08.2017 r.) mój blog ma równo rok. Początkowo miałam napisać post z posumowaniem, ale takie pojawiło się w lipcu. Pomyślałam, że napiszę coś hiper przydatnego. Taki będzie ten post.

Gdy zakładasz blog, nikt nie wie o jego istnieniu (może poza rodziną, kilkoma znajomymi). Kilka postów czeka na blogu, może kilka masz napisanych na zapas – takie posty “na start”. Blog świeci pustkami, a przecież Twoje treści są ciekawe i wartościowe. Gdzie są Czytelnicy, pytasz?

Wiem, jak to jest, bo sama to przechodziłam jeszcze rok temu. Blog dopieszczony i gotowy na przyjęcie gości, a tu… cisza. Byłam jednak zdeterminowana i chciałam, by moje treści dotarły do dużej grupy. Dlaczego? By podzielić się wiedzą. Po prostu. Postawiłam na konkretny plan i wzięłam się do działania.

Jeśli prowadzisz blog (a może masz swój biznes?) ludzie muszą dowiedzieć się o jego istnieniu. Ty możesz w tym pomóc (wręcz napiszę, że powinnaś). Treści w internecie jest mnóstwo, więc Twoim zadaniem jest sprawić, by odbiorcy trafili właśnie do Ciebie.

Niezbędna jest promocja.

W dzisiejszym artykule przedstawię Ci 5 sposobów na promocję bloga. Znajdziesz także dodatkowe narzędzia. Zaczynamy!


5 SPOSOBÓW NA PROMOCJĘ BLOGA

1. Zbuduj zaangażowaną społeczność wokół bloga

Czy to proste zadanie? I tak i nie :) Wiem, wiem – miało być o prostych sposobach. Będzie to proste zadanie, jeśli tylko dobrze się przygotujesz i będziesz obserwować, pytać, rozmawiać. Poniżej kilka wskazówek.

Zdecyduj, kto jest Twoim odbiorcą, do kogo piszesz. Dowiedz się, jak najwięcej o swoich Czytelnikach – jakie są to osoby, co lubią, a czego nie? Gdzie spędzają czas w internecie, jakie blogi czytają?

Przyjrzyj się, jakie tematy są ciekawe, czego szukają Twoi odbiorcy i jak możesz im pomóc. Czasem coś co wydaje się Tobie ciekawe, niekoniecznie musi takie być dla Twoich Czytelników. Czasem jakiś post wydawał mi się przydatny, po czym przeszedł bez echa. Tak też bywa. Ale wiesz co? Dzięki temu, że spróbowałam – dowiedziałam się czegoś nowego.

Pytaj swoją społeczność, obserwuj, wspólnie podejmujcie decyzje. Zobacz, jakie tematy, o których piszesz np. w mediach społecznościowych cieszą się zainteresowaniem. Zapytaj o temat kolejnego posta. Przyglądaj się – jakie pytania pojawiają się w Twoim temacie. Zapisuj wszystko. Skorzystaj z narzędzi, które ułatwią Ci to zadanie (lista poniżej).

Twórz treści, które będą chętnie udostępniane i polecane (w mediach społecznościowych, w podsumowaniach blogowych). W ten sposób dotrzesz do nowych osób.

Dbaj o swoją społeczność. Twórz dodatkowe materiały. Rozmawiaj, dyskutuj, pytaj o zdanie, pomagaj. Bądź sobą. Oczywiście… twórz dobre treści. Postaw na wysoką jakość.

Gdy zbudujesz zaangażowaną społeczność, pojawią się polecenia – Ciebie, Twoich postów i bloga. Monitoruj wzmianki na Twój temat, by podziękować za polecenia. Drobny gest, a jednak ważny.

Poprzez osoby, które polecają Twoje miejsce – dotrzesz do nowych Czytelników.

Narzędzia, które mogą być przydatne:

Answer the public poszukiwanie tematów, inspiracji na  posty blogowe.

Ubersuggest –  poszukiwanie tematów, inspiracji na posty blogowe.

Buzzsumonarzędzie pozwoli Ci znaleźć najbardziej popularne artykuły z innych stron lub po wpisanych hasłach.

Brand24narzędzie pozwoli Ci monitorować wzmianki na Twój temat, znajdować dyskusje związane z Twoją tematyką.

 

2. Posty gościnne, wywiady, podcasty

Pokaż się większej publiczności. Posty gościnne to świetna okazja ku temu, by dotrzeć do nowych Czytelników. To szansa, by pokazać, czym się zajmujesz, w czym jesteś dobra. Dodatkowo możesz nawiązać ciekawe znajomości czy współprace blogowe.

Możesz poczekać na takie zaproszenia lub… sama zaproponować napisanie posta. Łatwiej będzie odezwać się do osób, które już znasz i zaproponować napisanie posta. Gdy nabierzesz odwagi – śmiało możesz napisać maila do osób jeszcze Ci nie znanych (lub tych, które kojarzysz z wirtualnego świata) i zaproponować wartościowy temat. Inną opcją jest umieszczenie ogłoszenia w grupach na Facebooku. Poszukaj postów ze współpracą i tam przedstaw swoją ofertę. Napisz, co możesz zaoferować.

Ważna wskazówka: poprzez posty gościnne docieraj do osób, które mogą być zainteresowane Twoją tematyką. Napisz treść,  która wniesie wartość. Nie musisz być wszędzie.

A teraz odwróć sytuację. Zaproś inne osoby do napisania artykułu u Ciebie. W ten sposób dostarczysz wartościowych treści swoim odbiorcom. Zapraszając inne osoby, zwiększasz swoje szanse na bycie zaproszoną. Każdy zyskuje. Osoba, która napisze u Ciebie post gościnny, często udostępnia taki post na swoim profilu w mediach społecznościowych. To oznacza dotarcie do nowych osób. Ja na blogu posiadam zakładkę “Gościnnie”, gdzie zaprosiłam już kilka wspaniałych Dziewczyn, które zechciały podzielić się swoją wiedzą. Zobacz, ile jest tam cennych wskazówek!

Ważna wskazówka: możesz zaprosić kilku gości do napisania artykułu. Spojrzenie z perspektywy większej ilości osób jest ciekawe, bo każda z nich dzieli się swoimi doświadczeniami, wskazówkami. Zobacz przykład takiego postu → Moje sposoby na prowadzenie bloga. Wskazówki 8 kobiet.

 

Jeszcze inną formą dotarcia do nowego grona osób jest udział w wywiadzie czy podcaście. Być może bardziej odpowiada Ci taka forma?

 

Narzędzia, które mogą być przydatne:

plik, np. Google Sheets – do sporządzenia listy miejsc, w których możesz napisać post gościnny.

sposoby-promocja-bloga

3. Promuj swój blog w mediach społecznościowych

Na ten temat mogłabym napisać osobny artykuł, jednak w tym miejscu umieszczę kilka wskazówek. Media społecznościowe to świetne miejsca zarówno do promocji bloga, jak i biznesu. Dlaczego? Tam przebywają Twoi klienci i Czytelnicy. Zobacz na aplikacje w Twoim telefonie. Co widzisz? Ja widzę ikony mediów społecznościowych, programy do zarządzania nimi plus narzędzia do realizacji zadań (jest jeszcze szkicownik i aplikacja do ustawiania bloków czasowych zgodnie z techniką Pomodoro). Poniekąd żyjemy w internecie, przebywamy w mediach społecznościowych. Szukamy tutaj rozrywki, informacji, kontaktu ze znajomymi, poznajemy nowych ludzi.

Załóż profile w mediach społecznościowych. Określ jasny cel – po co tutaj jesteś, do czego dążysz? Wiesz już do kogo chcesz dotrzeć. Poszukaj – gdzie przebywają Twoi czytelnicy.

Czy musisz być wszędzie? Nie. Na początek skoncentruj się na 1-2 profilach, później możesz być obecna w większej ilości miejsc. Weź pod uwagę to, gdzie znajdziesz odbiorców, swoje zasoby i możliwości. Stwórz ciekawą komunikację na swoich profilach. Postaw na wartościowe (i różnorodne treści).

Postaraj trzymać się swojego tematu. Gdy piszesz blog o zdrowym stylu życia – umieszczaj posty, które są z tym związane. Gdy piszesz o podróżach – niech takie treści znają się na Twoim profilu. W ten sposób będzie można łatwo (i szybko) skojarzyć, czym się zajmujesz. Trzymając się tematu, osoby będą polecać Twoje miejsce innym, które będą poszukiwać informacji w Twoim temacie. To bardzo ważne.

Postaw na aktywność, zarówno na innych profilach, jak i w grupach facebookowych. Rozmawiaj i pomagaj. Nie myśl tylko o promocji. Gdy będziesz dzielić się swoją wiedzą, zainteresowane osoby trafią na Twój profil (dodaj koniecznie do swojego osobistego profilu link do fanpage). Zadbaj o to, by gdy na niego trafią, znalazły tam wartościowe treści.

Wskazówki:

♦ dobrze uzupełnij swoje profile w mediach społecznościowych – umieść link do bloga, informację o zapisie na newsletter, zadbaj o czytelny opis (pokaż wartość z obserwowania profilu),

♦ twórz treści powiązane z tematyką bloga,

♦ zadbaj o różne formy: atrakcyjne grafiki, video, live, Instagram Stories,

♦ twórz treści, które nie tylko informują, ale i bawią, edukują, niosą coś wartościowego, wywołują emocje,

♦ śledź nowości,

♦ docieraj do Czytelników poprzez różne serwisy, wykorzystaj formaty, które są dostępne,

♦ publikuj regularnie,

♦ postaw na aktywność na innych profilach – podziel się wartościową poradą, opinią,

♦ bądź aktywna w grupach na Facebooku (tam, gdzie są Twoi odbiorcy) – pokaż, w czym jesteś dobra, pomagaj i doradzaj. W wielu grupach znajdziesz posty promocyjne. Nie koncentruj się tylko na nich. Poprzez uczestnictwo w grupach udzielaj porad, dziel się wartościowymi poradami, pomagaj,

♦ umieszczaj nazwę swojego bloga/ logo na grafikach,

♦ polecaj artykuły z innych blogów, profili – pamiętaj wtedy  o oznaczeniu fanpage, współpracuj,

♦ zainwestuj w reklamę na Facebooku.

 

Narzędzia, które mogą być przydatne:

Buffer, Hootsuite – programy do programowania postów w mediach społecznościowych.

Canva, Spark Adobe – programy do tworzenia grafik w mediach społecznościowych.

♦ Banki zdjęć – przejdź do strony, by pobrać darmową listę.

Asana, Trello – narzędzia do tworzenia harmonogramu.

Lekki planer – planer do stworzeni harmonogramu.

 

 

4. Stwórz dodatkowe materiały 

Kolejnym sposobem na promocję Twojego miejsca w sieci są super pomocne dodatkowe materiały. Zastanów się, co będzie przydatne dla Twoich Czytelników i stwórz je. Gdy stworzysz coś wartościowego, prezenty będą polecane dalej, będą udostępniane w mediach społecznościowych.

Poproś swoją społeczność o udostępnienie Twoich materiałów. Jeśli są przydatne – mogą także posłużyć innym osobom. Wśród materiałów, które stworzysz mogą być takie, które dostępne są od razu – po kliknięciu. Ja rekomenduję także stworzenie prezentów za zapis na listę e-mail (gdy masz biznes jest to wręcz obowiązkowa pozycja!). W ten sposób pozostaniesz w kontakcie ze swoimi Czytelnikami czy klientami.

Możesz także stworzyć dedykowany hashtag dla swoich materiałów i poprosić o umieszczanie zdjęć wraz z hashtagiem. Koniecznie udostępnij wtedy taki post u siebie, by docenić swoich Czytelników (działa wtedy także społeczny dowód słuszności). To kolejny sposób na dotarcie do nowych osób.

U mnie na blogu znajdziesz osobną stronę z materiałami – lekkie materiały.

Jest jeszcze jedna korzyść z tworzenia dodatkowych materiałów. Gdy jesteś aktywna w grupach na Facebooku zauważysz, że część pytań powtarza się (tak, dobrze myślisz – to inspiracja do stworzenia czegoś wartościowego!). Możesz wtedy skierować do swojego prezentu, oczywiście jeśli zezwala na to regulamin grupy.

Narzędzia, które mogą być pomocne:

Canva , Adobe Illustrator – do tworzenia PDF.

Combine PDF – program do łączenia PDF.

Google Drive – umieszczenie plików w chmurze.

MailerLite – narzędzie do obsługi e-mail marketingu.

 

 

5. Zadbaj o SEO

Zanim napiszę cokolwiek o SEO, jeszcze jedna moja uwaga: piszesz dla ludzi, nie dla wyszukiwarek. To Twoi Czytelnicy są najważniejsi, nie roboty Google. To, co możesz zrobić to sprawić, by Twój wpis był łatwiej odnaleziony pośród innych treści.

Przyglądaj się tematom, które są ciekawe. Stwórz listę słów kluczowych, uzupełnij ją o synonimy. Do stworzenia listy słów kluczowych i sprawdzenia, czego szukamy posłużą Ci wymienione wcześniej narzędzia (Ubersuggest, Answer the public). Dodatkowo możesz skorzystać z auto-uzupełnienia Google i planera słów kluczowych. Zobacz, jakie pytania pojawiają się na blogach czy forach. Myśl, jak Twój odbiorca.

Kilka wskazówek:

♦ umieść słowa kluczowe w tytule, w nagłówku, w tekście (używaj ich naturalnie) , a także w opisie meta,

♦ słowa kluczowe zawrzyj także w opisie obrazka i w tekście alternatywnym,

♦ sformatuj tekst, używając nagłówków H1, H2, H3 itd.,

♦ urozmaicaj swój tekst zdjęciami, by lepiej się go czytało,

♦ zadbaj o linki zewnętrzne (np. poprzez pisanie postów gościnnych, gdzie będzie umieszczony Twój link),

♦ publikuj regularnie posty na blogu,

♦ zadbaj o szybkie ładowanie się strony,

♦ dostosuj stronę do urządzeń mobilnych.

 

Przy optymalizacji wpisu pod kątem wyszukiwarek, pomocna może być wtyczka SEO by Yoast. Posiada system “lampek”, które informują o tym, co warto poprawić w tekście. To oczywiście narzędzie, które ma pomóc – nie załatwi wszystkiego, ale jest dobrym pomocnikiem.

 

Narzędzia, które mogą być przydatne:

Wtyczka SEO by Yoast – pomocne narzędzie do optymalizacji postów blogowych.

Answer the public – narzędzie do poszukiwania tematów postów, słów kluczowych.

Ubersuggest – narzędzie do poszukiwania tematów postów, słów kluczowych.

Autouzupełnianie Gooogle – narzędzie do poszukiwania tematów postów, słów kluczowych.

Synomimy.pl – wyszukiwanie synonimów.


 

Czy mam jeszcze jakieś rady? Jeszcze jedną. Dodaj swoją osobowość. To ona sprawi, że Twoje miejsce będzie jedyne w swoim rodzaju.

Teraz Twoja kolej.

Jakie są Twoje sposoby na promocję bloga? Daj znać w komentarzu.

 

Ps. Udanego dnia, Magda


oferta_Magdalena_Bek

Może Ci się spodobać

36 komentarzy

Irmina 29 sierpnia, 2017 - 10:07 pm

Jak zawsze przydatnie. Dzięki Magda?

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 30 sierpnia, 2017 - 12:39 pm

Irmina bardzo Ci dziękuję. Cieszę się, że rady są przydatne :)) Powodzenia w Twoich działaniach.

Reply
Katarzyna Płuska 30 sierpnia, 2017 - 12:03 am

Magda genialne zestawienie. Działam nieco intuicyjnie, nieco z wiedzą ale widać według Twoich wytycznych ;-) Zgadzam się z każdym słowem. I najlepszego na kolejne lata blogowania!!! Stworzyłaś świetne miejsce!

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 30 sierpnia, 2017 - 12:40 pm

Kasiu bardzo dziękuję za Twój komentarz i obecność :) Widzisz… na intuicję też czasem warto postawić. Skoro działa to tylko można pogratulować :) Prowadzisz wartościowe miejsce, a i swoją osobą też niewątpliwie przyciągasz. Sukces gwarantowany :))

Reply
Katarzyna Płuska 30 sierpnia, 2017 - 11:30 pm

Magda, ale po wiedzę niezmiennie do Ciebie powracam. Uwielbiam opcję z lupą – szukaj :-)

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 2 września, 2017 - 11:52 pm

Bardzo mi miło Kochana :**

Reply
Ekstrawagancka 30 sierpnia, 2017 - 3:36 am

Mateńko, wreszcie wpis o takiej tematyce, który jest naprawdę pomocny! Miałam już dość czytania na innych blogach tych samych, skopiowanych rad. A tutaj? Wszystko ładnie rozpisane, uzupełnione linkami. Zapisuję i jutro przestudiuję dokładnie, słowo po słowie. Dzięki!

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 30 sierpnia, 2017 - 12:41 pm

Bardzo dziękuję za komentarz ! Cieszę się, że wpis jest dla Ciebie przydatny, starałam się jak mogłam :)) Gdybyś miała jakieś zapytania, np. o narzędzia to pisz śmiało :)

Reply
Milena | najlepszapora.pl 30 sierpnia, 2017 - 8:38 am

Cała masa przydatnej i bardzo wartościowej wiedzy! Z resztą jak zawsze ;) Bardzo mi się podoba, że zebrałaś w jednym miejscu tak dużo przydatnych narzędzi. Niektórych z nich w ogóle nie znam, ale bardzo mnie zaciekawiły i oprócz wprowadzania Twoich rad w życie z chęcią skorzystam również z narzędzi :)

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 30 sierpnia, 2017 - 12:42 pm

Milena dziękuję bardzo :) Gdybyś miała jakieś narzędziowe pytania (lub inne) to pisz śmiało :) Zauważyłam jakiś czas temu, że lubię tak razem “zbierać” informacje i sama poszukuję takich wpisów. Tym bardziej cieszę się, że taki kierunek jest dobry :))

Reply
Lifestylerka 30 sierpnia, 2017 - 9:32 am

Magda, prowadząc blog od 3 lat myślę, że wypróbowałam już większość metod zwiększenia ruchu na blogu. Nawet jakiś czas temu pisałam o tym u siebie. Wczoraj nawet po przeczytaniu Twojego artykułu wróciłam do mojego starego artykułu i naszła mnie jedna refleksja. Zauważyłam, że w blogosferze od czasu do czasu zmienia się moda na sposoby zwiększania ruchu. Jeszcze ze 2 lata temu bardzo popularne były wyzwania blogowe. Sama też organizowałam je u siebie, ale ta moda już się skończyła i nie wiem, czy ktoś jeszcze coś takiego u siebie praktykuje. Teraz bardzo popularne są webinary, transmisje na żywo na fb. Przyznam się że jeszcze nie odważyłam się na tę formę. Robiłam tylko 3 próby z nagrywaniem filmików. Jest to dość pracochłonne, ale bardzo mi się podoba.

Kolejna sprawa, o której pisałam,to organizowanie Linkowych Party. Jakiś czas temu były one bardzo popularne na blogach. Sama też przez dłuższy czas organizowałam je na Lifestylerce. Na samym początku cieszyły się sporą popularnością, jednak z czasem co raz mniej osób w nich uczestniczyło. Wtedy zauważyłam, że większość blogerów, których znam (np. Beata z Vademecum) zrezygnowali z blogowych LP, czyli mieli podobną sytuację i przerzucili się na te organizowane na Facebooku. Ja również tak zrobiłam. Teraz organizuję LP na swoim fan page w piątki.

Poza tym są też posty gościnne, które bardzo, ale to bardzo rzadko, ale jednak praktykuję. Jakiś czas temu jak pamiętasz wspólnie z 4 innymi świetnymi babeczkami pojawiłyśmy się u Marzeny. Natomiast u mnie na blogu wiosną gościłam jedną z moich ulubionych blogerek Kasię z “Odkrywając Amerykę”, która pisała o tym jak nawróciła się na zdrowe odżywianie w Stanach, bardzo ciekawy artykuł:).

Z tego co opisałam, to na pewno najbardziej sprawdza się u mnie LP. Z wyzwań zrezygnowałam. Były bardzo czaso i pracochłonne, a korzyści z nich płynące nie były wymierne w stosunku do mojego zaangażowania. A jeszcze jeden ważny element, to tak jak piszesz – budowanie swojej społeczności. Do tego celu znakomicie moim zdaniem sprawdza się newsletter z jakimś interesującym dodatkiem w zamian za zapis. Poza tym aktywne uczestnictwo w dobrych grupach blogerskiego wsparcia jest również jak dla mojego bloga bardzo korzystne.

A poza tym już od bardzo dawna twierdzę, że najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu, a także rozwój bloga jest po prostu systematyczność :). Lepiej codziennie “podłubać” coś przy blogu i fan page przez 15 minut, niż mieć raz w tygodniu zryw po 6-8 godzin.

No dobrze, rozpisałam się i już trochę odbiegam od tematu, ale jak ja wejdę na temat blogowania, to końca nie widać ;).

Miłego dnia Ania

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 30 sierpnia, 2017 - 12:49 pm

Aniu bardzo dziękuję za Twój komentarz, ale i za obecność :) Ja nie mam tak długiego stażu blogowego, ale jest coś w tym, co piszesz , że aktywności i sposoby zmieniają się. I myślę , że to normalne, bo trzeba szukać nowych rozwiązań, czegoś “świeżego”. Jest też tak, że mamy do dyspozycji nowe narzędzia, jak choćby transmisje live na FB, jak Stories na Instagramie czy wykorzystanie innych funkcji serwisów społecznościowych (ja z kolei o tym mogę dużo pisać :)) ).

Tak, pamiętam – spotkałyśmy się we wpisie u Marzeny odnośnie work-life-balance :) U mnie wpisy gościnne także fajnie wpływają na ruch na blogu. Przy okazji robienia podsumowania naliczyłam ich ponad 10, więc faktycznie trochę ich było :) Myślę, że wartościowe jest także zapraszanie gości na blog, bo możemy dostarczyć ciekawych treści naszym Czytelnikom, ale i nawiązać nowe współprace.

Sam newsletter także można wykorzystać do zwiększenia ruchu na blogu (już wśród osób, które są zapisane) – oprócz ciekawych treści w samym newsletterze, można informować o nowościach na blogu. O tym widzisz nie napisałam :)) Ale już uzupełnione tutaj.

Ciekawa jestem Twoich dalszych działań i planów :) Oczywiście trzymam kciuki !

Reply
Lifestylerka 31 sierpnia, 2017 - 6:13 pm

Magda, o moich dalszych działaniach oraz o planach na najbliższe 4 miesiące będę publikować wpis w najbliższy poniedziałek. Jednak już dziś mogę Ci powiedzieć, że Lifestylerka od września rusza dynamicznie w nowym kierunku. Zapowiedzią są nowe kategorie, czyli “kobieta sukcesu” oraz “zmień blog w biznes” , także będzie się działo, oj będzie??. Oczywiście kategorie “zdrowa i aktywna” oraz “fit jadłospis” zostają ☺

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 2 września, 2017 - 11:50 pm

Ale ciekawie to brzmi !! Bardzo, bardzo trzymam kciuki za Ciebie :)) To zmiany u nas dwóch :))

Reply
Zacisze Lenki 30 sierpnia, 2017 - 2:11 pm

Gratulacje z okazji rocznicy. Życzę kolejnych sukcesów i wielu lat w blogosferze.

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 2 września, 2017 - 11:50 pm

Bardzo dziękuję za życzenia i za obecność :*

Reply
naturalniejestok 31 sierpnia, 2017 - 10:16 am

Dla mnie to cenne rady i dziękuję Ci za nie :) jestem można powiedziec nas starcie i dopiero wchodzę w tematyke blogowania także wszystko jest dla mnie ważne i jeszcze pewnie sporo nauki przede mną :) osobiscie mam też wrażenie, że jeżeli chodzi o lepsze dotarcie do czytelników i zwiększenie ruchu na blogu to jednak lepiej mieć stronę z własną domeną niż np: na platformie blogger.

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 2 września, 2017 - 11:51 pm

Bardzo się cieszę, że post jest dla Ciebie przydatny :) Przede mną też trochę nauki, w innych tematach. Ale myślę, że to dobrze, bo wtedy idziemy do przodu :) Zgadzam się z Tobą – na własnej domenie jesteśmy “u siebie”, a jeśli zdecydujesz się na WordPress org to są duże możliwości rozwoju strony.

Reply
naturalniejestok 4 września, 2017 - 5:43 pm

Dziś udało mi się przejść na własną domenę :) to była spontaniczna decyzja, tak sie zawsze tego bałam i tak się stresowałam, a to się okazało takie proste :) kupiłam domene na ovh za grosze, cała instalacja zajęła mi może 20 min i wszystko działa:) czekam tylko na komentarze disqusa ….hosting na razie zostawie bloggera. Widze, że nie ma co wyolbrzymiać strachu, wystarczy tylko dokładnie czytać, reszta to nic skomplikowanego.

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 12 września, 2017 - 1:23 pm

O tak – strach ma wielkie oczy !! :) Super, że już wszystko masz . Jeśli chodzi o samą platformę to jeszcze polecam WordPressa (org), może to kolejny krok :))

Reply
naturalniejestok 12 września, 2017 - 1:56 pm

Mam już kilka podejść, ale nie mogę się w tym odnaleźć, musze jeszcze poczytać :)

Magda Bek (magdabek.pl) 22 września, 2017 - 3:17 pm

Trzymam zatem kciuki :)

naturalniejestok 22 września, 2017 - 4:26 pm

na pewno się przydadzą :) a powiedz mi Magda jak to jest z pozycją naszej strony w google na samym starcie? Długo się czeka, aż pojawią się pierwsi czytelnicy ? Nie wiem jak ruszyć :( czy skupić się głównie na pisaniu i czekać czy działać jeszcze inaczej.

Magda Bek (magdabek.pl) 8 listopada, 2017 - 12:21 am

Ja skoncentrowałam się na pisaniu treści i jednocześnie na aktywności w mediach społecznościowych :) Taka praca, gdy jest wykonywana regularnie, przynosi efekty.

naturalniejestok 8 listopada, 2017 - 9:36 am

Podobną odpowiedź usłyszłam od innych osób, których blogi/strony już w tym momencie są na wysokich pozycjach ;) nie pozostaje nic innego jak tylko zabierać się do pracy :) dzięki Magda :)

Magda Bek (magdabek.pl) 10 listopada, 2017 - 10:39 am

W takim razie powodzenia :) Uf… to dobrze, że głupot nie piszę :)) Pozdrawiam :)

naturalniejestok 10 listopada, 2017 - 11:36 am

???

Weronika | Plasterek Cytryny 31 sierpnia, 2017 - 12:45 pm

Od kilku lat funkcjonuję w blogosferze, raz po raz zaczynając coś od nowa, zmieniałam nazwy i szaty graficzne, przez co do tej pory nie zbudowałam nic większego… Ponieważ chcę to zmienić, postanowiłam zrobić rachunek sumienia i przyjrzeć się temu, co mnie przynosi korzyści.
Przede wszystkim, powróciłam do nazwy, którą czytelnicy najlepiej zapamiętali i o którą pytali, kiedy zniknęła z sieci, czyli Plasterek Cytryny. Mnie samej tęskniło się za tą nazwą i kiedy podjęłam decyzję o powrocie, znacznie mi ulżyło. Jeżeli coś “chwyta”, trzeba to ciągnąć dalej, a nie rzucać i tworzyć następne. Tym bardziej, że przez ciągłe zmiany traci się odbiorców.
Dwa, to zmniejszenie aktywności w social mediach do 1-2 profili, tak jak piszesz. Owszem, mam konta na większej ilości platform, jednak blog promuję na Facebooku i Instagramie, bo na tych platformach mam zaangażowanie. Mogę powiedzieć, że chyba teraz Instagram przynosi nawet więcej polubień niż Fb.
Trzy, to nastawienie do bloga i odbiorców. Nie można zazdrościć dużym blogom, popadać w zniechęcenie przy porażkach, buntować się, jeżeli coś nie przynosi efektu. Nie ukrywam, że ja miałam takie podejście. Strzelałam focha, kiedy coś nie wychodziło ;) Kiedy niedawno odnalazłam swoje stare wpisy blogowe, z przerażeniem zauważyłam, jak bardzo odbijało się to na moim stylu pisania! Emocji nie da się ukryć, nawet jeżeli ktoś nie widzi nas na żywo. Trzeba być sobą i robić swoje, a “lepszymi” blogami tylko się inspirować do działania.
Cztery, selekcja informacji. Na początku blogowania można łatwo paść ofiarą natłoku informacji. Pamiętam, jak trafiałam na porady dotyczące blogowania i jak bardzo chciałam je wszystkie zastosować. Jednak tak się nie da, poza tym nie każda porada jest dobra, czasem niektóre wzajemnie się wykluczają. Zamiast więc się zamęczać, wybieram to, co najlepsze dla mnie i możliwe do zastosowania. Poza tym, jak niżej wspomniała @LIFESTYLERKA:disqus blogosfera się zmienia, to co było modne kilka lat temu, teraz odchodzi do lamusa, więc nie ma co się przywiązywać nadmiernie do jednego sposobu na promowanie bloga.
Pięć, SEO – szczególnie teraz, kiedy prowadzę blog specjalistyczny i zależy mi nie tylko na uwadze czytelników, ale też potencjalnych klientów.
No i sześć, robię teraz “kopiuj-wklej” tego komentarza do swoich notatek, bo niepostrzeżenie wyszedł niezły artykuł na blog ;)
Powodzenia w dalszym rozwoju bloga!

Reply
Lifestylerka 1 września, 2017 - 2:15 pm

Weronika, super że wróciłaś do plasterka, zawsze bardzo mi się podobała ta nazwa :).

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 2 września, 2017 - 11:59 pm

Weronika dziękuję za Twój komentarz :) Faktycznie – temat na post blogowy, więc tym bardziej się cieszę, że zainspirowałam :)) Jeśli chodzi o media społecznościowe to zdecydowanie trzeba wziąć pod uwagę nasze zasoby, czas, pomysł. O patrz – u Ciebie Instagram, u mnie jednak FB rządzi :))

To ważne co piszesz o nastawieniu. Ważne by robić swoje, choć momenty zwątpienia też bywają. U mnie kilka już ich było :)) Wtedy pomaga odpoczynek i oderwanie się, a później dalsze działanie :))

Ta selekcja informacji też jest ważna. Ja tak miałam jeśli chodzi właśnie o media społecznościowe -zbyt duża ilość informacji (nie mówiąc o tym, że często trafiałam na informacje nieaktualne), a czasem zupełnie rozbieżne podejścia. Później “wybrałam” kilka miejsc i tego się trzymam. Podobnie jeśli chodzi o inspirację do prowadzenia bloga.

Życzę Ci powodzenia w rozwijaniu Twojego miejsca. Nazwa jest świetna !

Reply
Ola Dob. 2 września, 2017 - 7:24 pm

Świetny tekst! Konkretny, pełen wartościowych treści. Po ponad dwóch latach blogowania, z nadmiaru zajęć i kurczącego się czasu mam poczucie, że utknęłam w miejscu. Czas to zmienić. Dziękuję Ci za ten wpis, bo zmotywował mnie do działania. Muszę koniecznie rozpisać plan na nadchodzacą jesień. ?

Gratuluję wytrwałości w blogowaniu i życzę głowy pełnej pomysłów na kolejny rok! ?

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 3 września, 2017 - 12:00 am

Dziękuję Ci Ola. Bardzo się cieszę, że zmotywowałam Cię do działania. W takim razie życzę Ci dużo wytrwałości i niekończących się pomysłów :) A jak utkniesz to daj znać :) Pozdrawiam

Reply
Kasia Tajcher 5 września, 2017 - 8:29 pm

Dzięki Magda za tę ogromna pigułę wiedzy! I masz rację, wszystko to jest mega ważne, jednak w moim przypadku postawienie na siebie, pokazanie swojej ludzkiej twarzy (jakkolwiek to brzmi :)) – zadziałało najlepiej. Zresztą również do takich osób najbardziej i mnie ciągnie. Bycie sobą, lekkość w przekazywaniu tego, co ma się do powiedzenia to dla mnie słowo klucz. To co dzieje się później, to tylko konsekwencja tego właśnie działania. Uściski :)

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 13 listopada, 2017 - 1:49 pm

Kasiu dziękuję za komentarz :) Pamiętam, że odpisywałam Ci krótko po pojawieniu się komentarza, ale teraz widzę, że nie zaczytał się mój :( To prawda, że pokazanie sobie, swojej ludzkiej twarzy, bycie autentycznym jest bardzo ważne. Wtedy wiemy, kto jest po drugiej stronie :) W ten sposób przyciągamy też osoby, które są nam bliskie :)

Reply
Ania z Kierunekbiznes.pl 12 listopada, 2017 - 5:04 pm

Osoba, która stworzyła CANVĘ jest geniuszem :)

Reply
Magda Bek (magdabek.pl) 13 listopada, 2017 - 1:49 pm

To prawda :D Także uwielbiam ten program :))

Reply

Leave a Comment