
Seria wywiadów z przedsiębiorczymi kobietami
Ten post jest częścią serii wywiadów z kobiecymi markami. Chcę pokazać marki, które działają w internecie. Dowiedzieć się, w jaki sposób budują marki, relacje z odbiorcami, co się u nich sprawdza, a co je zaskoczyło. Dlaczego? Moim celem jest zainspirowanie, zachęcenie do próbowania nowych sposobów, testowanie.
1 marka na miesiąc. Łącznie w 2021 roku pokazanie 12 wspaniałych marek.
W piątym poście z serii moim gościem jest Agnieszka Płonka, która opowie w jaki sposób buduje swoją markę, dlaczego tak ważna jest autentyczność w działaniach, a także jak sprawiła, że lekcje z nią trzeba rezerwować dużo wcześniej.
Zajrzyj na stronę internetową Agnieszki.
1.Opowiedz o swojej marce – czym się zajmujesz, w jaki sposób pomagasz innym osobom?
Nazywam się Agnieszka i pomagam spełniać marzenia przyszłych Par Młodych o pięknym i naturalnym Pierwszym Tańcu. Prowadzę Szkołę Pierwszego Tańca, pracuję z Parami, które chcą nauczyć się swobodnie poruszać na parkiecie, ale też przygotowują się do swojego Wielkiego Dnia i szukają instruktora tańca.
Moją misją jest odczarowanie Pierwszego Tańca, pokazanie moim kursantom, że najważniejsze jest aby byli w tańcu sobą, aby czerpali z niego radość, potraktowali kurs nie jako zadanie do wykonania, ale jako super zabawę i możliwość spędzenia ze sobą całkiem innego czasu niż ten na kanapie z Netflixem!
2.Jak wyglądały Twoje początki, jeśli chodzi o działania w internecie. Od czego rozpoczęłaś i dlaczego?
Moja Szkoła Tańca powstała w bardzo trudnym czasie, bo tuż przed ogłoszeniem pierwszego lockdownu.
To co mi zostało, to działanie w Social Mediach i strona internetowa, którą samodzielnie zbudowałam… Ciężko było zacząć, zupełnie bez materiałów, zdjęć, bez pokazania swojej pracy, bo przecież wszyscy siedzieli zamknięci w swoich domach… Sezon ślubny przesunięty, nie wiadomo czy w ogóle branża ślubna ruszy… a mi się zachciało biznes budować!
Ale powoli, małymi krokami zaczęłam pokazywać siebie, mówić o tym co jest dla mnie ważne w pracy z Parami, jakimi wartościami się kieruję – dla mnie komunikacja zawsze była na pierwszym miejscu – nie chciałam być kolejną szkołą tańca – chciałam by każda Para, która do mnie przychodzi znała te wartości i tak samo je rozumiała.
3. Z jakich działań zrezygnowałaś i dlaczego? Co się u Ciebie nie sprawdziło?
Na początku chciałam wspomóc się agencją social media, która pomogłaby mi prowadzić fanpage i działania reklamowe na Facebooku. Znalazłam odpowiednią osobę – cudowna, pełna pasji i z olbrzymią wiedzą Kobieta, która przez chwilę zajmowała się prowadzeniem moich social mediów. Nie czułam jednak tego do końca, potrzebowałam pełniejszej strategii, miałam bardziej szeroką wizję tego jak chciałabym działać.
Dodatkowo miałam poczucie że to jednak musi być moja komunikacja, bo nikt za mnie tego lepiej nie zrobi – nie dlatego, że nie umie w „Facebooki”, ale dlatego, że nie jest w stanie przekazać moich emocji, spojrzenia, uśmiechu, spontaniczności i wszystkich innych rzeczy, które budują MOJĄ markę osobistą i MÓJ realny obraz.
Bo ja chcę być naturalna we wszystkim co robię, potrzebuję autentyczności jak powietrza… Także nasza współpraca zakończyła się, ale dzięki niej dużo się dowiedziałam o tym, czego chcę.

4.W jaki sposób prowadzisz swoją komunikację w internecie? Co sprawdza się u Ciebie najlepiej?
Haha! No ja to jestem na maksa bezpośrednia! Kocham autentyczność, luz, spontaniczność… nie wyobrażam sobie komunikacji bez tych elementów! Myślę, że w kontekście mojego celu, aby odczarować Pierwszy Taniec, odciążyć go z patosu i stresu, dać mu przestrzeń do zabawy, radości, śmiechu i innych pozytywnych emocji, moja komunikacja nie może być inna!
Dobrze się czuję w takiej formie, lubię nagrywać stories i gadać do ludzi, uwielbiam dzielić się wiedzą… czerpię z tego masę energii!
5.Co było Twoim najważniejszym odkryciem, jeśli chodzi o budowanie marki w internecie?
Plan działania! Niby takie proste i logiczne, ale weź tu usiądź i planuj wszystko, rozpisz, rozłóż na elementy pierwsze, znów zaplanuj… matko! I tutaj właśnie tkwi mój największy problem, bo ja tego albo nie umiem, albo brak mi na to czasu więc gnam z prądem :D
I tutaj z pomocą przyszła Magda, która mi taki plan odstrzeliła, że mi w pięty poszło!
Zobaczyłam jak przejrzyście powinno to wszystko wyglądać, o ile prościej jest wtedy działać mając wszystko zaplanowane. Zdecydowanie to umiejętność, którą chciałabym mieć, na razie mam mega precyzyjny plan, który czeka na realizację!
6.Co było największym wyzwaniem dla Ciebie, jeśli chodzi o działania w internecie? Jak sobie poradziłaś?
Nadal moim największym wyzwaniem jest systematyczność – to zdecydowanie nie jest moja najlepsza strona, choć wiem, że gdybym zawodowo zajmowała się jedynie szkołą tańca – problem pewnie by nie istniał :)
Jak sobie radzę z tym moim brakiem systematyczności? Generalnie słabo, choć nadal najlepszym sposobem jest dla mnie planowanie treści w Socialach naprzód. Plan o którym wcześniej pisałam jest na tyle dokładny, że treści mogłam rozplanować na kilka miesięcy do przodu – jest to bardzo duże ułatwienie, bo nie musisz zastanawiać się „co by tu dzisiaj wrzucić na FB”, ale nadal wymaga dużo systematyczności.

7.W jaki sposób budujesz relacje ze swoją społecznością?
Relacje generalnie są dla mnie bardzo istotne, dlatego też jestem autentyczna.
Wychodzę z założenia, że to w jaki prowadzę komunikację przyciąga dokładnie takich Klientów jakich chciałabym mieć. Takich, którzy zdecydują, że mój sposób mówienia, zachowania i bycia im odpowiada.
Tą relację nawiązuję dość wcześnie, bo w momencie konsultacji na jakich spotykam się z Parą zanim jeszcze podejmie ona decyzję o współpracy. Dzięki takim konsultacjom możemy się poznać, zobaczyć jakie są nasze oczekiwania względem siebie, ale tez porozmawiać o oczekiwaniach i lękach. To jest taki moment, w którym zarówno ja jak i Para czujemy czy będziemy się w swoim towarzystwie czuli komfortowo, czy chcemy podjąć współpracę. Ten etap jest dla mnie bardzo ważny również dlatego, że bardzo jasno mówię o tym jak pracuję, co jest dla mnie ważne, jaką mam misję i co chcę osiągnąć. Często muszę też konfrontować oczekiwania Pary z rzeczywistością, a z drugiej strony uspokajam i pozbawiam ich tego pierwszego stresu, związanego z wyobrażeniami o nauce Pierwszego Tańca.
8.Jakie działania w internecie chcesz wypróbować w 2021 roku?
W tym momencie jestem w trakcie nagrywania dwóch filmów reklamowych, które zamierzam wykorzystać w promocji w social mediach. Chciałabym również pojawić się na Tik Toku, choć na ten moment nie zapowiada się, abym znalazła na to czas!
9.Podziel się 3 wskazówkami dla innych osób – w jaki sposób budować swoją markę w internecie? Co jest według Ciebie istotne?
Szkoła Pierwszego Tańca jest moją trzecią działalnością więc popełniłam przy niej najmniej błędów :)
Po pierwsze, nie oszczędzałam na profesjonalnej pomocy – zaczęłam współpracę z osobami, które wiedzą co zrobić, aby ruszyć biznes do przodu. Magda przygotowała mi obszerny audyt gdzie wskazała moje mocne i słabe strony, obszary, które należy rozwijać oraz te, które mogą poczekać. Ja zawsze byłam w gorącej wodzie kąpana i chciałam wszystko mieć gotowe natychmiast! I już najlepiej z efektami! Magda stworzyła czytelny plan działania, pomogła mi zebrać wszystko „do kupy” i dzięki temu mogłam skupić się na priorytetach.
Jeśli miałabym wskazać, co jest najważniejsze w budowaniu swojej marki, to zdecydowanie postawiłabym na dobry audyt, konkretny plan ze wskazaniem na priorytety oraz trzeci czynnik, który doskonale dopełnia wszystkie działania, to TY! Dokładnie taka, jaka jesteś – autentyczna i naturalna:)
Zajrzyj do miejsc w sieci Agnieszki:
- profil firmowy Facebook
- profil Instagram
- bezpłatny eBook: 30 oryginalnych utworów na Pierwszy Taniec
Agnieszka Płonka – pomagam spełniać marzenia przyszłych Par Młodych o pięknym, swobodnym i wzruszającym Pierwszym Tańcu. Jestem właścicielką Szkoły Pierwszego Tańca w Szczecinie.